• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הממשלה קיצצה יותר מ-3 מיליון שקל בתקציב ער"ן לסיוע נפשי

במשרד הבריאות מסבירים: התקציב מתחלק כעת בין ער"ן לעמותות שנוספו למערך וחזר להיקפו טרום הקורונה | בער"ן דורשים תקציב קבוע וטענים: היקף פעילות העמותה הפועלת 24/7 גדל השנה בעשרות אחוזים

תמיכה טלפונית (צילום: אילוסטרציה)
מוקד תמיכה נפשית (צילום: אילוסטרציה)

הממשלה קיצצה יותר משלושה מיליון שקל בתקציב עמותת ער"ן המספקת סיוע נפשי באמצעות קו חם. התקציב של העמותה, שהיה אשתקד שישה מיליון שקל, עומד כעת על כ-1.7 שקל בלבד. ממשרד הבריאות נמסר כי התקציב מתחלק כעת בין ער"ן לעמותות שנוספו למערך וכי התקציב חזר לרמה שלו בשנת 2019, לפני הקורונה, אז עמד על שני מיליון שקל.

בעמותת ער"ן אמרו כי למרות שהיקף הפעילות של העמותה גדל השנה בעשרות אחוזים והיא מעניקה שירות 24/7 בכל ימות השנה במשך שנים רבות, עדיין התקצוב שלה מתקבל באמצעות סעיף תקציבי בבסיס התמיכות בסופה של השנה.

"התקצוב לער"ן לצד עמותות שאינן משתוות בהיקף הפעילות, בזמינות השירות ובמתן סיוע לכלל אזרחי ישראל, אינו הולם את אופי הפעילות החיוני של העמותה. הגידול בהיקף הפעילות גם בהשוואה לשנות טרום הקורונה לעומת הקיטון בתמיכה רק מדגיש את הצורך הקיים לעגן את תקציבה של ער"ן באופן אחיד וברור בסכום קבוע של שישה מיליון שקל כדי להמשיך את פעילותה החיונית ולמנוע פגיעה בשירות המוענק למאות אלפי הפונים והפונות בכל שנה".

ממשרד הבריאות מסרו בתגובה כי "סכום התמיכה, בניכוי תוספות הקורונה, נותר ללא שינוי. במהלך השנים נוספו עמותות העוסקות באותו התחום והסכום מתחלק על פי אמות מידה קבועות".

נושאים קשורים:  עמותת ער"ן,  תקציב,  סיוע נפשי,  קו חם,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
04.10.2023, 22:11

הם ממילא לא ממש עוזרים.
חבל על הכסף

אנונימי/ת
06.10.2023, 09:50

עוד עדות מזעזעת לאוזלת היד של הממשלה ושוד הקופה הציבורית החילונית. אני אישית יודעת על מטופל לשעבר שהתאבד בתליה ממש בשבועות האחרונים לאחר שהתקשר פעמיים לערן ולא ענו לו. בנסיונות אובדניים קודמים נענה ונעזר ולא ביצע ניסיון אובדני.

אנונימי/ת
06.10.2023, 11:59

ברור כמובן שה"עמותות הנוספות" הן עמותות חרדיות עם יכולות טיפוליות מוגבלות. כמה מפתיע

תמשיכו, תמשיכו הלאה עם השנאה.
*חג שמח*

אנונימי/ת
06.10.2023, 20:19

אל דאגה, התקציב יופנה לעזרה משמיים, הכי טוב, מי צריך מתנדבים?