• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

100 המשפיענים בתחום הבריאות של המגזין TIME

הרשימה המכובדת כוללת מדענים, רופאים וחוקרים המתמקדים בחדשנות בבריאות, כמו גם קובעי מדיניות בריאות, פוליטקאים ומנהלי חברות פארמה, ביניהם מנכ"ל פייזר, נשיא צרפת ונשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר

צילום: מתוך TIME

רשימת 100 המשפיענים בתחום הבריאות של מגזין טיים לשנת 2024 פורסמה לאחרונה. "עידן חדש נולד בעקבות המגיפה", נכתב במגזין. "עידן חדש של גילויים, טיפולים חדשים ונצחונות עולמיים על מחלות". הרשימה כוללת קהילה של משפיענים - מדענים, רופאים, עורכי דין, מחנכים וקובעי מדיניות והיא מחולקת לחמש קטגוריות - ממציאים, ענקים (טיטאנים), חלוצים, מנהיגים וסוכני שינוי (קטליזטורים).

כדי להרכיב את הרשימה התייעצו כתבי ועורכי TIME עם מקורות ומומחים ברחבי העולם. סם ג'ייקובס, העורך הראשי של המגזין, כתב לקוראים בפנייה שכותרתה "איך בחרנו את האנשים המשפיעים ביותר על הבריאות", כי "די בעבודתם של האנשים ברשימה כדי להראות שעולם הבריאות נמצא בעיצומו של תור זהב של הישגים ושינויים לצד חדשנות בריאותית" וכי "הרשימה משקפת את האנושות במיטבה: "אנשים משתמשים בכל התושיה וכושר ההמצאה שלהם כדי לעזור זה לזה לחיות טוב יותר".

הרשימה כוללת מדענים, רופאים וחוקרים המתמקדים בחדשנות בבריאות ובין השאר את דן דרוקר, ג'ואל האבנר, ג'נס ג'ול הולסט וסבטלנה מויסוב - שתגליותיהם הובילו לתרופות להרזיה ולסוכרת GLP-1; חוקר הסרטן תומס פאולס; חאלד קאביל, שניהל תכנית שהורידה את שיעור זיהומי הפטיטיס C במצרים בעשר השנים האחרונות; מדען המוח הצרפתי גרגואר קורטיין והנוירוכירורג השוויצרי ג'וסלין בלוך, שיצרו שתל מוחי-עמוד השדרה שאפשר לאדם משותק ללכת שוב.

עוד ברשימה: פיטר אטיה, שעוסק בתזונה עתירת חלבון; ג'ונתן היידט, שספרו העוסק בדור החרדה קורא לאסור על הכנסת טלפונים סלולריים לבתי ספר ולהרחקת ילדים עד גיל 16 מהמדיה החברתית; והאימונוביולוגית אקיקו איוואסקי, אחת מחוקרות הקורונה ולונג קוביד הבולטות, שמפתחת חיסון בתרסיס נגד הנגיף.

ברשימת המשפיעים נמצאים גם ויווק מרת'י, ראש שירותי בריאות הציבור של ארה"ב שמאיר את ההשלכות הבריאותיות של בדידות ושל שימוש ברשתות החברתיות על בריאות הנפש; ד"ר פיטר מרקס, ראש המרכז להערכה ומחקר ביולוגיים במינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) שאחראי על טיפולים חדשים שנכנסו לשוק, כולל הטיפולים הגנטיים הראשונים באמצעות CRISPR; דן דוקטורוף שהיה סגן ראש העיר ניו יורק ודמות מפתח ברשת בלומברג, חלה בניוון שרירים ALS וייסד ארגון ללא כוונת רווח לחקר המחלה.

עוד ברשימה מנכ"לים ומייסדים של חברות פארמה, ביניהם לארס פרוגרארד יורגנסן מחברת נובו נורדיסק, אלברט בורלה מחברת פייזר, דייב ריקס מ"אילי לילי" ואחרים.

האדם הצעיר ביותר ברשימה הוא דייל וילהאן בן ה-28, מנכ"ל חברת Four Day Week Global לקיצור שבוע העבודה בעולם ללא קיצוץ בשכר ואילו המבוגר ביותר הוא נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר בן ה-99, שפועל עשרות שנים להדברת תולעת גינאה.

בין המשפיענים קובעי מדיניות ופקידי ממשל נמצאים נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהוביל לחוק לזכות האישה להפלה בצרפת והפך את המדינה לראשונה בהיסטוריה העולמית המעגנת הפלות כזכות חוקתית; וכן מנהלת הסוכנות האמריקאית לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מנדי כהן.

בסוף השבוע הקרוב יערוך המגזין טיים כינוס של מנהיגים בתחומי הבריאות, אליו הוזמנו המשפיענים לדון בהנעת מגמות חדשניות בבריאות.

נושאים קשורים:  TIME,  מגזין,  חדשות,  חדשנות בבריאות,  משפיענים,  מחקר,  רפואה
תגובות