• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מכשירי סופיה לבדיקות קורונה מהירות יוצבו בכניסה למפעלי תעשיה

מכשירים לגילוי מהיר של נגיף הקורונה יוצבו החל מהשבוע בכניסות לעשרות מפעלי תעשיה חיוניים ברחבי הארץ

בדיקת קורונה מהירות במכשיר סופיה. צילום: "סופיה-ישראל"

לאחר שראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, הנחתה בשבוע שעבר את בתי חולים וסניפי קופות החולים "לנקוט במשנה זהירות בפרשנות של תוצאות בדיקות קורונה שנעשו באמצעות מכשיר סופיה לבדיקות מהירות", נודע כי מכשירי סופיה יוצבו החל מהשבוע בכניסות לעשרות מפעלי תעשיה חיוניים ברחבי המדינה. כך דיווח הבוקר (א') גד ליאור ב"ידיעות אחרונות".

בבדיקות ראשונות שנעשו במפעלים נראה היה כי חלק גדול מהעובדים מעוניינים בהצבת מכשירים אלה. עם זאת, בשלב זה לא תהיה חובה להיבדק ועובדים וגם אחרים שיגיעו למפעלים אלה לא יחויבו לעבור בדיקה אם לא ירצו בכך.

המגמה היא שהתעשיה כולה תציב מכשירי "סופיה" לזיהוי נגיף הקורונה בתוך 15 דקות, ללא תלות במעבדה או צורך בשינוע הדגימות, נמסר בדיווח.

המפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים יוכלו לבצע את הבדיקות כחלק ממערך בשם "מגן תעשיה" שהארגון הקים וזאת "כדי לאפשר את רציפות הייצור והחיים  לצד הקורונה". המערך שהקימה התאחדות התעשיינים כולל גם הכשרה של חוקרים אפידמיולוגים שכל מפעל או חברה יפעילו וכן הפעלת מוקד הנותן מענה לסוגיות המתעוררות כתוצאה מהפעילות המשקית, עמידה בהנחיות קפדניות למזעור סכנת ההידבקות במקום העבודה ונושאים אחרים הקשורים בקיום החיים והפעילות המשקית כולה לצד המשך המאבק בנגיף הקורונה.

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר כי בירור שהארגון ביצע העלה שהבדיקה המהירה אושרה על ידי ה-FDA ומכשיר ה"סופיה" מסוגל לבצע 40 בדיקות לעובדים בתוך שעה אחת. מאחר שהוא מתממשק למחשב, ניתן יהיה להעביר את כל התוצאות למשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  בדיקת סופיה,  תעשיה,  קורונה,  חדשות,  מפעלים,  בדיקת קורונה
תגובות