• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

בעקבות התפרצות האומיקרון: מחסור חמור במנות דם מסוג O

מנהלת שירות הדם במד"א: "האומיקרון הגיע כמעט לכל בית - חסרות כ-2,000 מנות דם ואנחנו שומרים את המלאי המועט למקרים הדחופים"

מנות דם (אילוסטרציה)
מנות דם (אילוסטרציה)

מנהלת שירות הדם במד"א, פרופ' אילת שנער, מסרה הבוקר (ה') בראיון לכאן רשת ב' שקיים עתה מחסור חמור במנות דם, רובן ככולן מסוג O.

פרופ' שנער הדגישה: "אנחנו מתחת לקו האדום" והסבירה: "המחסור נובע מהתפרצות האומיקרון. את הגלים הקודמים במגיפת הקורונה בישראל עברנו בצורה מצוינת, אבל האומיקרון הגיע כמעט לכל בית ועתה נראה שחסרות כ-2,000 מנות דם למלאי".

עוד דיווחה פרופ' שנער כי "בבתי חולים רבים דוחים ניתוחים לא דחופים. אנחנו שומרים את המלאי המועט למקרים הדחופים. כל תרומה יכולה להציל חיים של שלושה חולים".

לדבריה, בעקבות המחאה על שינוי בנוסח השאלון שתורם מתבקש למלא, הוסרו מהשאלון הנוסחים הורה 1 והורה 2. "בעקבות התלונות, הסרנו את השאלה הזאת אלא שלצערנו זה לא עזר והחרם מצד קבוצה מסוימת באוכלוסיה על מתן מנות דם עדיין נמשך".

נושאים קשורים:  אומיקרון,  מנות דם,  תרומת דם,  מד"א,  פרופ' אילת שנער,  19-COVID,  חדשות
תגובות
04.02.2022, 09:44

"...חרם מצד קבוצה מסוימת באוכלוסיה..." כמה תקינות לשונית כדי לא להגיד שהחרם הוא מקבוצות חרדיות... אבל עדיין יש צדיקים שלא שכחו מה זה פיקוח נפש ומה זה לאהוב את רעך כמוך. קראו את דברי הרב רפי פוירשטיין, מראשי ארגון רבני צהר כתבה הבאה: https://www.ynet.co.il/judaism/article/skjwnfyck#autoplay

לכפות על אוכלוסיה של מאות אלפים, נהלים שמשרתים אחוז אפסי מהאוכלוסיה, זה מעשה רע. אנחנו לא בקליפורניה. קל להאשים את החרדים, אולם הנהלת מדא או מי שהחליט את ההחלטה האומללה הזו , הם שהיו צריכים לגלות הבנה ולעשות יותר מאשר רק להסיר את ההחלטה מסדר היום. תפנה את תלונתך אליהם.

05.02.2022, 12:03

לכפות.
מי ישמע מה כפו.. הורה 1 והורה 2.
איזו כפייה נוראית.
ממש מזכיר ימים ממשטרים אפלים, הא?