• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

נחשפה רשת למכירת כדורי "ויאגרה" מזויפים; 20 חשודים נעצרו לחקירה

המשטרה הודיעה כי בפשיטה על בתי החשודים אתמול (יום ד') נמצאו כדורי "ויאגרה מזויפים"; בכיר במשרד הבריאות ל-Ynet: "אנשים עלולים למות משימוש בכדורים האלה"

כדורי ויאגרה של חברת פייזר
כדורי ויאגרה של חברת "פייזר" (צילום: אילוסטרציה)

משטרת ישראל, ביחד עם משרד הבריאות ורשות המסים, הודיעו אתמול (ד') על חשיפת רשת למכירת תרופות מזויפות לטיפול באי-אונות, בעיקר חיקויים של התרופות "ויאגרה" ו"סיאליס"; על ההודעה דיווח הבוקר (ה') אתר Ynet.

לפי ההודעה, המשטרה פשטה אתמול על בתיהם של 20 חשודים במעורבות ברשת, שאיפשרה ללקוחות בישראל לקנות את התרופות דרך האינטרנט, ואז סיפקה אותן באמצעות שליחים. בפשיטה נמצאו בין השאר כדורי "ויאגרה" מזויפים.

לפי הודעת המשטרה, "החשודים במעורבות בפרשה עוכבו לחקירה בגין חשד למכירה ואספקה של חומר מסוכן, קבלת דבר במרמה, עבירות על על פקודת סימני המסחר ועל פקודת הרוקחים וכן שיבוש מהלכי חקירה".

הכתבה ציינה, כי משרד הבריאות שב ומזהיר את הציבור משימוש בתרופות מזויפות. "שימוש בחומרים אלה עלול לפגוע בבריאות הציבור, להוביל לאשפוז בבתי החולים ובמקרים מסוימים אף למוות", נכתב בהודעת המשרד, שצוטטה באתר.

ד"ר רונן ברקוביץ', סגן מנהל אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, אמר לכתבי Ynet רותם אליזרע ואלי סניור: "השוק השחור של הכדורים המזויפים משגשג כי אנשים צריכים לקבל מרשם ולעתים מחסום הבושה מקשה עליהם לפנות לרופא וכמו כן העלות בשוק האפור נמוכה".

הוא הזהיר כי, "צריך לזכור שלא יודעים מה כמות והמינון של החומר הפעיל וזה מסוכן. אנשים עלולים למות משימוש בכדורים האלה. חומרים שנמצאים בכדורים מזויפים עלולים לגרום להרחבת כלי דם ולהתקפי לב ולכן הם אסורים בשימוש ללא מרשם רופא".

נושאים קשורים:  חדשות,  תרופות מזויפות,  אינטרנט,  ויאגרה,  משטרת ישראל,  פשיטה,  משרד הבריאות
תגובות