• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ביוזמת הר"י: כנס מקצועי מיוחד לרופאים בנושא אלח דם (Sepsis)

הכנס יתקיים היום (ב') במשרדי הר"י ברמת-גן; רופאים בכירים יציגו את תמונת המצב בישראל ובעולם, ומה ניתן לעשות כדי לשפר את הטיפול באלח-דם

הפחתת שיעור מקרי אלח דם (מקור צילום: ויקיפדיה)
הפחתת שיעור מקרי אלח דם (מקור צילום: ויקיפדיה)

היום יתקיים במשרדי הר"י ברמת גן כנס מקצועי מיוחד לרופאים על אלח דם (sepsis), לקראת "יום הספסיס העולמי", שיתקיים בשבוע הבא (13 בספטמבר). את הכנס יזמה ואירגנה ההסתדרות הרפואית, והוא יתקיים תחת הסיסמא "עצור את הספסיס - הצל חיים".

בכנס ישתתף פרופסור קונרד ריינהרט, מנהל המחלקה להרדמה ואלחוש ולטיפול נמרץ בבית החולים האוניברסיטאי ביינה, גרמניה, המשמש גם כיו"ר "ברית הספסיס העולמית". האורח ירצה על נטל הספסיס על מערכות הבריאות העולמיות ויקרא לפעולה כדי לתת מענה לבעיה.

את הכנס יפתחו יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן ופרופסור צ'רלס ספרונג, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בהדסה. מרצים אחרים בכנס יהיו: פרופסור מיטשל שוובר, מנהל המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות – על זיהומים בזרם הדם; ד"ר ערן סגל, מנהל יחידת ההרדמה וטיפול נמרץ ב"אסותא" - על חשיבות רישום לאומי של אלח-דם; ד"ר ביביאנה חזן, ראשת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק - על מה יכולה ישראל לעשות כדי לזהות אלח דם מוקדם ככל האפשר; פרופסור אברהם בורר , ראש המרכז לבקרת זיהומים בסורוקה" - על אתגרים בטיפול באלח דם ופרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא" - על טיפול באלח דם בעידן העמידות לאנטיביוטיקה.

במהלך הכנס יוצגו עבודות מחקר ראשוניות שנעשו בארץ.

לתוכנית הכנס המלאה לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  כנס,  אלח דם,  ספסיס,  Sepsis,  הר"י,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות