• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
Covid-19 בישראל

היערכות לגל קורונה חדש בסתיו

יש כוונה להתחיל לחסן נגד קורונה כמו שמחסנים מדי שנה לשפעת. הוזמנו מיליוני תרכיבי חיסון עדכניים שיעילותם גם נגד האומיקרון ותת הזנים שלו

בדיקה לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי במשרדו נערכים לאפשרות של גל קורונה נוסף כבר בסתיו. "כבר בחודש הקרוב, אמר לערוץ 12, ישראל אמורה לקבל מיליוני תרכיבי חיסון שמתאימים לאומיקרון (התרכיב העדכני שקיבל אישור ה-FDA בשבוע שעבר) ומשרד הבריאות מתכנן לתת את החיסונים לציבור הרחב במתכונת שנתית. "כמו שלוקחים חיסון נגד שפעת, כך נתחיל מהסתיו הקרוב לקחת חיסון נגד קורונה, באופן שגרתי, אחת לשנה. ודאי שזה שלא יהיה חובה", הדגיש.

אמש דיווחה דקלה אהרון שפרן בחדשות כאן רשת ב' כי היום (א') עשויים לקיים במשרד הבריאות דיון על היערכות מערכת הבריאות לקראת החורף, כאמור על רקע החשש מהתפרצות קורונה במקביל לשפעת, כבר באוקטובר הקרוב. הדיון יעסוק בחיסונים המותאמים לזן האומיקרון כחלק מחיזוק המוכנות של המערכת. ההמלצה המסתמנת היא שהחיסונים יינתנו במעמד אחד, כך שכל ישראלי מעל גיל 60, או מי שסובל ממחלות רקע, יגיע למרפאת קופת החולים או למתחם החיסונים ביישובו – ויקבל את שני החיסונים באותו היום.

כן יש כוונה לקיים דיון  בביטול הבידוד למאומתי קורונה. התומכים במהלך טוענים שכ-80%-90% מהאוכלוסייה כבר נדבקה בנגיף והרוב מחוסנים, לכן הסכנה לתחלואה קשה יורדת. בנוסף, ממילא אין אכיפה של הבידוד, כרגע.

בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות גם יש המתנגדים למהלך מאחר שלדעתם לפני החורף אין זה הזמן הנכון לבטל את הבידוד, כי למרות הכול צפוי גל תחלואה נוסף ועדיין לא ברור איזה וריאנט של הנגיף יחולל אותו ויהיה בו דומיננטי. משרד הבריאות הנחה את בתי החולים לבטל את החובה לבדיקת קורונה לכל מטופל, וזאת בשל הירידה במדדי התחלואה.

נושאים קשורים:  חדשות,  גל קורונה,  חיסון לקורונה,  בידוד,  אומיקרון
תגובות
אנונימי/ת
05.09.2022, 21:23

החיסון כנגד האומיקרון נוסה רק על בעלי חיים. הבאים בתור כרגיל הם הישראלים ואחר כך שאר העולם. אם לא היו מדליפים את הדיווח של וועדת פרופ' ברקוביץ עוד ניתן היה להאמין בהם.

05.09.2022, 22:15

המגיפה המאיימת ביותר היא הגישה הסינית-אמריקאית של חיוב התחסנות. מקווה שמפלגת אומץ תצליח לשים לזה מעצור.

אנונימי/ת
09.09.2022, 17:23

המחקר לא נעשה כראוי שוב אנחנו שפני ניסיון בלי שאף אחד אומר .

אנונימי/ת
12.09.2022, 09:02

כמה מטומטם צריך להיות כדי לרוץ להתחסן שוב בחיסון שיעילותו מוטלת מאוד בספק ובטיחותו.. אלוהים ישמור !