• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

סרטן העור בישראל: שיעורי היארעות ותמותה מהנמוכים בעולם

בכל חודש מאובחנים בישראל כ-167 נשים וגברים עם מלנומה ממאירה של העור, רובם בשלב מוקדם של המחלה | בשבוע הבא יוצעו בדיקות חינם לגילוי סרטן העור במאות מרפאות ברחבי הארץ

אבחון סרטן העור. צילום: אילוסטרציה

כ-167 מאובחנים חדשים בסרטן העור מדי חודש בישראל - כך עולה מנתונים לרגל שבוע המודעות הלאומי לסרטן העור שיערך ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף קופות החולים בשבוע הבא (24.6–30).

על פי נתוני משרד הבריאות, בשנת 2020 אובחנו בישראל 1,675 חולים חדשים עם מלנומה. רוב מוחלט (91.9%) מהם אובחן עם גידול בשלב מוקדם. בשנה זו נפטרו 192 נשים וגברים מהמחלה. להערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2023 אובחנו בישראל כ-2,000 חולים עם מלנומה ממאירה של העור, כ-60% מהם גברים.

השוואה למדינות אחרות מעלה כי שיעור היארעות המחלה בישראל נמוך ושיעורי התמותה מהמחלה בישראל הם בין הנמוכים בעולם. בהשוואת היארעות המחלה בסדר יורד, מהמדינה עם השיעור הגבוה ביותר לנמוך ביותר בשנת 2020, ניצבה ישראל במקום ה-23 מקרב 30 המדינות, ובמקום האחרון מקרב 30 המדינות בשיעורי התמותה.

נראה כי המגמה על ציר הזמן היא של עלייה במספר המאובחנים, למעט בשנת 2020, עת ירד מספר המאובחנים. בשנת 2019 אובחנו 1,818 חולים חדשים, בשנת 2017 אובחנו 1,798 חולים ולפני למעלה מעשור בשנת 2013, אובחנו 1,634 ישראלים עם מלנומה ממאירה של העור.

במסגרת שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם יציעו מאות מרפאות בכל קופות החולים ברחבי הארץ בדיקות חינם שיבוצעו על ידי רופאי עור וכירורגים פלסטיים, ותושבים מפונים ייבדקו במרפאה חינמית הסמוכה למקום שהותם. זהו העשור הרביעי למבצע הלאומי שעורכת האגודה למלחמה בסרטן והוא יכלול אפשרות לרכוש בהנחה מסנני קרינה בבתי המרקחת של קופות החולים.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מסר כי "לצד האיום הבטחוני, אנחנו ממשיכים להילחם גם בסרטן העור. בכל חודש מתגלים בישראל כ-167 נשים וגברים עם מלנומה. בכ-92% מהמקרים מדובר על אבחון בשלב מוקדם מאוד וזה הודות למבצעים השנתיים שלנו עם קופות החולים והפעילות להעלאת המודעות לאורך השנה. לצד חשיבותו הדרמטית של הגילוי המוקדם אשר מפחית תמותה, חיוני עוד יותר למנוע מראש את המחלה. אני מפציר בנשים ובגברים לצמצם את החשיפה. חכמים בשמש הוא מסר מציל חיים גם לאנשים מבוגרים ולא רק לילדים".

נושאים קשורים:  מלנומה,  האגודה למלחמה בסרטן,  סרטן העור,  חדשות
תגובות