• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

המשרד להגנת הסביבה: יתושי קדחת הנילוס התגלו בכל רחבי ארץ

המשרד הנחה את הרשויות המקומיות הרלוונטיות להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה נגד יתושים בשטחן

יתוש. מעביר את נגיף קדחת מערב הנילוס

המשרד להגנת הסביבה הודיע אתמול (ד') כי יתושים הנגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס נתגלו במקומות רבים בארץ. בעקבות כך הנחה המשרד את הרשויות המקומיות הרלוונטיות להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה בשטחן. משרד הבריאות פרסם אזהרה לפיה "המשמעות היא שככל הנראה יש יתושים נגועים גם במקומות שלא נדגמו".

באזהרה הודגש גם כי ההנחיה לרשויות מקבלת משנה חשיבות בימים אלה של חופשת הסוכות, שבה רבים שוהים בערבים ובלילות מחוץ לבתיהם וחשופים יותר לעקיצות יתושים.

הרשויות שבהן התגלו החודש היתושים הנגועים: המועצה האזורית מטה יהודה, מועצה אזורית משגב, מועצה אזורית עמק חפר, רמת השרון, מועצה אזורית מטה אשר ומועצה אזורית גליל עליון, מועצה אזורית שער הנגב, שדרות, מועצה אזורית גליל תחתון, מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה האזורית זבולון, מועצה אזורית עמק המעיינות, מועצה אזורית גזר, מועצה אזורית מגילות, מועצה אזורית מנשה, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית אלונה, מועצה אזורית גוש עציון, מועצה אזורית הגלבוע, מזכרת בתיה, קריית עקרון, קיסריה ופרדס חנה-כרכור.

תחלואה בקדחת מערב הנילוס נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במקרים שבהם מתפתחת מחלה קלה היא מתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. בחלק קטן מהחולים היא עלולה להסתבך ולגרום לדלקת במוח ואף למוות. לא קיים חיסון לבני אדם, לכן פעולות למניעת מפגעי יתושים הן הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לבני האדם. זיהוי היתושים ובדיקות הנגיף מתבצעות במעבדות משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  קדחת מערב הנילוס,  יתושים,  הדברה,  חדשות,  יתושים נגועים
תגובות