• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

נמצא קשר אפידמיולוגי בין שבעה מקרי חצבת בישראל

שישה מקרי תחלואה בחצבת מחוז הצפון בחודש האחרון ומקרה אחד בירושלים | אחד החולים נסע ברכבת והנוסעים התבקשו לוודא כי הם מחוסנים

נוסעים ברכבת ישראל. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

מספר חולי החצבת המאומתים בישראל עומד על שבעה – שישה מקרי תחלואה במחוז הצפון בחודש האחרון ומקרה אחד בירושלים.

משרד הבריאות עדכן בסוף השבוע (ה') את מספר החולים בחצבת ומסר כי בעקבות חקירה אפידמיולוגית שנעשתה על ידי צוותים של משרד הבריאות, נמצא קשר אפידמיולוגי בין כל המקרים. בדיווח מיום ה' נוספו ילד לא מחוסן מהצפון ומבוגר נוסף מאזור ירושלים שחלו בחצבת.

עוד נמסר כי אחד מהחולים שחלה בחצבת נסע ברכבת ביום ה', 17.1. הוא עלה לרכבת בתחנת האוניברסיטה לכיוון תחנת סבידור מרכז ב-12:20, ומתחנת סבידור מרכז לבית שמש - שעת עלייה 12:40.

נוסעים שהיו על הרכבות בשעות הנקובות התבקשו לוודא כי הם מחוסנים בהתאם להמלצות משרד הבריאות: השלמה לשני חיסונים מגיל שנה, במרווח של חודש ביניהן; נוסע שנולד לפני 1957 נחשף לנגיף בילדות ולא צריך להתחסן; ילדים עד גיל 6 יש להשלים את החיסונים בטיפות החלב, ילדים מעל גיל 7 יש להשלים חיסונים דרך שירותי הבריאות לתלמיד ומבוגרים בקופות החולים.

משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות שאינן מחוסנות בשתי מנות ולאנשים הסובלים מדיכוי חיסוני ושהיו על אחת מרכבות אלו לפנות לרופא/ת המשפחה או למוקדים לרפואה דחופה בכדי לקבל חיסון מונע.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מידבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים. יש לתאם הגעה למיון או למרפאה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. אם מופיעים תסמינים ועד לבירור רפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה. המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות כמו חצבת שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות.

נושאים קשורים:  חצבת,  חיסונים,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות