ישראל במלחמה

תפילות ועצרות הזדהות להשבת החטופים בבתי החולים

בבתי חולים ברחבי הארץ התכנסו הבוקר להביע הזדהות ותמיכה בהשבת החטופים והנעדרים הנמצאים כבר 100 ימים בשבי החמאס בעזה

עובדי בית החולים ברזילי מפריחים בלונים בתקווה לשחרור החטופים. צילום: דוברות ביה"ח

בבתי חולים ברחבי הארץ נערכו הבוקר (א') עצרות להבעת הזדהות ותמיכה בהשבת החטופים והנעדרים הנמצאים כבר 100 ימים בשבי החמאס בעזה.

ב"עצרת 100 הימים" שהתקיימה הבוקר במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, אמרה אילאיל, אחות במחלקה ילדים ג' ובת קיבוץ ניר עוז, בשם כרמית פלטי-קציר שאחיה אלעד קציר מוחזק בשבי ואמה חנה קציר שוחררה: "בסרטון מעזה קורא אלינו אחי, אלעד קציר. 'כבר הייתי קרוב למות יותר מפעם אחת'. אני לא יכולה להתחיל לתאר לעצמי באילו דרכים היה אחי קרוב למצוא את מותו. כבר 100 ימים, כל יום מחדש, הם עוברים את תופת ה-7 באוקטובר.

"לפני 50 ימים חזרה אלי אמי, חנה קציר. חזרתם מספרת לנו שתי עובדות שאינן ניתנות להכחשה: האחת, אפשר לבצע עסקה בה יחזרו אלינו חטופים בחיים! זה קרה! השנייה, כעת אנחנו יודעים איך נראים ומרגישים החיים בשבי - הרעבה, אלימות, הזנחה והתעללות. הם מספרים לנו באיזה מצב נפרדו מהחטופים ואנחנו רק יכולים לשער בנפשנו באיזה מצב הם נמצאים לאחר 50 ימים נוספים. חשוב שלא נאטום את עצמנו. חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא חטוף בעזה".

תפילה להשבת החטופים במרכז הרפואי וולפסון. צילום: דוברות ביה"ח

במרכז הרפואי וולפסון בחולון קיימו תפילה משותפת לחזרתם של החטופים לרגל 100 ימים לאירועי השבת השחורה, לרפואת הפצועים ולאחדות העם. יניב פוגל, המנהל האדמיניסטרטיבי ב"וולפסון", מסר ״הנהלת ביה״ח ועובדי וולפסון מבקשים לחזק מפה את כל חיילי צה״ל וזרועות הביטחון שנמצאים עכשיו בעזה ובכל מקום שהם. אנו זוכרים את הנופלים הקדושים, מייחלים ומצפים להחזרת השבויים והשבויות והחטופים והחטופות במהרה, בריאים ושלמים ומתפללים יום יום להחלמת כל הפצועים".

מעמד תפילה להחלמת הפצועים, השבת החטופים וחזרת המפונים לביתם התקיים הבוקר בבית החולים לניאדו בנתניה. בטקס נשא דברים מנכ"ל בית החולים נדב חן, שאמר: "אנחנו כאן היום כדי להתפלל, כדי להביע אמפתיה וחמלה, כדי להאמין, יחד, שישובו החטופים והחטופות, שיחלימו הפצועים, בהם גם בני משפחה של אנשי ונשות הצוות שלנו, שישובו עשרות אלפי המפונים לבתיהם, בשלום ובביטחון, ואנחנו כאן היום כדי לקבל בברכה את אנשי הצוות שלנו שחזרו וחוזרים ממילואים ממושכים, מילואים של לחימה, מילואים של תפקוד כאנשי צוות רפואי בחזית. אנחנו כאן כדי להודות לכל הצוותים שלא גויסו אבל עבדו בעומס ובמתח כדי לתת גיבוי במשמרות החסרות. אנחנו כאן כדי לומר באופן ברור, למרות הכל, יחד, בעזרת ה', ננצח!".

סגל המרכז הרפואי הלל יפה מפריח בלונים להשבת החטופים. צילום: דוברות בית החולים

גם סגל המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה התכנס הבוקר לשם הבעת הזדהות ותמיכה בהשבת החטופים והנעדרים. ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל "הלל יפה", נשא דברים: "מ-7 באוקטובר כולנו חווים תקופה קשה במיוחד. אירוע שכמותו לא העלינו על הדעת שיכול להתרחש, בוודאי שלא בעוצמה הרס ופגיעה בסדר גודל שכזה. שלושה חודשים אחרי, ואנחנו בעיצומה של מלחמה על הבית של כולנו. היום, הרגע הזה בו כולנו עוצרים לציין 100 ימים להיעדרם, הוא נכון וראוי מאין כמותו. הלב שלנו איתם ועם משפחותיהם – כואב ובוכה, מתפלל".

עוד אמר ד"ר דודקביץ: "אנו בבית חולים יודעים שאין כמו קדושת החיים. אנו עוסקים מדי יום בהצלת חיים. ריפוי הגוף והנפש הוא משימתנו ותכלית קיומנו. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים והנעדרים מעזה. חזרתם היא גם חלק מהחלמתנו כפרטים וכאומה מאותה שבת שחורה".

בעצרת נשא רב בית החולים הלל יפה, הרב דובב בינדיגר, תפילה להשבת החטופים והנעדרים במהרה וכן לחזרתם בבריאות שלמה של חיילי צה"ל הלוחמים. בסיום העצרת הפריחו צוותי בית החולים בלונים צהובים בתקווה כי התפילות והתקוות תתקיימנה במהרה. בלונים צהובים הופרחו גם בתום העצרת בבית החולים ברזילי באשקלון.

מאות מעובדי הקריה הרפואית רמב"ם בעצרת ההזדהות והתמיכה להשבת החטופים. צילום: דוברות ביה"ח

בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה עצרו עובדי בית החולים את העבודה כדי לציין בקול אחד: "כבר 100 ימים שהלב שלנו בעזה". במסגרת העצרת נישאו דברים להחזרת החטופים, להעלאת המודעות הציבורית למצבם הרפואי, לצד קריאות לשחרורם.

ד"ר אירית מרטיק, מנהלת השירות לפסיכיאטריה דחופה ברמב"ם ציינה: "100 ימים הם ימי נצח, אלה 100 הימים הארוכים בתולדותינו, במהלכם נותרו בשבי 136 חטופים, גברים, נשים, צעירים וזקנים, מכל הדתות ומארצות שונות, מתחת לאדמה, בתנאים תת-אנושיים, חיים בתוך סיוט שאין כדוגמתו, הם ובני משפחותיהם היקרים. מהתיאורים המצמררים ששמענו עד כה מהמשוחררים, אין כל ספק שאנחנו חייבים לזעוק, לצעוק את זעקתם, לא לשכוח לרגע, ולא לעבור לרגע ליד פוסטר ולהתרגל שהם 'שם', על הקיר".

פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, אמר: "136 ישראלים עדיין נותרו בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. 100 ימים שהם חיים בגיהינום, שבויים בידי מרצחים, ללא משפחה וללא חיים. מדינת ישראל אינה נוטשת את ילדיה, בניה ובנותיה, ולכן אנחנו קוראים מכאן לחזור ולחדש שוב את המשא ומתן לשחרורם. אסור להיכנע, אסור לוותר, חייבים לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה ובמהרה. משפחת רמב"ם כולה נושאת תפילה לשלומם של החטופים, כולנו מחכים בחרדה לשמוע את החדשות ומצפים שיתאחדו עם המשפחות שלהם".

טקס מרגש כאות תמיכה בחטופים ובבני משפחותיהם התקיים במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. במהלך הטקס נשא דברים ד"ר ירון מושקט, מנהל "מאיר": "אנחנו אנשי רפואה אולי יותר מאחרים אנחנו מסוגלים להבין מה המשמעות של תנאי השבי על בריאותם של החטופים. מה קורה לפציעה שלא מטופלת, מה קורה לקשיש שלבו וכליותיו תלויות בבטיפול תרופתי שלא ניתן לו. מה קורה לעיניים שלא רואות אור משך 100 ימים. מה קורה לנפש שחווה בידוד מוחלט.

"אף אחד לא יכול באמת לדמיין את מה שעוברים החטופים ברגעים אלה. לא את החושך, ההשפלה, הכאב, הקור, הבדידות והחרדה בפני הלא נודע. זוהי חובתנו להיות איתם ועבורם. להיות עם המשפחות. להיות בכיכרות ובעצרות. להשמיע את הקול. להחזיק את האש, אש התקווה שלא תכבה עד חזרת אחרון החטופים. זו זכותנו וזו גם חובתנו. כחברים, כעובדי מערכת הבריאות, ואולי יותר מכל - כבני אנוש".

דרור מזור, דודה של החטופה לירי אלבג שנחטפה מנחל עוז ב-7.10 וסגן דימותן ראשי במרכז רפואי מאיר נשא גם הוא דברים בטקס: "תארו לעצמכם שהבת שלכם יוצאת למסיבה, נשארת שבת בצבא, סתם לא ישנה בבית, ופתאום מוצאת עצמה בידיים שטניות של מפלצות שרצחו, אנסו, התעללו והיא לא חוזרת. והיא נמצאת אצלם לא יום אחד, לא יומיים, 10 ימים. יותר משלושה חודשים! עם לירי יש עוד 135 חטופות וחטופים שהם הילדים של כולנו. אחים של כולנו. הורים של כולנו. וכולם צריכים לחזור הביתה. עכשיו".

נושאים קשורים:  חטופים,  שבי,  בתי חולים,  חדשות,  ישראל במלחמה,  תפילה
תגובות