ישראל במלחמה

ראש ממשלת תאילנד ביקר את השבים במרכז הרפואי שמיר

17 אזרחי תאילנד שחזרו משבי החמאס נקלטו במרכז הרפואי בראשון לציון | מנהלת ביה"ח, ד"ר אסנת לבציון-קורח: "עשינו מאמצים עליונים כדי לחבק אותם ולתת להם תחושה של בית"

המשוחררים התאילנדים ובמרכז ראש ממשלת תאילנד בבית החולים שמיר-אסף הרופא. צילום: איציק בירן

המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) אירח אתמול (ג') את סגן ראש ממשלת תאילנד ושר החוץ שלה, פרנפרי בהידה נוקארה (Parnpree Bahiddha-Nukara), את שר החוץ אלי כהן ואת שר הבריאות אוריאל בוסו.

השרים הגיעו ל"מתחם השבים" המיוחד שהוקם במרכז הרפואי שמיר, בו עדיין שוהים 17 אזרחי תאילנד שחזרו משבי החמאס. ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת המרכז הרפואי, סקרה בפניהם את הטיפול הרפואי שהם קיבלו והרחיבה גם על הטיפול הסוציאלי שהוענק להם. שר החוץ התאילנדי ביקר לאחר מכן במתחם התפילה המיוחד שהוקם באגף, בו מתפללים האזרחים התאילנדים ולאחר מכן נפגש עימם ושמע מהם את סיפורם האישי.

מנהלת "שמיר", ד"ר לבציון קורח, סיפרה כי "המרכז הרפואי הפך בימים האחרונים לבית של האזרחים התאילנדים שחזרו מהשבי. לתאילנדים אין משפחה שמחכה להם בצאתם מהשבי ואין להם בית לחזור אליו ולכן התגייסנו ועשינו מאמצים עליונים כדי לחבק אותם ולתת להם תחושה חמה של בית, בשיתוף הדוק עם השגרירות התאילנדית ומתורגמנים מטעמה. זוהי זכות גדולה שנפלה בחלקנו לקבלם ולטפל בהם כאן ואנו ערוכים להמשיך ולקלוט עוד חטופים שיחזור מהשבי, ככל שנידרש לכך".

שר החוץ כהן הביע תנחומיו בפני נציג ממשלת תאילנד על 39 מאזרחי המדינה שנרצחו בטבח השבעה אוקטובר והביע תקווה כי שאר החטופים התאילנדים (כ-15 על פי ההערכות) ישוחררו בקרוב, בריאים ושלמים: "ישראל מחויבת להחזרת כל החטופים, ישראלים וזרים כאחד", אמר והוסיף "הבטחתי לידידי, שר החוץ של תאילנד, כי נסייע לכל מי שנפגע להשתקם בריאותית ונפשית. הסיוע לעובדים הזרים התאילנדים, שעבור חלק מהחקלאים הם משפחה, זו לא מחווה מצידנו אלא אנו רואים בכך חובה שלנו".

השר ציין כי בין ישראל לתאילנד קיימת ידידות אמת לאורך שנים ארוכות ומתקפת הטרור הנוראית כנגד ישראל קשרה את גורל שתי המדינות בדרך נוספת וקשה.

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר כי "מערכת הבריאות של ישראל דואגת לכל אדם, ללא הבדל. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי שכל מי שחוזר מהשבי יקבל את הטיפול הטוב ביותר עד לחזרתו לשגרה".

נושאים קשורים:  חטופים,  בית החולים שמיר-אסף הרופא,  ד"ר אסנת לבציון-קורח,  תאילנדים,  עובדים זרים,  חדשות,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  ישראל במלחמה
תגובות