• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

דה ז'ה וו? מחלת ריאות מסתורית מכה בבייג'ין, בירת סין

ארגון הבריאות העולמי הגיש אתמול לסין בקשה רשמית למידע מפורט על עלייה במחלות נשימתיות ודיווחים על דלקת ריאות בילדים | הסינים מייחסים את המקרים להסרת מגבלות הקורונה

תלמידה בבית ספר בסין עם מסיכת הגנה. צילום: שאטרסטוק

כותרות העיתונים בעולם מדווחות על מחלת ריאות מסתורית שמכה בבייג'ין, סין. ארגון הבריאות העולמי דורש מסין פרטים על מקרים של מחלות נשימתיות בקרב ילדים בצפון המדינה. ארגון הבריאות העולמי הגיש אתמול (ד') לסין בקשה רשמית למידע מפורט על עלייה במחלות נשימתיות ודיווחים על דלקת ריאות בקרב ילדים.

במסיבת עיתונאים ב-13 בנובמבר דיווחו רשויות סיניות מהנציבות הלאומית לבריאות על עלייה בשכיחות מחלות נשימתיות בסין. הרשויות הסיניות ייחסו את העלייה הזו להסרת ההגבלות הקשורות לקורונה ולהפצה של פתוגנים כמו שפעת, מיקופלסמה, דלקת ריאות (פנאומוניה), נגיף נשימה הסינציטיאלי (RSV) ונגיף הקורונה (SARS-CoV-2). הם הדגישו את הצורך בהגברת המעקב אחרי מחלות במתקני בריאות ובקהילה, כמו גם את חיזוקה של מערכת הבריאות.

סין שמרה על מדיניות "אפס קוביד" באמצעות סגרים קפדניים, בדיקות המוניות ומעקב עד לחודש דצמבר אשתקד. האמצעים הללו יצרו "פערי חסינות" שיכולים לגרום לפגיעות יתר של האוכלוסיה כאשר השימוש באמצעים הללו נפסק.

ב-21 בנובמבר הגיעו דיווחים באמצעי התקשורת על צברים של דלקת ריאות בקרב ילדים בצפון סין. הדיווחים מצביעים על "התפרצות נרחבת של מחלת נשימה לא מאובחנת במספר אזורים בסין", כך מדווחת האגודה הבינלאומית למחלות זיהומיות ולניטור מחלות, ProMED. "לא ברור כלל מתי ההתפרצות הזו התחילה וזה יוצא דופן שכל כך הרבה ילדים ייפגעו כל כך מהר", אבל דיווחים על מחלות בעיקר בילדים מצביעים על "חשיפה מסוימת בבתי הספר", נאמר ב-ProMED. עוד נמסר כי האגודה ממתינה למידע נוסף על היקף התופעה וכי מוקדם מדי לתחזיות או ספקולציות.

ארגון הבריאות העולמי מציין כי לא ברור אם המקרים אלה קשורים לעלייה הכללית בזיהומים נשימתיים שדווח קודם לכן על ידי הרשויות הסיניות או לאירועים אחרים. אתמול, כאמור, ביקש ארגון הבריאות העולמי מידע אפידמיולוגי וקליני נוסף, כמו גם תוצאות מעבדה מהצברים הללו בקרב ילדים וכן מידע נוסף על מגמות מעודכנות בהפצת פתוגנים מוכרים ועל העומס שנוצר על מערכת הבריאות במדינה. ארגון הבריאות העולמי מסר כי הוא בקשר עם רופאים ומדענים בסין.

צפון סין דיווחה מסוף אוקטובר על עלייה במחלות דמויות שפעת בהשוואה לתקופה המקבילה בשלוש השנים הקודמות. בסין פועלות מערכות לאיסוף מידע  על מגמות בשפעת, מחלות דמויות שפעת, וירוס RSV ווירוס SARS-CoV-2,  שנתונים מהן מדווחים לפלטפורמות כמו המערכת העולמית למעקב ותגובה לשפעת.

ארגון הבריאות כתב בהודעה לתקשורת כי בזמן שהוא ממתין למידע הוא ממליץ לאנשים בסין לפעול להפחתת הסיכון למחלות נשימתיות כולל התחסנות; שמירת מרחק מחולים; להישאר בבית בעת מחלה; בדיקות וטיפול רפואי במידת הצורך; עטיית מסיכות; הקפדה על אוורור נאות ושטיפת ידיים סדירה.

נושאים קשורים:  סין,  דלקת ריאות,  ארגון הבריאות העולמי,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
24.11.2023, 11:35

לקבל מידע אמין מרשויות סין? הצחקתם אותי ...

גם אצלנו מחלות נפוצות שנעלמו תחת הסגרים (והמון העם האמין שזה בגלל המסכה…) הרימו ראש בביטול הסגרים.
נשמע סה״כ סביר.
הפייק בכתבה זה ״ארגון הבריאות העולמי״ אירגון תומך חמאס ורצח לא יכול לדאוג לבריאות. אין קשר בין הארגון לבריאות וישראל צריכה לפרוש מהארגון (וגם מהאו״ם ומהפורום הכלכלי וכו׳) עוד היום ועכשיו.