חדשות

משרד הבריאות ממשיך לשלם מאות אלפי שקלים ליועצי קורונה חיצוניים

"הארץ" מדווח: בהתקשרות של "פטור ממכרז", ממשיך משרד הבריאות לשלם סכומים גבוהים ליועצים חיצוניים לתחום קטיעת שרשרות הדבקה בנגיף הקורונה

מגיפת הקורונה בישראל, קיץ 2021. צילום ארכיון: מרים אליסטר/פלאש 90

בהתקשרות של "פטור ממכרז", ממשיך משרד הבריאות לשלם סכומים גבוהים ליועצים חיצוניים לתחום קטיעת שרשרות הדבקה בנגיף הקורונה. על כך מדווח הבוקר (ב') עידו אפרתי בהארץ.

למרות שהקורונה מוגדרת כבר כמחלה אנדמית, מהדיווח עולה כי משרד הבריאות שכר בחודשים מאי עד יולי השנה שירותים של שבעה יועצים חיצוניים מטעם החברה הפרטית אמ"ן ושילם להם 1.148 מיליון שקל. זאת ועוד, חמישה מהיועצים זכו להארכת ההתקשרות עם משרד הבריאות בחודש נוסף, תמורת סכום כולל של 256 אלף שקל. ממסמך הבקשה לפטור ממכרז שהגיש המשרד עולה כי הוא משלם כ-54 אלף שקל בחודש ליועץ חיצוני המשמש "ראש תחום בדיקות ריצוף", וסכום דומה משולם ליועץ חיצוני המשמש "ראש תחום חיסונים".

יתרה מכך, משרד הבריאות משלם 37 אלף שקל בחודש ל"אחראי מבצעים והזמנות חיסונים", זאת למרות שבישראל אין מחסור בחיסונים או צורך בהם. המשרד מעסיק גם "אנליסט דאטה" ו"פרויקטור מעבדות" חיצוניים, בשכר דומה. היקף העבודה של כל אחד מהיועצים הוא 180 שעות בחודש, על הנייר לפחות.

בתגובת משרד הבריאות שמביא "הארץ" נכתב כי "במהלך 2023 נעשו צעדים להטמעת תהליכי עבודה שוטפת, לרבות בתחום קטיעת שרשראות הדבקה ושמירה על בריאות הציבור, הן מפני קורונה והן של מחלות נוספות, דוגמת פוליו ואבעבועות הקוף. במטרה לשמור על רציפות תפקודית בתחומים אלה גם לאחר סגירת המשל"ט (מרכז שליטה קורונה - מ.ד.א), הוגשה בקשה להאריך את פעילותה של חברת אמן (שפעלה במשל"ט וזכתה במכרז בשנת 2020) לתקופה קצובה ומדודה עד לסוף חודש אוגוסט וזאת במקביל לעבודת מטה לאפיון מכרז ארוך טווח.

"התשלום לחברה נעשה על פי תעריפי החשב הכללי ואינו מהווה תשלום ישיר ליועץ. הסכומים המשולמים עומדים על ממוצע של כ-40 אלף שקל ליועץ לא כולל מע"מ, ומגלמים תקורות ושולי רווח כמקובל".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  משרד הבריאות,  משל"ט קורונה,  חדשות,  ייעוץ
תגובות
07.08.2023, 22:29

וירוס אנדמי. שחיתות אנדמית. כאן בשביל להישאר.

מישהו מופתע?