חדשות

קולות רופאים מהשטח בעקבות מהלכי החקיקה: לא רק רילוקשיין

במפגש פתוח לרופאים במשרדי ההסתדרות הרפואית יידונו היום נושאים שמטרידים את קהילת הרופאים: הדרת נשים, כפייה דתית וגיבוי לאלימות כלפי צוותים רפואיים

מחאת רופאים נגד מהלכי החקיקה של הממשלה. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

שיח רופאים פתוח יערך היום (ג') אחה"צ במשרדי ההסתדרות הרפואית, תחת הכותרת "על רילוקיישן, מערכת הבריאות, מערכת המשפט ומה שביניהם". המפגש, שהיה אמור להתקיים בזום, הועבר למשרדים. אין צפי לכמה רופאים יגיעו אך הכוונה היא לשמוע קולות מהשטח.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, אמר לדוקטורס אונלי, כי המפגש נועד לאפשר למגיעים להביע את דעתם. "באים להקשיב ולדבר - דבר שחסר מאוד במדינה בימים אלה. המפגש מבחינתי הוא הזדמנות לשמוע קולות מהשטח. זה לא נועד להיות אינדיקציה כלשהי למימדי התופעה - מי שהחליט לעזוב, לא יגיע. מי שיפחד שיתנכלו לו, לא יגיע. מי שלא הספיק להיערך לאור ההודעה אתמול (מעבר המפגש מזום למפגש פיזי), לא יגיע. אין כאן שום כוונה לאמוד את הרצינות של התופעה או המספרים".

 העובדות במרפאה נדרשו ללבוש שרוולים ארוכים 

מעבר להתעניינות הגוברת של רופאים באפשרויות הגירה יעלו גם נושאים אחרים שמטרידים את קהילת הרופאים, ביניהם נושא הדרת נשים, כפייה דתית וגיבוי לאלימות כלפי צוותים רפואיים, כפי שעלה באחת מקבוצות הווטסאפ של הרופאים.

רופאת משפחה (השם המלא שמור במערכת) כתבה: "בחודש מאי 2023 למשל, ערכה הנהלה ראשית של קופת חולים כללית טקס השקה חגיגי של מבנה מרפאה חרדית חדש בנוף הגליל. אל הטקס הגיעו בין היתר מנכ"ל וסמנכ"לית הקופה, צוות המרפאה, תושבי השכונה ונציגיה. נשות המקצוע, המובילות את העשייה הרפואית במרפאה, אולצו לעמוד מאחורי זכוכית הפרדה ב'עזרת נשים' (לצד הסמנכ"לית) בזמן שהגברים כובדו בישיבה בחלל המרכזי.

"בתחילת חודש יולי 2023 נתלו באותה מרפאה חרדית ואף במרפאות סמוכות של קופות חולים אחרות שלטים הדורשים מהנשים העובדות במרפאה להגיע לעבודה עם שרוולים ארוכים למניעת פריצות. עד עתה לא יצאה הודעת תמיכה/ גינוי מטעם הנהלות הקופות ולא אזהרה ברורה לראשי הקהילה החרדית". בהודעה מצוין כי לאחרונה אף השליכו חפצים על רופאה ועל אחות מקופת חולים לאומית באזור. תלונה הוגשה במשטרה.

עוד נכתב כי "לפני חודשים אחדים פורסם בעיתונות על אלימות כלפי רופא ערבי בדרכו לעבודה במרפאת שבת לקהילה החרדית בבני ברק. בהזדמנות אחרת (אלימות הופנתה) כלפי רופאה אישה בחלוק עבודה שיצאה ממרפאה בבני ברק. האלימות כלפי הרופאים מטעמם של בני הקהילה החרדית בעיר בני ברק 'זכתה' לגינוי דל בלבד. אף מרפאה לא הושבתה או נסגרה בעקבות מעשי האלימות. משרד הבריאות והנהלות קופות החולים אולי סומכים עדיין על הטיפול הרפואי המקצועי שניתן על ידי נשים רופאות, עבריות או ערביות, אבל על מי נוכל אנחנו לסמוך? והיכן?".

נושאים קשורים:  רילוקשיין,  ההסתדרות הרפואית,  כפייה דתית,  הפיכה משטרית,  פרופ' חגי לוין,  הדרת נשים,  חדשות
תגובות
02.08.2023, 21:36

זה לא ברור, שהר״י (ההסתדרות הרפואית בישראל) אמורה ליצג את רופאי ישראל ולא אמורה לסייע לרופאים, בכל דרך שהיא, לעזוב את הארץ. ראוי שהר״י ילמדו מהסתדרות/ארגון המורים ולהמנע מעיסוק בנושאים פוליטיים שנויים במחלוקת.

אנונימי/ת
02.08.2023, 22:20

שלום ולא להתראות לכל הנוסעים. רק בקשה אחת, תיקחו איתכם גם את חגי לוין.