• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ארגוני רופאים לממשלה: יש לתמוך תקציבית ב"כנפיים של קרמבו"

קיצוץ בתקציב "כנפיים של קרמבו", תנועת ילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים, מאיים על המשך פעילותה | 40 ראשי חברות ואיגודים רפואיים פנו למשרדי האוצר, הרווחה והבריאות בדרישה להעביר לעמותה תמיכה תקציבית מספקת

חניכים ופעילים בעמותה. צילום באדיבות "כנפיים של קרמבו"

40 ראשי איגודים וחברות רפואיים של ההסתדרות הרפואית ושל מקצועות הבריאות פנו אמש (ב') במכתב למנכ"ל משרד האוצר עו"ד שלומי הייזלר, אל מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ואל מ"מ מנכ"ל משרד הרווחה ינון אהרוני, ובו פנייה דחופה לתמיכה תקציבית בעמותת "כנפיים של קרמבו".

"כנפיים של קרמבו" היא תנועת נוער לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים, הפועלת במודל של חונכות אישית ומסגרות קבוצתיות. לעמותה 92 סניפים ברחבי הארץ וכ-9,000 פעילים. העמותה מעניקה הזדמנויות חברתיות והתפתחותיות לאלפי ילדים ובני נוער עם מוגבלויות פיזיות, קוגניטיביות, חושיות ותקשורתיות. חניכי התנועה התבשרו לאחרונה כי בגלל קיצוץ בתקציב, מחנה הקיץ - שיא פעילות התנועה - יבוטל. מנכ"לית התנועה טליה בז'ראנו הבהירה כי המצב חמור אף יותר וללא תקציב נוסף לא תתקיים פעילות בסניפים בשנה הבאה.

"הצטערנו לקרוא כי העמותה נתקלת בקשיים תפעוליים בשל היעדר תמיכה ממשלתית מספקת, ולכן לא תוכל לקיים השנה מחנה קיץ", כותבים ראשי האיגודים הרפואיים. "אנו רואים את הפעילות בעמותה כבעלת תרומה משמעותית לבריאותם של הילדים במובן הרחב של המילה: תרומה לרווחתם הנפשית, הגופנית והחברתית. על כן, אנו רואים חשיבות רבה בהמשך תמיכה בפעילות זו".

עוד צוין בפנייה כי מאחר שאין עמותות המציעות פעילות דומה לילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים, הרי שפגיעה בתקצוב העמותה פוגעת בזכות לשוויון לילדים אלה, זאת בהשוואה לבני גילם, הנהנים מפעילות בתנועות נוער שונות.

״כראשי איגודים וחברות מקצועיות משדות הרפואה ומקצועות הבריאות השונים, אנו מכירים בחשיבות של קידום שוויון בבריאות ומתן תמיכה ומשאבים לעמותות כגון 'כנפיים של קרמבו'".

ראשי האיגודים הרפואיים קראו למנכ"לי משרדי האוצר, הבריאות והרווחה "לשוב ולשקול את סדרי העדיפויות, ולתקצב כראוי את המשך הפעילות בעמותה".

נושאים קשורים:  כנפיים של קרמבו,  איגודים רפואיים,  חדשות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות