חדשות

הערכה במערכת הבריאות: סיכוי גבוה לעונת שפעת קשה בחורף הקרוב

הערכה מסתמכת על נתונים עכשוויים מאוסטרליה, לפיהם עונת השפעת הנוכחית מסתמנת כקשה ביותר שפקדה את היבשת בחמש השנים האחרונות | עיקר החולים: ילדים בגילאי 9-5

חיסון נגד שפעת. 15.3% מכלל מבוטחי קופות החולים חוסנו. צילום אילוסטרציה

חיסוני השפעת הראשונים הגיעו לישראל ומבצע החיסונים יחל בספטמבר. בקופות החולים הוזמנו מעל שני מיליון חיסוני שפעת ובימים הקרובים יקבלו את ההנחיות המתאימות למצבע החיסונים הקרוב. משרד הבריאות מעוניין להקדים את התחלת מבצע החיסונים לשבועיים הראשונים של ספטמבר.

לפי דיווח של קטי דור בחדשות כאן 11, בכירים במערכת הבריאות בישראל העריכו אתמול (ג') ש"יש סיכוי גבוה שתהיה כאן עונת שפעת קשה". הערכה זאת מסתמכת על נתונים עכשוויים שמגיעים מאוסטרליה ולפיהם עולה שעונת השפעת הנוכחית ביבשת בחצי הכדור הדרומי מסתמנת כקשה ביותר שפקדה אותה בחמש השנים האחרונות.

מהנתונים מאוסטרליה עולה שנרשמה שם תחלואת שפעת במימדים גבוהים, בעיקר בילדים בני חמש עד תשע שנים, אחריהם יותר חלו בשפעת בני ארבע שנים ובני נוער.

במקביל, גם גל החורף של קוביד-19 באוסטרליה הקדים להגיע. מעל 5,000 עובדים במערכת הבריאות האוסטרלית היו בשבועות האחרונים בבידוד או חלו ולא הגיעו לעבודה. אבל משום שעונת השפעת היא לקראת סיומה, יש שם הקלה מסוימת בלחץ על מערכת הבריאות. מאז תחילת מגיפת הקורונה באוסטרליה חלו בה מעל 9.5 מיליון מקרב כ-25 מיליון אזרחיה ומתו מעל 12 אלף.

נושאים קשורים:  אוסטרליה,  שפעת,  חיסונים,  חדשות
תגובות