• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הסכם למכון המחקר של מכבי KSM וארגוני הבריאות באמירויות

בין המחקרים הראשונים במסגרת ההסכם: מחקר ביג דאטה משותף לחקר החוסר בויטמין D הנפוץ בכל המזרח התיכון

ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM, אמיר חייק, שגריר ישראל באמירויות ומנכל SEHA, סעד אל קוואתי. צילום: יח"צ

מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM וארגוני הבריאות המובילים של איחוד האמירויות חתמו על הסכמים אסטרטגיים רחבי היקף למחקר רפואי משותף לקידום מחקרים רפואיים משותפים וחדשנות טכנולוגית בין שתי המדינות.

ההסכמים מתמקדים בקידום עולם המחקר הרפואי על ידי שילוב יכולות ביג דאטה עם מחקר גנטי ומחקר קליני, רפואה מותאמת אישית וכן שימת דגש על חדשנות רפואית וגיבוש האקוסיסטם האזורי לזירת מחקר משותפת. המחקרים יעסקו בתחומים מגוונים, ביניהם סרטן, מחלות לב וכלי דם, סוכרת ועוד.

ההסכמים באבו דאבי מגיעים על רקע שיתופי פעולה מחקריים שכבר מתנהלים בימים אלה, ביניהם מחקר משותף לחקר החוסר בויטמין D והשלכותיו הרפואיות - בעיה שנפוצה בכל אזור המזרח התיכון, וכן שיתופי פעולה ראשוניים למחקר רפואי משותף עם משרד הבריאות האמירתי.

ההסכמים נחתמו בשבוע שעבר באבו דאבי, בין ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי, לבין נציגי גופי הבריאות, מנכ"ל G42 Health - חברת הבריאות מהמובילות באמירויות, האחראית על פרויקט הגנום האמירתי; אשיש איף קושי (Ashish Ipe Koshy) ומנכ"ל SEHA, ארגון הבריאות המוביל באמירויות, סעד אל קוואתי (Mr. Saeed Al Kuwaiti).

מכון המחקר KSM הוא הגוף הישראלי הראשון לחתום עם ארגון SHEA. לפני כחודש נחתם הסכם גדול נוסף בין מכון המחקר של מכבי לבין מערכת הבריאות של בחריין. בהמשך צפויים הסכמים עם מדינות נוספות.

ד"ר טל פטלון, מנהלת KSM, אמרה: "זהו צעד חשוב נוסף במסע שיתופי הפעולה המחקריים שלנו עם מדינות האזור לפיתוח אקוסיסטם חדשני משותף שיקדם מחקר ופיתוח לרפואה מתקדמת ומותאמת אישית תוך יצירת בידול למזרח התיכון".

מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות, הוקם ב-2016 בשיתוף מוריס קאהן וסמי סגול. ל-KSM גישה ייחודית למאגר מידע גדול של למעלה מ-2.5 מיליון חברים עם 30 שנות איסוף נתונים דיגיטליים. במכון פועלת יחידת חדשנות וביג דאטה, שעושה שימוש במקורות נתונים מתקדמים וטכנולוגיות בינה מלאכותית. כמו כן הקים המכון את הביובנק הגדול בישראל, "טיפה למחקר", אשר מכיל למעלה מ-800 אלף דגימות. במכון פועלות בנוסף יחידת מחקר קליני ומחלקת מחקר אפידמיולוגי. כל מחקרי המכון מתבצעים על נתונים מותממים ובאישור ועדת האתיקה.

בתקופת מגיפת הקורונה הוביל המכון מחקרים אודות יעילות החיסונים, סיכויי הדבקה ועוד, שעוררו שיח רחב והגיעו לעשרות מיליוני סקירות במגזינים רפואיים מובילים. KSM מוביל שיתופי פעולה עם חוקרים ידועים, מוסדות אקדמיים, חברות תרופות, סטארטאפים וחברות טכנולוגיה כדי לקדם פריצות דרך רפואיות, כמו גם שיתופי פעולה בתוך מערכת הבריאות העולמית המאפשרים תגליות ופתרונות לעתיד הבריאות.

נושאים קשורים:  מכון המחקר ksm,  ד"ר טל פטלון,  איחוד האמירויות,  חדשות,  מחקר
תגובות