• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

תכנית הכשרה לרופאים אוקראינים תסייע לשילובם בעבודה בארץ

בעקבות המלחמה: 170 רופאים מרוסיה ואוקראינה כבר נרשמו לתכנית להכשרת רופאים עולים חדשים ברמב"ם שיחל בספטמבר

פליטים אוקראינים מגיעים לשדה התעופה בן גוריון, מאי 2022. צילום ארכיון: יוסי זליגר/ פלאש 90

170 רופאים מרוסיה ואוקראינה נרשמו למחזור הכשרת רופאים עולים חדשים בקריה הרפואית רמב"ם שיחל בספטמבר, והם אמורים להשתלב לאחר מכן במערכת הבריאות בארץ. בתחילת השבוע סיימו הכשרתם במסגרת זאת 70 רופאים שהגיעו לישראל בעקבות המלחמה באוקראינה. כך דיווח הבוקר (ג') ליאור אל-חי ב-ynet.

בוגרי ההכשרה במחזור הראשון הם רופאים מוסמכים שהגיעו לארץ טרם פרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה במסגרת תכנית "מסע רופאים" מטעם הסוכנות היהודית ומכללת רמב"ם ועברו הכנה למבחן הרישוי הישראלי. עד כה כ-700 רופאים עלו לישראל והשתלבו במערכת הבריאות באמצעות תכנית הכשרה זו המתקיימת כבר 14 שנה.

במהלך לימודי המחזור האחרון פרצה המלחמה ונוצרה סיטואציה מביכה שבה ילידי אוקראינה למדו יחד עם ילידי רוסיה, יריבת ארצם עתה, כאשר הראשונים עוקבים בדאגה אחרי מצב קרובי משפחתם שנותרו באוקראינה המופצצת ללא הרף בידי צבא רוסיה. עם זאת העידו משתתפי התכנית כי היחסים עם עמיתיהם הרופאים שהגיעו מרוסיה היו דווקא טובים והם השתתפו בדאגותיהם.

לפי הדיווח, מארגני תכנית ההכשרה מאמינים שהמודל שיצרו יקל על המחסור ברופאים ועל מצוקת המתמחים ואף יחסוך למדינה כסף רב וזמן בהכשרת רופאים חדשים. עלות לימודי הרפואה למדינה נאמדת כיום בכ-750 אלף עד מיליון שקל לרופא במשך  שש שנים, ואילו העלות של תכנית הרופאים ברמב"ם היא כ-50 אלף שקל לרופא.

יתרונות נוספים לתכנית ההכשרה: שיעורי ההצלחה של בוגרי התכנית במבחן הרישוי הם מהגבוהים בקרב כלל הנבחנים, ובתוך פחות משנה הרופאות והרופאים העולים משתלבים בהתמחויות בבתי החולים בארץ.

נושאים קשורים:  רופאים עולים,  הכשרת רופאים,  מלחמת רוסיה-אוקראינה,  אוקראינה,  תכנית מסע רופאים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
04.05.2022, 19:28

פשוט חוצפה. תוכנית סדורה לקבלה להתמחות בארץ אין, אבל תוכניות לשילוב רופאים עולים יש. מקבלי ההחלטות עוסקים בפופולריות, שלא לאמר פופוליסטיות. וזה עוד בלי לדבר על ארגון שמתקרא ארגון מתמחים שמתעסק אך ורק באספקט אחד ומאוד זמני של רווחת הרופא.

אנונימי/ת
04.05.2022, 20:01

תפסיק/י להתבכיין, התוכנית לעולים לא אותו דבר כמו של בוגרי ארץ, רופאים עולים עובדים בהתמחות על מימון ממשרד הקליטה , עבור אותה עבודה מקבלים חצי ממשכורת של רופאים ישראלים. גם כן ״התקנים רק לבוגרי ארץ״ זה המדיניות במערכת הרפואה. אז לא צריך לכנות, היתה ותמיד תהיה אפליה של עולים חדשים.

אנונימי/ת
04.05.2022, 21:26

התבייכנות? אני לא חושב שהוא/יא דיברו על תקנים אלה על תוכנית מוסדרת ושקופה לקבלה להתמחות. גם לא ראיתי בתגובה חצי מילה על תקנים או על שכר. באופן כללי לא כדאי לתהתלהם אבל אם כבר, לפחות שיהיה קשור לתוכן. ואם אכן יש מדניות של תקנים לבוגרי הארץ בלבד, זה לא סממן של מערכת תקינה. מה שכן, אין ספק שאת/ה מתאימים לתרבות המקומית. חג עצמאות שמח.

אנונימי/ת
04.05.2022, 21:31

ממש לא התבכיינות. נקודה חשובה ונכונה.

כנראה אתה לא עולה חדש ולא היית מהגר. אין תוכנית סדורה לעולים חדשים. במערכת הם תמיד סוג ב של רופאים. וה״תקן״ שמשרד הקליטה נותן הוא פחות משכורת ורק לשנה וכמובן צריך להתקבל במסלול הרגיל מול ישראלים. התהליך ארוך וקשה במיוחד לעולים חדשים.
מסכים שצריך לשפר תוכניות של התמחות. אבל במקום צרות עין על משהוא טוב שעושים בשביל עולים תתרום או לפחות תברך את המהלך. ואם אכן קרוב לך הנקודה של ההתמחות תעשה משהוא במקום להתבכיין.

אנונימי/ת
05.05.2022, 20:28

זה דיי מדהים. הבנאדם לא אמר מילה נגד עולים, לא דיבר לא על תקנים ולא על משכורות. לא נעים להגיב כאן.