• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

שיעורי התחסנות נמוכים לפוליו ביישובים מבוססים כלכלית

מנתונים שהגיעו לתנועה לחופש המידע עולה כי במגמה הפוכה לשיעורי ההתחסנות לקורונה, האוכלוסיות המוחלשות דווקא מתחסנות יותר נגד נגיף הפוליו

מתן חיסון פוליו לילד בירושלים. צילום ארכיון: יונתן סינדל/ פלאש 90

לאחר שמשרד הבריאות החל במבצע חיסוני הילדים נגד פוליו, וזאת לאחר שישראל הוכנסה על ידי ה-WHO לרשימת המדינות שבהן קיימת תחלואה בנגיף, מתברר על פי נתונים שמפרסם היום (ד') אדיר ינקו ב-Ynet, תוך סיוע מהתנועה לחופש המידע, כי דווקא בכמה מהישובים המבוססים במיוחד מבחינה כלכלית שיעורי ההתחסנות לפוליו נמוכים.

הנתונים התקבלו משירותי בריאות כללית והם מ-2021. שיעור ההתחסנות של ילדים עד גיל שש בבית ינאי וקיסריה עמד על 66%, בהרדוף על 60% ובמושבה כנרת על 33%. כמו כן בגיתה בצפון 50%, בנאות סמדר, חרשים, כפר סאלד, כפר מעש, כפר שמואל, צור נתן – מתחת ל-70%.

זאת לעומת שיעורי ההתחסנות בבית שאן – 99%, מעלות תרשיחא – 98%, פרדס חנה – 95%, ירושלים, בני ברק, אשדוד – 92%, תל אביב – 89% וירוחם – 88%.

כמו כן על פי הדיווח, בניגוד להתחייבויות עבר ולמרות דו"ח מבקר המדינה שמתח ביקורת על משרד הבריאות, עד כה המשרד לא הקים "תשתית למסד נתונים לאומי של חיסוני הילדים ברמת היישוב ובחלוקה לפי גיל ולסוג החיסון".

בדיווח צוטט פרופ' נדב דוידוביץ', ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון: "בחיסוני השגרה הכוללים פוליו, אנשים ממצב סוציואקונומי נמוך מתחסנים יותר משום שהם פחות מטילים ספק בחיסונים".

תגובת משרד הבריאות: "מאגר הנתונים הוקם ופועל באופן שגרתי, אך רישום הנתונים טרם הושלם. משרד הבריאות ממשיך לפעול להשלמת כלל המידע. המאגר אינו מכיל נתונים אודות כתובת המגורים. באשר לחשיפת המידע, מאגר נחליאלי (מאגר מידע לאומי על חיסונים) מכיל נתונים שחשיפתם תהווה פגיעה בפרטיות המחוסנים ולפיכך לא ניתן לשתפם".

נושאים קשורים:  חיסון פוליו,  חדשות
תגובות