חדשות

ארצ"י ליועמ"ש: "יש לשנות את הרכב הוועדה לאסדרת הרפואה הפרטית"

ארגון ארצ"י פנה בדרישה ליועמ"ש לחייב את שר הבריאות למנות הרכב ועדה חדש שישקף גם את עמדות הרופאים העצמאיים: "ההרכב הנוכחי הוא בעל נטייה מראש לצמצום מערכת הבריאות הפרטית"

רפואה פרטית בישראל. אילוסטרציה

ארגון ארצ"י ממשיך במאמצים לשנות את הרכבה של הוועדה ל"העצמת מערכת הבריאות בישראל ואסדרת מערכת הבריאות הציבורית והפרטית", שהקים שר הבריאות ניצן הורוביץ ובראשה עומד מנכ"ל משרדו, פרופ' נחמן אש. ארגון הרופאים העצמאיים פנה בסוף השבוע (ה') במכתב ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בדרישה כי תחייב את שר הבריאות למנות הרכב ועדה חדש שישקף את עמדות הגורמים המקצועיים כולם, כולל נציג הרופאים העצמאיים.

בארגון הרופאים העצמאיים, המייצג כ-9,600 רופאות ורופאים המהווים כ-35% מכלל הרופאים הפעילים בישראל, טוענים כי הוועדה "היא לא יותר מחותמת גומי להחלטות שכבר הוחלטו. מתקבל הרושם כי באמצעות הוועדה מבקשים משרד הבריאות ומשרד האוצר לתקוף את מערכת הבריאות העצמאית ולנקוט נגדה צעדים".

הוועדה הציבורית קיימה את ישיבתה הראשונה בשבוע שעבר (ג') והמלצותיה על אסדרת ביטוחי הבריאות וכלי הפיקוח על הרפואה הפרטית יוגשו בחודש ספטמבר הקרוב. אולם, בארצ"י טוענים כי איש מבין 15 חברי הוועדה אינו עובד במערכת הבריאות הפרטית ואינו מכיר אותה מבפנים, וכיצד, הם פונים בשאלה ליועצת המשפטית לממשלה, "ועדה שאין בה קול לרפואה הפרטית תקבע מסמרות לגבי גורלם של אלפי רופאים ורופאות העובדים המערכת הבריאות הפרטית?".

עוד טוענים בארצ"י כי בשל עמדותיהם הידועות לגבי צמצום הרפואה הפרטית של כמה מחברי הוועדה שמונתה על ידי שר הבריאות, "מתקיימת לכל הפחות מראית עין של הכלל האוסר על משוא פנים". בנוסף הם מציינים כי בוועדה שני נציגים של משרד האוצר, ש"עמדתו לגבי הרפואה הפרטית כי היא גורמת נזק לרפואה הציבורית - ידועה".

בארגון הרופאים העצמאיים טוענים בנוסף כי גם לוח הזמנים של הוועדה הוא "דוחק ובלתי סביר" ומטרתו "למנוע הגשת התייחסויות רציניות לוועדה ולהתחמק מדיון מעמיק בהן כפי שהיה מתבקש – אצה לה (לוועדה) הדרך לפרסם המלצות ידועות מראש שישתבצו בחוק ההסדרים הבא".

בנוסף, לאחר שבשבוע שעבר פנה ארצ"י לשר הורוביץ בדרישה למנות את יו"ר הארגון, ד"ר אייל שפירא, כחבר בוועדה החדשה, פנה ארצ"י שוב למשרד הבריאות באמצעות חוק חופש המידע, בדרישה לקבל את כלל המסמכים שהוכנו במשרד הבריאות בקשר להקמת הוועדה והסדרי ניגוד העניינים שנחתמו עם חברי הוועדה.

יו"ר הארגון, ד"ר אייל שפירא, מסר: "אנו לא נרפה מהלחץ שלנו על מקבלי ההחלטות במטרה שיאפשרו לנו להשמיע את קולנו בוועדה, שעלולה לפגוע במערכת הבריאות הישראלית".

נושאים קשורים:  ארגון הרופאים העצמאים בישראל,  ארצ"י,  רפואה פרטית,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  ד"ר אייל שפירא,  גלי בהרב,  חדשות
תגובות