חדשות

"הוועדה לאסדרת מערכת הבריאות הציבורית והפרטית היא חותמת גומי"

יו"ר ארגון הרופאים העצמאיים לשר הבריאות: "אין ולו רופא עצמאי אחד בוועדה, מדובר במשחק מכור מראש – משרדי האוצר והבריאות מבקשים לנקוט צעדים נגד מערכת הרפואה העצמאית"

ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארצ"י. "בכייה לדורות שתשפיע לרעה על שירותי בריאות חיוניים בישראל". צילום: רמי זרנגר

ארצ"י, ארגון הרופאים העצמאיים בישראל, דורש משר הבריאות ניצן הורוביץ למנות את יו"ר ארצ"י, ד"ר אייל שפירא, כחבר בוועדה החדשה להעצמת מערכת הבריאות בישראל ואסדרת מערכת הבריאות הציבורית והפרטית. בארגון טוענים, כי על פי כתב המינוי לוועדה, מתקבל הרושם כי באמצעותה "מבקשים משרד הבריאות ומשרד האוצר לתקוף את מערכת הבריאות העצמאית ולנקוט נגדה צעדים".

כפי שפורסם בדוקטורס אונלי, שר הבריאות ניצן הורוביץ מינה בשבוע שעבר ועדה בראשות מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש והוטל עליה לבחון את מדיניות אסדרת היחסים בין מערכת הבריאות הציבורית לבין הפרטית ונושאים אחרים. בין השאר גם תיבחן סוגיית ביטוחי הבריאות הכפולים, הבעלויות של הקופות וחברות הביטוח על בתי החולים הפרטיים ומתן רשיונות לפתיחת חדרי ניתוח חדשים. בוועדה נציגות לאוצר וגם להר"י. עליה להציג המלצות ראשונות עד 1 ביוני הקרוב, ואת מלוא ההמלצות בספטמבר.

אלא שבארצ"י טוענים כי נודע להם על דבר הקמת הוועדה מאמצעי התקשורת, בוועדה אין נציגות לרופאים מתחום הרפואה העצמאית, היא אינה הומוגנית ולכן מדובר ב"משחק מכור מראש'".

במכתב ששלח אתמול (ד') יו"ר ארצ"י ד"ר שפירא לשר הורוביץ נכתב, בין היתר, כי "נודע לנו מאמצעי התקשורת כי ביום 23.3.2022 הקמת ועדה ציבורית להעצמת מערכת הבריאות בישראל ואסדרת מערכת הבריאות הציבורית והפרטית בראשות מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש.

"אין ספק כי מערכת הבריאות הישראלית זקוקה מזה זמן רב לשינויים ניכרים. ועדה מקצועית ציבורית עצמאית, דעתנית ופלורליסטית יכולה להוציא תחת ידיה המלצות נחוצות שישפרו את המערכת לטובת המטופלים והרופאים. אולם, לאחר עיון מדוקדק בכתב המינוי של הוועדה ובלוח הזמנים המצומצם שניתן לה, אין לנו אלא לצאת חוצץ נגד הוועדה במתכונת הנוכחית.

"להבנתנו", צוין במכתב אל שר הבריאות, "הוועדה כעת היא לא יותר מחותמת גומי להחלטות שכבר הוחלטו. מתקבל הרושם כי באמצעות הוועדה מבקשים משרד הבריאות ומשרד האוצר לתקוף את מערכת הבריאות העצמאית ולנקוט נגדה צעדים".

ארגון הרופאים העצמאים מייצג את קולם של כ-9,600 רופאות ורופאים המהווים כ-35% מכלל הרופאים הפעילים בישראל. רופאות ורופאים עצמאים עובדים, בין היתר, גם במערכת הבריאות הציבורית כמומחים בכירים ומנהלי מחלקות, בקופות החולים ובמרפאות עצמאיות.

בארצ"י טוענים כי "בכתב המינוי מתוארת מערכת הבריאות העצמאית כעניין שלילי. לצערנו, אג'נדה זו, שמובילים גורמים בממשלה, מטעה וגורמת עוול לציבור רחב של מטופלים, רופאות ורופאים. יש להדגיש כי מערכת הבריאות הציבורית היתה קורסת אלמלא מערכת הבריאות העצמאית".

בסיכום הדברים כותב ד"ר שפירא: "אדוני שר הבריאות, כמי שמקדש פלורליזם ורבגוניות ושיח משתף בחברה האזרחית, נתת ידך למינוי ועדה שאינה הומוגנית ואין בה ולו רופא בכיר אחד או מומחה מתחום הרפואה העצמאית. ועדה שכזו לא תזכה לאמון ציבורי, ודאי לאור התמונה המצטיירת של משחק מכור מראש'".

מלשכת שר הבריאות לא נתקבלה עד כה תגובה.

נושאים קשורים:  ארצ"י,  ד"ר אייל שפירא,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  רפואה פרטית,  רפואה ציבורית,  חדשות
תגובות