• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ועד עובדי הכללית מאיים להשבית את הקופה הגדולה במדינה

"דה מרקר" מדווח: המשבר בין עובדי ה"כללית" להנהלה מחריף ויורד לפסים אישיים, העובדים מתכוונים להכריז על סכסוך עבודה ובהנהלה בטוחים שיצליחו להגיע להבנות

פרוספר בן חמו, יו"ר ועד עובדי הכללית. "נסגור את בתי החולים". צילום: אורן כהן/ דוברות ההסתדרות

המשבר בין עובדי ה"כללית" להנהלה מחריף. יו"ר ועד העובדים בשירותי בריאות כללית, פרוספר בן חמו, מאיים להשבית את הקופה הגדולה במדינה. זאת לאחר שבאסיפת עובדים שהתקיימה שלשום בתל אביב אישר הוועד הארצי של עובדי כללית להכריז על סכסוך עבודה. כך מדווחת הבוקר (ד') רוני לינדר ב"דה מרקר".

באסיפה אמר בן חמו כי אם חברי דירקטוריון הקופה יסרבו לפגוש אותו, "נסגור את בניין ההנהלה, בתי החולים וכל המחוזות, לא יתקיימו יותר מכרזים, לא ניתן מענה טלפוני ולא נגייס מבוטחים – עד שההנהלה הזאת תבין שנגמרו המשחקים והשקרים".

העובדים דורשים, בין היתר, איוש מיידי של מאות תקנים שניתנו על ידי המדינה בתקופת הקורונה ולטענתם לא אוישו בידי הנהלת "כללית"; הסבת בית חולים העמק למרכז על; קליטת 174 עובדי מיקור חוץ במערך המחשוב; השוואת התנאים והשכר לעובדי המחשוב לשכר של עובדי מיקור החוץ; הפסקת מינוים של בכירים במכרזים חיצוניים, ומעבר למכרזים שיאפשרו התמודדות של עובדי הקופה על תפקידים בכירים.

ביקורתו של בן חמו מופנית אל מנכ"לית הקופה רות רלבג ואל יו"ר "כללית", יוחנן לוקר, והוא מציב אולטימטום: אם לא תיענה דרישתו להיפגש ישירות עם חברי הדירקטוריון, כדי "לספר להם דברים שהם לא יודעים" על הנהלת הקופה – הוא ישבית את הקופה הגדולה במדינה ואת בתי החולים שלה.

בן חמו, מציינת לינדר, נחשב לאיש החזק ב"כללית", הוא עומד בראש ועד העובדים כבר 26 שנה ותחתיו מכהנים כ-40 ראשי ועדים, שאחראים על 45 אלף עובדים. "בעבר, היחסים שלו עם רוב המנכ"לים של הקופה התאפיינו בשקט תעשייתי, שנבע בעיקר מכך שהם נמנעו מעימותים עימו. כך גם התאפשר המצב שבו כמה מבני משפחתו הקרובה מועסקים בקופה, תוך העלמת עין של ההנהלות", כותבת לינדר.

הסכסוך בין ועד עובדי הכללית להנהלה הוחרף על רקע מאבק מנהלי המחלקות ב"העמק" נגד הנהלת ה"כללית", הדורשים מההנהלה לעמוד בהתחייבות להפוך את בית החולים למרכז על, להוסיף לו תקנים ולפתוח מחלקות ושירותים חדשים. מלבד סוגיית העמק, כותבת לינדר, "הגפרור שהצית את המשבר הנוכחי הוא איוש משרות בכירות במועמדים מחוץ לקופה, ובמיוחד המשבר בחטיבת מערכות המידע והדיגיטל".

בשבוע שעבר, מדווחת לינדר, התלקח עימות בין המנכ"לית רלבג לבין יו"ר ועד עובדי ההנהלה הראשית, אווה נוריאל, שבתכתובת ביניהן הוחלפו האשמות אישיות קשות וזאת על רקע עזיבת כ-50 עובדי דיגיטל את ה"כללית".

האופי האישי של המאבק ניכר גם מדבריו של בן חמו, הטוען שלוקר הוא המושך האמיתי בחוטים בקופה – ושהשניים "לא סופרים" את עובדי הקופה במינויים והחלטות. "היו"ר מנהל את הקופה ולמנכ"לית אין סמכויות", אמר. "כשצריכים לקבל תפקידים, העובדים שלנו לא שווים כלום", הוסיף בן חמו. "אם הדירקטוריון רוצה להחזיק (לשלוט) במנכ"לית – אז נלך גם נגד הדירקטוריון".

על פי הדיווח, מהנהלת הכללית נמסר: "מאז ומתמיד מאופיינת הכללית ביחסי עבודה מצוינים עם העובדים והוועדים. אנו קוראים לוועד להמשיך בהתדיינות רציפה ובנפש חפצה, כדי ליישב את הנושאים שעומדים על הפרק, ובטוחים שכמו תמיד, נגיע להסכמות".

נושאים קשורים:  שירותי בריאות כללית,  רות רלבג,  פרוספר בן חמו,  יוחנן לוקר,  סכסוך עבודה,  חדשות,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות
אנונימי/ת
09.03.2022, 17:05

נפוטיזם הועדים בכללית של פרוספר וממשיכי דרכו כמו מנו בקפלן זה הסיבה לנחשלות הקופה באלמנטים שונים כמו בתי החולים.
סופסוף מישהו מנסה לעשות שם סדר וזה כואב להם...