חדשות

משלחת רופאים מישראל ביקרה ברצועה והכשירה צוותים פלסטיניים

חברי המשלחת, מתנדבים מארגון רופאים לזכויות אדם, בדקו מאות חולים ברצועת עזה, ביצעו עשרות ניתוחים ותרמו תרופות וציוד רפואי בעלות של רבע מיליון שקל

רופאים פלסטינים עוברים הכשרה בחדר ניתוח על ידי הצוות הישראלי. צילום: רופאים לזכויות אדם

משלחת של 22 רופאים וצוותי רפואה של ערבים אזרחי ישראל ביקרה בסוף השבוע האחרון ברצועת עזה. המשלחת, שכל חבריה מתנדבים בארגון רופאים לזכויות אדם, פעלה ברצועה בין חמישי לראשון. המשלחת כללה רופאי משפחה ורופאי ילדים, אורתופדים, קרדיולוגים, מומחים לכירורגיית חזה וכלי דם, נוירולוגיים ופסיכאטרים.

במהלך הביקור בוצעו ניתוחים מורכבים בבתי החולים ברצועה, נבדקו מאות חולים, וחברי המשלחת העבירו הכשרות רפואיות לצוותי הרפואה הפלסטינים וכן סיפקו תרופות וציוד רפואי בעלות של רבע מיליון שקל.

במסגרת הביקור ערכו הרופאים יום רפואי בשלושה מוקדים שונים ברצועת עזה, במהלכו בדקו מעל 610 חולים. מוקד אחד התקיים במחנה הפליטים שאטי במרכז העיר עזה, בו נבדקו 151. במוקד נוסף, ביקרו חברי המשלחת ב"עמותת הקשיש" בעיר עזה ובדקו מעל 150 חולים גריאטריים. המוקד השלישי כלל פעילות בתחום רפואת נשים והוא התקיים במרכז הרפואי לנשים של משרד הבריאות בשכונת אלדרג' במרכז העיר עזה. מעל 200 נשים נבדקו על ידי צוות הרופאות והאחיות של המשלחת.

מוקד פעילות נוסף למשלחת היה ביצוע ניתוחים מורכבים בבתי החולים הממשלתיים ברצועת עזה בתחומי האורתופדיה, ניתוחי חזה וקרדיולוגיה, כירורגיה וניתוחי כלי דם. חברי המשלחת ביצעו 27 ניתוחים בארבעה בתי החולים: שפאא', האירופאי, נצר ואלקדס. הניתוחים לוו על ידי המנתחים מהמשלחת בהדרכות בחדרי הניתוח לצוותי הרפואה הפלסטיניים לגבי שיטות מתקדמות ומורכבות לביצוע הפרוצדורות הרפואיות.

בתחום בריאות הנפש, צוות הפסיכולוגים והפסיכיאטרים מהמשלחת העבירו הכשרות מקצועיות לאנשי בריאות נפש פלסטינים. זאת, במסגרת שיתוף פעולה של ארגון רופאים לזכויות אדם עם תכנית עזה לבריאות הנפש. מעל 120 אנשי בריאות נפש השתתפו בהכשרות, שכללו הקניית כלים מעשיים להתמודדות עם מצבי טראומה וחרדות. עוד נפגשו אנשי בריאות הנפש ממשלחות הרופאים עם ראשי מרכז "איראה" (רצון) השייך לאוניברסיטה האיסלאמית בעיר עזה ודנו איתם בשיתופי פעולה עתידיים בתחומי ההכשרות המקצועיות.

סלאח חאג' יחיא, מנהל המשלחות הרפואיות לרצועת עזה מטעם ארגון רופאים לזכויות אדם, אמר בגמר הביקור: "בזמן שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה תופסת את מוקד תשומת הלב בעולם, הסגר הישראלי על הרצועה ממשיך לפגוע באופן יומיומי במערכת הבריאות ובאוכלוסיה האזרחית. בתי החולים סובלים ממחסור חמור בציוד רפואי ובתרופות המקשה על תפקוד סדיר של המערכת הרפואית.

"המצור הכלכלי אף פוגע בתנאים מגדירי בריאות, בכך שהוא מדרדר לעוני, פוגע בתנאי המחיה והמגורים של האוכלוסיה האזרחית, במיוחד בדרום הרצועה. ביקור המשלחת לא נועד רק למטרות רפואיות, מדובר באקט של סולידריות כלפי תושבי רצועת עזה הנאנקים תחת הכיבוש הישראלי וסמל ליכולת האנושית לשבור את המצור".

נושאים קשורים:  רצועת עזה,  משלחת רפואית,  חדשות,  "רופאים לזכויות אדם"
תגובות
28.02.2022, 23:23

כל הכבוד
עבודה למען האחר
ما نقص مال من صدقة

אנונימי/ת
28.02.2022, 23:43

בושה וכלימה. משתפי פעולה עם האויב.

אנונימי/ת
01.03.2022, 06:15

חבל שסיכמו את הפעולה האנושית כמחאה נגד הכיבוש, שלא קיים בעזה, ולא כתרומה לבריאות התושבים המדוכאים תחת שילטון החמאס

אנונימי/ת
01.03.2022, 09:44

יפה אמרת

אנונימי/ת
01.03.2022, 09:43

המשפט האחרון מלמד על הכול. שיקול פוליטי נטו, וחבל להכניס לאתר הזה פוליטיקה.

אנונימי/ת
01.03.2022, 10:49

שמי מחמוד באראקה אל חלילי - נראה לכם שבעיראק או בלבנון או במצרים או בשכם ג'נין רמאללה היינו מטפלים ביאהוד ככה? הרי יותר קל לשפוך את דמם - אטבח אל יאהוד - רופאים ללא גבולות....מי המשוגעים האלה?

שמך מזוייף ואתה משקר

אנונימי/ת
01.03.2022, 22:38

הכיבוש היחיד הוא של החמאס שמדכא אנשים. כל עוד אנשים כמוך ״משכלים לכאורה״ יתעלמו מהמציאות אחייך יחיו בתנאים האלה.