• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
חדשות

המרכז לבריאות הנפש אברבנאל יסונף למרכז הרפואי איכילוב

מנהלי בתי החולים פרופ' יובל מלמד ופרופ' רוני גמזו הכריזו הבוקר על הסכם סינוף המרכז לבריאות הנפש אברבנאל למרכז הרפואי בתל אביב – "אנו צופים שהמהלך יתרום רבות לקידום רפואת הנפש על כל היבטיה"

מימין, ד"ר דודו דגן, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים, פרופ' רוני גמזו, פרופ' יובל מלמד, שר הבריאות ניצן הורביץ שר הבריאות, במעמד ההכרזה. צילום: מירי שמעונוביץ/ משרד הבריאות

המרכז לבריאות הנפש אברבנאל והמרכז הרפואי איכילוב הכריזו הבוקר (ד') על הסכם סינוף בית החולים אברבנאל למרכז הרפואי בתל אביב.  פרופ' יובל מלמד, מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל, ופרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב", הובילו את מהלך הסינוף מתוך הבנה כי המהלך ישפר את יכולת מתן הטיפול המלא במטופלי בריאות הנפש.

"מהלך הסינוף יוביל לשיתוף פעולה מקצועי ושיתוף ידע ויתרום רבות לקידום רפואת הנפש", מסר פרופ' מלמד. "המהלך הוא חלק מחזון כולל של שינוי במערך בריאות הנפש המאפשר מתן מענה מתאים לכל מטופל על פי צרכיו, בבית חולים כללי ובבית חולים פסיכיאטרי, על ידי יצירת מחלקות טיפול קטנות יותר, עם צוות מטפל וצוות מסייע גדול יותר. אנו צופים ששיתוף פעולה זה יוביל לפיתוח מרכזי מצוינות בטיפול במדעי המוח שבהם ייקחו חלק רופאים מדיסציפלינות שונות".

עוד אמר פרופ' מלמד: "שר הבריאות התווה דרך של שיתופי פעולה בין בתי החולים הכלליים והפסיכיאטרים במסגרת מדיניות משרד הבריאות לקידום בריאות הנפש לראש סדר העדיפויות. פרופ' גמזו ואנוכי הרמנו  את הכפפה ופעלנו בהתאם. אנו צופים שהמהלך יתרום רבות לקידום רפואת הנפש על כל היבטיה".

פרופ' גמזו הוסיף: ״אנו באיכילוב נרתמו נוכח צו השעה לסנף תחתינו את בית החולים אברבנאל ולהעניק למוסד חשוב זה את סטנדרט האשפוז שלנו, תוך חיזוק המקום הן מבחינת שיפור אדיר של התשתיות לטובת מתמודדי הנפש והן ברמת הרפואה.

"לאחר שנתיים של מגיפת הקורונה, ברור לכולם כי המצוקה האמיתית היום והלונג קוביד הדרמטי איתו מתמודדים אזרחי ישראל הוא ברפואת הנפש, עם זינוק אדיר בבקשות למתן טיפול רפואי מציל חיים ומנגד מחסור עצום במיטות ועם מצוקת אשפוז חסרת תקדים. זהו צו השעה האמיתי ואנו ב'איכילוב' נעשה הכול על מנת להוביל את מהפכת בריאות הנפש במדינת ישראל״.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר עם חתימת ההסכם: "בריאות הנפש עוברת מהחצר האחורית לקדמת הבמה. כחלק מהרפורמה בתחום ולאחר שהקצנו בתקציב האחרון מאות מליונים לשיקום מערך בריאות הנפש, אנחנו עושים היום במהלך משמעותי נוסף, של סינוף בית החולים אברבנאל לבית החולים איכילוב. זהו צעד ראשון בתוך תכנית כוללת לחיבור בין מערכת בריאות הנפש למערכת הבריאות הכללית.

"אין כל סיבה שבריאות הנפש תהיה נפרדת, מוקצית ושמטופלי הנפש יקבלו יחס אחר ותקצוב דל ונפרד מהרפואה הכללית. הסינוף הזה ישפר את האיתנות הפיננסית של אברבנאל ויאפשר לו גישה לגיוס משאבים משמעותי הרבה יותר. השינוי כבר כאן, וזו רק ההתחלה".

נושאים קשורים:  בית חולים אברבנאל,  איכילוב,  פרופ' רוני גמזו,  פרופ' יובל מלמד,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  הסכם סינוף,  חדשות
תגובות

טעות חמורה! דחיית הפסיכיאטריה לשנים רבות להישאר בשולים של הרפואה!
מנהלי מרכזים פסיכיאטריים הצליחו להוליך שולל את השר שלא מבין דבר בנושא ואפילו לא יודע שהמלצה על סגירת בתי חולים פסיכיאטריים התקבלה עוד בשנת השמונים בועדת נתניהו!

במקום לפתוח שירותים פסיכיאטריים מלאיים בבתי חולים כלליים ולסגור את הבושה של הרפואה במאה 21 - אחסניות לחולי נפש , שר הורוביץ מקדם ומעודד את ההדרדרות של הפסיכיאטריה
כל כך חבל!

09.02.2022, 20:08

נראה תהליך נכון...!

האם את יכולה לפרט במה תהליך נכון? האם את יודעת שכל המרכזים פסיכיאטרים בארץ מזמן, הלכה למעשה, מסונפים לבתי חולים כלליים? האם את מכירה מה הדרישות שעומדות מול פסיכיאטר במהלך איבחון הפרעה נפשית? האם את יודעת איזה קלים אבחנתיים ישנם בחדר (!!!) לא מחלקה!!!!, בחדר מיון פסיכיאטרי?! בשתי מילים - גועל נפש. פסיכיאטריה נכון להיום נמצאת במאה 20. לצערי בית חולים לחיות סביר הרבה יותר מתקדם ממרכזים פסיכיאטרים. אגב, זה מצב בכל העולם, פרט לאיטליה.

אנונימי/ת
10.02.2022, 09:11

כנראה מישהו מאמין או הולך שולל שכל הבעיות הניהוליות באיכילוב נפתרו ומצב בית החולים נפלא. כך שמנהל איכילוב פנוי לפתור את בעיות אברבנאל