COVID-19 בישראל

שר הבריאות ניצן הורוביץ השיק את מבצע "חיסונים עד הבית"

ניידות חיסונים של מד"א יגיעו ליישובים ולשכונות שבהם שיעורי התחסנות נמוכים במיוחד

ניידת חיסונים של מד"א בכפר קאסם. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ השיק אתמול (ב') בכפר קאסם את תכניתו להגדלת שיעור המתחסנים והודיע על הפעלת "ניידות חיסון נמרץ" חדשות בשיתוף מד"א שיגיעו בשבועות הקרובים לשכונות וליישובים שבהם שיעורי ההתחסנות במנה הראשונה והשנייה נמוכים ביותר. בעקבות זאת גם פרסם משרד הבריאות את מפת האזורים שבהם יהיה צורך להפעיל את הניידות.

מקור: משרד הבריאות

"יש התאמה ברורה בין מעמד סוציואקונומי לבין היענות לחיסונים. ככל שיישוב מוחלש יותר, הציבור מתחסן פחות. זו דוגמה היסטורית לחשיבות המהותית של צמצום פערים וערבות הדדית ולסכנה הטמונה באי השיוויון. הפערים החברתיים פוגעים במוחלשים, וגם בכל אחד מאיתנו. זה נכון לקורונה, וזה לקח להתנהלות שלנו כחברה וכמדינה בכל תחומי החיים", אמר השר הורוביץ. הוא גם ציין שמחקר שהוביל המשרד מצא כי השפעת מתנגדי החיסונים בשיח המתקיים בהקשר לחיסון לקורונה היא זניחה.

היישובים שבהם אחוז ההתחסנות הוא הגבוה ביותר בישראל הם: סביון, כפר שמריהו ועומר. את צמרת היישובים עם שיעורי התחסנות נמוכים ניתן לראות בדיווח על הסקר שערך המשרד. "עשירים מתחסנים יותר, אוכלוסיות מוחלשות הרבה פחות. לא אוותר על הקבוצות האלו, לא במשמרת שלי", אמר שר הבריאות.

נושאים קשורים:  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  חיסונים,  קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות