COVID-19 עולמי

נגיף ללא גבולות - החמרה נוספת בהגבלות בסיאול ובסידני

וריאנט דלתא נותן אותותיו - שיאי הדבקה חדשים במדינות מזרח אסיה, סגר בבירת דרום קוריאה ועלייה בתחלואה באוסטרליה

סיאול, דרום קוריאה. חובת עטיית מסיכה במרחב פתוח וסגור גם על מחוסנים. צילום: Evelyn Jung/ שאטרסטוק

לא רק טוקיו, מארחת האולימפיאדה בעוד כעשרה ימים, הטילה הגבלות מחמירות בגלל תחלואת הקורונה ובכלל זה שהתחרויות יתקיימו ללא קהל, והספורטאים, מלוויהם ואנשי התקשורת יהיו למעשה בסוג של סגר מלא במתחם מגוריהם ולא יורשו לצאת לעיר – גם בדרום קוריאה ובאוסטרליה הוחמרו מאתמול הגבלות שונות. התפשטות וריאנט דלתא של הנגיף "מואשמת" בכך.

במזרח אסיה, המגיפה לא פסחה על אף מדינה. שיאי הדבקה יומיים חדשים נרשמו בתאילנד, בדרום קוריאה (שקיבלה מישראל 700 אלף מנות חיסון לשימוש עד סוף החודש), בויטנאם, באינדונזיה, במלזיה, בקמבודיה, בבנגלדש, בלאוס ובקמבודיה.

סגר הוטל ביום שישי האחרון על כל מרחב סיאול, בירת דרום קוריאה. היא תיכנס לראשונה מאז פרוץ המגיפה להגבלות ברמה 4, הגבוהה ביותר שהוגדרה במדינה זאת. ראש הממשלה קים הפציר בציבור לשמור על כל ההנחיות בקפידה. במסגרת ההגבלות החדשות תיאסר התקהלות של יותר משני אנשים אחרי השעה 18:00 ותחול חובת עטיית מסיכה במרחב פתוח וסגור גם על מחוסנים. ההשתתפות בחתונות ובהלוויות תותר רק לבני משפחה קרובים. בתי הספר יעברו ללמידה מרחוק. הכניסה לחנויות תוגבל ותיאסר פתיחת מקומות הומי אדם כמו מסעדות, חדרי כושר, פאבים ואולמות אירועים.

אתמול דיווחה סיאול כי אובחנו 1,324 מאומתים חדשים - יום חמישי ברציפות שבו מספרם מעל 1,000. מרבית ההדבקה בעיר הבירה. עד כה אובחנו במדינה זאת 168,044 נשאי הנגיף. מספר החולים הפעילים עכשווית כ-12 אלף. 2,043 מתו מהמחלה ומסיבוכיה. רק 11.3% מהאוכלוסיה מחוסנת.

באוסטרליה דווח על אישה בשנות ה-90 לחייה שמתה בסידני לאחר שאובחנה כחולת קורונה - מקרה המוות הראשון בשנת 2021 המקושר לקורונה בכל היבשת. העלייה בהדבקה במדינת המחוז ניו סאות' וולס שבירתה סידני הביאה לשיא יומי חדש השנה: 85 מאומתים חדשים שאובחנו אתמול.

הרשויות צופות עלייה נוספת במספרם בימים הקרובים וההערכה שכבר היום או מחר יהיו יותר מ-100 חדשים ביממה. לפיכך, הסגר שהוטל על מטרופולין סידני לפני שלושה שבועות יוארך ואף יוחמר. תושבי העיר מורשים לצאת מבתיהם לקניית מוצרים חיוניים בלבד, להתאמן לבד בשטח פתוח או רק בזוגות. חל איסור להתרחק יותר מ-10 ק"מ מהבתים ללא אישור מיוחד.

באוסטרליה אובחנו עד כה 31,100 חולים. מספר החולים הפעילים עכשווית כ-500 בלבד. בשנה שעברה מתו 910. רק 9% מהאוכלוסיה מחוסנת עתה באופן מלא.

בכל העולם חלו מאז תחילת מגיפת הקורונה 187,648,217 ומתו 4,049,374.

נושאים קשורים:  19-COVID,  מגיפת הקורונה,  סגר,  סידני,  סיאול,  וריאנט דלתא,  חדשות
תגובות