• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מאמצים בממשלה להגדלת קצב ההתחסנות נגד קורונה

קבינט הקורונה החליט לא להטיל מגבלות חדשות על הציבור אלא לאכוף את הבידוד על חוזרים מחו"ל, להרחיב את ההסברה לעידוד התחסנות הנוער ולהחיל תכנית לריצוף גנטי של בדיקות הקורונה של הנכנסים לארץ

המטרה: לשלש את קצב ההתחסנות היומי ולהגיע ל-30 אלף מחוסנים ביום. צילום: יונתן סינדל פלאש 90

"קבינט הקורונה" החליט אמש (א') שלא להטיל הגבלות חדשות לעת עתה ובניגוד לימי הממשלה הקודמת, אין כוונה שבכל ישיבה יוחלט על "גזירות" חדשות על הציבור. השרים החליטו להשקיע יותר מאמץ בהגדלת אוכלוסיית המתחסנים, בדגש על בני 15-12, להכפיל עד פי שלושה את קצב ההתחסנות היומי ולהגיע ל-30 אלף ביום.

לפי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בישיבה, כ-800 אלף ישראלים ולפי הערכה אחרת, קרוב יותר למיליון, בכלל זה מבוגרים, טרם התחסנו.

בנוסף הוחלט שעל גורמי המקצוע להיערך "לקראת איומים עתידיים על ידי בניית תשתיות לאיתור מהיר, מדויק של גירסאות הנגיף וגם מפני הופעת נגיפים אחרים, מחוללי מחלות אחרות".

שאר ההחלטות: אכיפת בידודים על חוזרים מחו"ל, הרחבת קמפיין ההסברה לעידוד התחסנות הנוער ובניית תכנית לריצוף גנטי מלא של בדיקות הקורונה של כלל הנכנסים לארץ. על משרדי החינוך והבריאות יחד עם המל"ל הוטל לגבש תכנית לפתיחת שנת הלימודים הבאה כאשר יש להביא בחשבון תרחישים שונים בכל הנוגע לתחלואת הקורונה.

כן אושרו התקנות – שנכנסו לתוקף מהבוקר - האוסרות יציאת ישראלים למדינות שבהן התחלואה גבוהה והן הוגדרו כ"מדינות באזהרת מסע חמורה". לרשימת מדינות זאת התווספו בלרוס וקירגיסטן. השאר הן: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, נמיביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה. מהרשימה הוסרו המלדיביים ונפאל.

במידה שלא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה במדינות אלו הן צפויות להיכלל ברשימת המדינות ב"רמת סיכון מירבית" שיציאת ישראלים אליהן אסורה, למעט מקרים חריגים הדורשים קבלת אישור מיוחד. ברשימה זאת עתה: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.

כלל הנכנסים לישראל, מכל גיל, מחלימים ומחוסנים, ממדינות אלו, מחויבים בבידוד ביתי. תוקף הגבלה זאת, לפי שעה, עד 11 ביולי וניתן להאריכה.

עוד נקבע כי מעתה על כל היוצאים לחו"ל בני 16 ומעלה, תוטל החובה לחתום לפני העלייה למטוס על הצהרה שבה הם מתחייבים שלא יטוסו ולא יעברו דרך אחת מאותן מדינות אסורות. על כל הפרה של הצהרה זאת יוטל קנס בסך 5,000 שקל. חברות התעופה יחויבו שלא לאפשר לנוסע ללא הצהרה זאת לעלות למטוס. בנמל התעופה יוצבו עמדות לסיוע במילוי טפסי ההצהרה. כמו כן יוטל, החל מיום ד', קנס בסך 3,500 שקל על הורים שימנעו מילדיהם מתחת לגיל 12 לעבור בדיקת קורונה.

כדי לטפל באופן ממוקד בכל הנוגע לכניסה ויציאה של ישראלים וגם כניסת זרים לארץ דרך נתב"ג, מונה "פרויקטור נתב"ג", אלוף במיל' רוני נומה. יחד עם ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש הוא יגבש מודל לאכיפת הבידודים על הנוסעים. בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה ושוטרים שיוצבו בנתב"ג אמורים לטפל מעשית בנושא זה.

צוותי האוויר יוכלו לקבל פטור מבדיקת קורונה בכניסה לישראל והאחריות למעקב אחריהם היא באחריות חברת התעופה המעסיקה אותם, אולם הם יחויבו בביצוע בדיקת קורונה מדי שבוע. כמו כן ייאסר עליהם לצאת משטח שדה התעופה אם שהו במדינה המוגדרת בסיכון מירבי.

כן אישרה הממשלה אישרה הקמת מתחם בדיקות מיוחד וקבוע בשטח נתב"ג. לשם כך יפורסם מכרז להקמה ולהפעלה שלו. הבדיקה עצמה תהיה על חשבון הנוסעים. עדיין לא נקבע מחירה.

נושאים קשורים:  קבינט הקורונה,  חדשות,  19-COVID,  בידוד,  חו"ל,  נתב"ג
תגובות