• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

רופא הורשע בהחזקת חומרי פדופיליה - פיטוריו עוכבו עד לשמיעת ערעור

במחשבו של ד"ר אהוד מירון, רופא בלשכת הבריאות במחוז הצפון במשרד הבריאות, נתפסו עשרות צילומים של ילדים בעירום ובמצבים מיניים | ערעור הוגש לבית המשפט המחוזי, והפיטורים הוקפאו

עבודה מול מחשב (צילום: אילוסטרציה)

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה גזר ביום חמישי שעבר פיטורים לאלתר, נזיפה חמורה ופסילה לצמיתות לשירות במשרד הבריאות ולשירות המדינה – עונשים שהוטלו על ד"ר אהוד מירון בן 55 שהועסק כרופא בלשכת הבריאות במחוז הצפון במשרד הבריאות. הוא הואשם בכך שבמחשביו האישיים, בביתו, החזיק 129 קבצים של חומר פדופילי הכוללים "חומרי תועבה ודמויותיהם של קטינים כבני 10 שנים ומעלה", כך על פי נוסח כתב האישום שהוגש נגדו והכרעת הדין. בית משפט המחוזי בחיפה עיכב את פיטוריו עד לתום שמיעת הערעור, ועד אז מירון מושעה.

בדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet נאמר כי ד"ר מירון החזיק בצילומי קטינים בעירום מלא או חלקי, תמונות המתמקדות באיברי המין של קטינים וכן יחסי מין בין קטינים. בכמה מהתמונות נראים קטינים מקיימים יחסי מין עם בגירים. כמו כן היו במחשביו סרטונים שבהם נראית ילדה כבת 10-8 שנים במצבים מיניים.

ביולי 2019 הורשע הרופא בבית משפט השלום בחיפה ובמאי 2020 ביטל בית משפט השלום בחיפה את הרשעתו וגזר דינו. הושתו עליו צו מבחן בהיקף של 18 חודשים וצו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 300 שעות. אולם, ב-10 בדצמבר 2020 קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את ערעור המדינה על פסק הדין, ביטל את צו איסור הפרסום בתיק והרשיע את הנאשם בעבירה של החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין. יתר מרכיבי גזר הדין נותרו ללא שינוי.

עו"ד רוני ויסבלט ממשרד אשר חלד ושות' המייצגת את ד"ר מירון מסרה כי: "ד"ר מירון לא פגע מעולם באיש. הוא הקדיש רבות מחייו למען הציבור בהתנדבות וללא קבלת תמורה. אף בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הכיר בתרומתו הרבה לציבור.
בגזר דינו של בית הדין נפלו טעויות, על כן  יוגש ערעור לבית המשפט המחוזי.בימים האחרונים, החליט בית המשפט המחוזי לעכב את החלטת פיטוריו עד לתום שמיעת הערעור. לפיכך  ד"ר מירון לא פוטר מעבודתו.
ד"ר מירון מצטער ומתנצל בפני כל מי שנפגע מכך שהחזיק בחומרים ומתחרט על כך מעומק ליבו".

נושאים קשורים:  ד"ר אהוד מירון,  פדופיליה,  פסק דין,  שלילת רשיון,  חדשות
תגובות