• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

הציבור ישלם: בדיקות הקורונה יעברו למעבדות פרטיות ובתשלום

במשרד הבריאות שמים סוף לבדיקות בחינם: בני 16 ומעלה ייאלצו לשלם על הבדיקות לאבחון קורונה, בעוד הבדיקות לילדים ובני נוער ומנועי חיסון מסיבות רפואיות יבוצעו במימון ציבורי

בדיקת מטוש PCR לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

משרד הבריאות מקדם מהלך נרחב של העברת הבדיקות לקורונה ופיענוחן למעבדות פרטיות אבל הבדיקות יהיו בתשלום, בעיקר משום שמתברר באחרונה שרבים מעדיפים, מבחירה, לבצע בדיקות תכופות במקום להתחסן. פרופ' נחמן אש "פרויקטור הקורונה" אישר זאת.

אתמול התקיים במשרד הבריאות דיון על כך בהשתתפות גורמי מקצוע רבים.  לדעתם, צמצום הדרגתי בביצוע הבדיקות נדרש כדי לחסוך בעלויות מאחר שרבות מהן נחשבות ללא נחוצות מבחינה רפואית.

הכוונה היא שהבדיקות בתשלום ייעשו עבור בני 16 ומעלה בעוד שבדיקות של ילדים ונוער מתחת לגיל 16 וגם של מנועי חיסון מסיבות רפואיות יבוצעו כרגיל, במימון ציבורי. כן תתאפשר בדיקה חינם למי שיציג תסמיני קורונה או ידוע שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת. המהלך ייצא לפועל לאחר שיושלמו במשרד הבריאות הליכי הרישוי של המעבדות הפרטיות.

במסמך פנימי של משרד הבריאות, שפירט את יוזמת המהלך הצפוי, צוין: "קיימת מורכבות לעקוב אחר סיבת הדיגום על מנת להחליט האם יערך במסגרת פרטית או ציבורית. לא לאפשר שימוש בבדיקה ציבורית רק לצורכי קבלת תו ירוק - לא עומד בקריטריון. עלות הבדיקות עשויה להגיע עד מאות מיליוני שקלים בחודש".

נושאים קשורים:  חדשות,  19-COVID,  פרופ' נחמן אש,  מעבדות רפואיות,  בדיקת קורונה
תגובות