• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
מגזין

"מידע כוזב הורג"

הנוירוכירורג מ"שיבא" ד"ר ליאור אונגר, ממובילי המאבק נגד מתנגדי חיסונים, מספר על שיטת הפעולה של "ברוני הכזבים" ועל סכומי הכסף האדירים שהם מגלגלים, על לילות ארוכים ללא שינה במלחמתו נגדם ועל המחיר האישי שהוא משלם

ד"ר ליאור אונגר. "אנו ממתינים לראות שהוירוסים שהושתלו ימלאו את תפקידם ויפעילו את הגן הנדרש". צילום: דוברות "שיבא"

"כשפרצה הקורונה במרץ אשתקד, אני ורעייתי התגוררנו באנגליה בתקופת הפלואושיפ של אשתי. לאחר שמונה חודשים באנגליה, שבנו לארץ בעקבות המצב. אשתי התנדבה לעבוד במחלקת טיפול נמרץ קורונה תקופה מסוימת ואני שבתי להתמחותי במערך הכאב.

"ראינו את נזקי הקורונה מול עינינו, היא תוך הטיפול בחולים קשים וקריטיים שחלקם סיימו את חייהם מהמחלה, ואני דרך מטופליי שנדבקו וחלקם הסתבכו עם המחלה וגוררים עד היום סיבוכים מאוחרים של המחלה המוכרים בשמם לונג-קוביד. מראות אלה חידדו בי את ההבנה כי מדובר במגיפה אמיתית, מסוכנת, וכי נדרש ממני כרופא להזהיר את הציבור, להפציר בו לשמור על ההנחיות ולהכשיר את הקרקע לבואו של החיסון, שידעתי בכל ליבי, שהמדע ונציגיו יביאו לנו במהרה, כפי שאכן קרה".

ד"ר ליאור אונגר, אחד הפעילים הבולטים במאבק נגד מתנגדי חיסונים בכלל ובשנה האחרונה בפרט, מספר בראיון מיוחד על שיטת הפעולה של "ברוני הכזבים", על סכומי הכסף האדירים שהם מגלגלים, על לילות ארוכים ללא שינה במלחמתו נגדם ועל המחיר האישי שהוא משלם במאבק הזה.

אונגר, מומחה בנוירוכירורגיה בבית החולים שיבא ומתמחה במערך הכאב, הוא אקטיביסט מוכר ברשת בנושאי רפואה וחברה, יו"ר פורום המומחים הצעירים בהסתדרות הרפואית וממייסדי "מחוסגן" – גן בריא בליווי רופא. " אני יכול לזקוף לעצמי תרומה צנועה בקידום ההסברה למען החיסונים נגד נגיף הקורונה", הוא אומר ומבטיח: "אמשיך להיאבק במפיצי המידע הכוזב עד שהרשויות יחליטו להיאבק גם הם בתופעה שללא ספק גובה ותגבה קורבנות רבים ומיותרים".

מבצע החיסונים בישראל נחשב לחסר תקדים בעולם כולו, שר הבריאות אדלשטיין הגדיר לאחרונה את הישג הירידה בתחלואת הקורונה כ"נס" שאירע בעקבות התחסנות האוכלוסיה. האם גם אתה רואה זאת כהישג?

"מבצע החיסוני בישראל הוא אכן אות ומופת לעולם כולו, אך לא מדובר בנס או בכוח עליון אלא בהישג אנושי שתרמו לו רבים טובים, ממסד ועד טפחות, מהריבון שדאג לרכוש מנות חיסון רבות ובמהירות, משרד הבריאות, העומדים בראשו וקופות החולים שהגדירו את התחסנות הקהילה כיעד ראשון במעלה, ועד לאנשי הצוות הרפואי בשטח שעשו לילות כימים כדי לחסן תחילה אוכלוסיות בסיכון ובהמשך את שאר חלקי האוכלוסיה.

"המחוקק טרם אחז את שור המידע הכוזב בקרניו. אף שידועים כמה ממתנגדי החיסונים המובילים בישראל ואף שנזקיהם ברורים מזמן, איש מהם לא משלם מחיר כלכלי או משפטי והם ממשיכים להפיץ מידע רעיל באין מפריע"

"להסברה, ללא ספק, היה צד חשוב בתהליך וחלק לא מבוטל ממנה בוצע על ידי מתנדבים ברשת, שבחרו להקדיש מעצמם למאבק מול הפייק ניוז, שאיים לפגוע במאמצי ההתחסנות. כמי שמוביל מאבק כזה ברשת אל מול מתנגדי החיסונים ומפיצי הכזבים מספר שנים ומשלם מחיר אישי כבד, אני יכול לזקוף לעצמי תרומה צנועה בקידום ההסברה למען החיסונים נגד נגיף הקורונה".

באילו כלים פועלים היום מתנגדי החיסונים ומפיצי מידע כוזב?

"חשוב תחילה להבדיל בין מתנגדי חיסונים, אותם אנשים המתנהלים ממש כמו בכת ועומלים על הכנת מידע כוזב והפצתו, לבין הססני חיסונים, אנשים שנחשפו למידע כוזב, חוששים להתחסן ומהדהדים את המידע אליו נחשפו.

"מתנגדי החיסונים מייצגים את ברוני הכזבים, אלה המנצלים את התנועה ברשת כדי ליצור כזבים הפוגעים בבריאות של כולנו. אנשים אלה עושים זאת ממניעים מגוונים ובראשם יצירת טראפיק לדפים שלהם או לעסקיהם הלגיטימיים, ולעתים ממניעים נרקיסיסטים או כחלק מתבנית חשיבה קונספירטיבית.

"הדבר הכי יקר ברשת הוא טראפיק. זרימה של אנשים לדף או האתר שבו ממתין מוצר, טיפול חלופי או אג'נדה שרוצה לשווק את עצמה. לידים, שהם פרטי אנשים שנחשפו לתוכן, יכולים להיות יקרים מאוד. חדשות כזב הן הדרך הזולה ביותר לייצר טראפיק ולידים כאלה. מינימום השקעה, מקסימום קהל. ומדוע? כי חדשות כזב מעניינות הרבה יותר מהאמת, ושעה שהאמת המדעית והמשעממת מתקשה למשוך עניין, הפייק שפונה לרגשות כמו דחייה וחרדה, רגשות אנושיים מהחזקים ביותר, גורם לאנשים להגיע בהמוניהם לפרסום הרלוונטי. כך, מצליחים ברוני הכזב ליצור זרימה בלתי פוסקת של קהל ועניין לשאר מרכולתם, דרך שימוש בכזב כקרדום לחפור בו.

"לעד יימצאו בקרב מתנגדי החיסונים אמונות כוזבות נוספות ולעתים מניעים נסתרים המביאים אותם לזייף ולהפיץ מידע, גם בידיעה שסופו להוביל לתחלואה ומוות.

"כרופא, נחשפתי יותר מפעם אחת למקרה שמידע כוזב שכזה פגע פגיעה קשה בבריאותו או חייו של מטופל, ומקרים אלה גרמו לי לבחור בדרך חיים של מאבק במידע כוזב, גם במחיר אישי כבד. החלטתי להילחם על צריבת המסר 'מידע כוזב הורג', ובתקווה שגם המחוקק יתחיל להיאבק במפיצי המידע ולגבות מהם מחיר כלכלי ומשפטי".

עד כמה התופעה נרחבת בישראל ועד כמה הפצה כזאת מסוכנת לציבור?

"ארגון הבריאות העולמי הגדיר את מתנגדי החיסונים כאחת מעשר הסכנות המשמעותיות ביותר לבריאות האנושות. התופעה של הפצת מידע כוזב נרחבת בעולם כולו בכלל ובישראל בפרט. ממש כפי שבארה"ב מתפרסים דו"חות המצביעים על מפיצי המידע הכוזב הגדולים ביותר וסכומי הכסף האדירים שהם מגלגלים, גם בישראל אפשר להצביע על מפיצי העל של הכזבים ועל מניעיהם.

"לא ידעתי איזה מחיר תגבה ממני הבחירה בדלת המאבק במידע הכוזב. שילמתי מחיר אישי, כלכלי, משפחתי וכנראה גם בקריירה במהלך שנות מאבקי"

"כאשר נאבקים מולם ומצביעים על מעשיהם, הם אינם בוחלים באמצעים, חלקם מאיימים, חלקם תובעים והמשותף לכולם הוא שכולם פוגעים בבריאותנו ובבריאות ילדינו. הסכנה לציבור ברורה ומיידית, ובמגיפת הקורונה ראינו כולנו כיצד בני משפחה של קורבנות המגיפה הצביעו על מידע כוזב כאשם בגורל המר של יקיריהם".

אילו כלי אכיפה מופעלים נגד מפיצי פייק ניוז, אם בכלל?

"חוששני שהמחוקק טרם אחז את שור המידע הכוזב בקרניו. אף שידועים כמה ממתנגדי החיסונים המובילים בישראל ואף שנזקיהם ברורים מזמן, איש מהם לא משלם מחיר כלכלי או משפטי והם ממשיכים להפיץ מידע רעיל באין מפריע. למעשה, כאשר אני מצביע על מעשיהם, הם ממהרים לתבוע דווקא אותי בבית המשפט, תביעות שמהותן השתקה, וזאת כדי להרתיע אותי ואחרים ולהיאבק בהם ברשת ומחוצה לה. לו היה מנגנון בארץ שנאבק בתביעות השתקה, ונאכפים חוקים כנגד הפצה של מידע כוזב שיש בו כדי לגרום פגיעה בנפש, היה ניתן להציל חיים רבים".

מה הניע אותך למאבק וכיצד הפעילות הזאת משתלבת עם העבודה שלך כרופא מנתח?

"לפני שנים, כאשר נחשפתי לילוד שדימם למוח בגלל מידע כוזב, בחרתי שלא לעמוד יותר מנגד ולהיאבק בתופעה שבה אנשים מפיצים מידע שיש בו כדי להוביל אנשים להחלטות שמסכנות אותם ואת סביבתם הקרובה. ממש כבדלתות מסתובבות, לא ידעתי איזה מחיר תגבה ממני הבחירה בדלת המאבק במידע הכוזב. שילמתי מחיר אישי, כלכלי, משפחתי וכנראה גם בקריירה במהלך שנות מאבקי.

"תפקידם של אבירי זכויות הפרט חיוני וחשוב, אך נדמה שלעתים להיטותם להיאבק ברשויות גוברת על דאגתם לבריאות הקהילה"

"במהלך השנים שבהן אני מפעיל את דף הפייסבוק שלי ונאבק במידע כוזב ומפיציו, איבדתי שעות שינה רבות מספור ולעתים גם תקווה באנושות. אך עם כל התסכולים, אני ממשיך מסיבה פשוטה ובנאלית – אני מאמין שכל עוד יש ברשת מידע כוזב, נדרשים אנשים שיפריכו אותו ויסמנו את מפיציו כגורם סכנה. אחרת, נקבל עולם שבו על תעבורת המידע ברשת משתלטים הכוזבים והכזבים, עולם שבו הקונפירציות מחליפות את המדע ונביאי השקר את גורמי הסמכות".

האם לדעתך החלת התו הירוק היא צעד נכון לעומת הגישה הטוענת כי מדובר בפגיעה בזכויות הפרט, המובילה לקרע חברתי?

"כפי שהיה ברור מהרגע הראשון, החיסון הוא הדרך היחידה לנצח את הקורונה. כדי לקדם את החזרה לשגרה ולמען בריאות הקהילה, יש לעודד ולתמרץ אנשים להתחסן".

הדיון על חובת החיסונים בישראל הגיע עד לפתחו של בג"ץ עם הערעור של רופאים לזכויות אדם על חוק הבזק להעברת הנתונים לרשויות המקומיות. מהי עמדתך בנושא?

"המאבק בין זכויות הפרט לבריאות הציבור הוא מאבק עתיק. רק השבוע נדחתה עתירה של סייעת שסירבה להתחסן או להיבדק לקורונה בגן שבו עבדה, וביקשה לבטל את השעייתה מעבודה. תפקידם של אבירי זכויות הפרט חיוני וחשוב, אך נדמה שלעתים להיטותם להיאבק ברשויות גוברת על דאגתם לבריאות הקהילה.

"אני תומך בחיסוני ילדים לקורונה לאחר שיסתיימו הניסויים הקליניים בקבוצות הגילאים הרלוונטיים. אשמח לעמוד עם ילדיי ראשון בתור לחיסון"

"חשוב להדגיש, בעת מגיפת הקורונה, בריאות הקהילה, בריאותנו שלנו, של אנשים מדוכאי חיסון, של אלה שלא יכולים להתחסן ותלויים בחיסוניות העדר, חשובה מכל".

כאשר חמישה מיליון ישראלים כבר התחסנו נגד קורונה, הירידה במספר החולים הקשים ניכרת בבתי החולים, פרופ' בליצר כבר ממליץ על ביטול חובת עטיית מסיכה במרחב הפתוח ופרופ' גמזו טוען שהמגיפה בדעיכה, עד כמה אתה תומך בחיסון ילדים לקורונה ועד כמה זה מחויב המציאות לדעתך?

"אני תומך בחיסוני ילדים לקורונה לאחר שיסתיימו הניסויים הקליניים בקבוצות הגילאים הרלוונטים. אשמח לעמוד עם ילדיי ראשון בתור לחיסון. זאת, ממספר טעמים. ראשית, אני משוכנע כי החיסון בטוח לילדים. אינני רואה הבדל משמעותי בין ההדבקות הטבעיות של ילדים בוירוסי ר.נ.א לחשיפה לחיסון המכיל מקטע קטן המקודד לחיסון ספציפי.

"שנית, בזמן שאני משוכנע שהחיסון בטוח ולא יגרום לשום תופעת לוואי מאוחרת, הרי שאני חושש מאוד ממה שאיני יודע על משמעות מחלת הקורונה בילדים. כולנו מכירים את ה-SSPE בחצבת, אותו סיבוך מוחי שיהרוג אחד לכ-600 ילדים שיבריא מהמחלה. סיבוך זה הוא הסיבה שמחסנים נגד נגיף החצבת ואיש לא מבטיח שלא קיים סיבוך כזה או אחר לנגיף הקורונה. ולבסוף, מסתמן שללא חיסון ילדים, לא נצליח למגר באמת את המגיפה".

בלא מעט ידיעות בתקשורת הופיעו ועדיין מופיעות ידיעות על תופעות לוואי, ביניהן מסכנות חיים, כולל מקרי מוות, שאירעו באנשים לאחר שהתחסנו לקורונה. הנוסח הקבוע שיצא ממשרד הבריאות הוא "העניין בבדיקה, לא נראה קשר בין האירוע לחיסון". בדנמרק ובעוד מדינות באירופה עצרו את מבצעי החיסונים בעקבות דיווחים על קרישי דם במתחסנים. בקרב הציבור בישראל קיימת לעתים תחושה של "שטיפת מוח", "חיסון בכל מחיר", ובוודאי גדלה ההתנגדות לאור המעורבות הפוליטית. מה דעתך בנושא?

"דעתי היא שבסופו של יום, מה שקובע את הסיכון בטיפול הוא בדיקה נאותה. כאשר רוצים לייחס תופעת לוואי או אירוע לטיפול חדש, יש להדגים כי היא נפוצה יותר בקבוצת ההתערבות ביחד לקבוצת הביקורת. הדוגמה של קרישי דם במבצע החיסונים ממחישה את מימד החרדה מהחיסון, אך היא מהולה בהססנות חיסונים ולא במדע ובמספרים. עשרות בודדות של מקרי קרישי דם גרמו לכמה מדינות להפסיק שימוש בחיסון של אחת החברות, למרות שזה בדיוק מספר המקרים הצפוי להתרחש גם בקרב אוכלוסיה לא מחוסנת.

"כלומר, החשש מהחיסון חלחל גם למקבלי ההחלטות, ששכחו שזה שמשהו קורה אחרי משהו, לא מעיד על סיבתיות. לדעתי, אין בישראל אווירת 'חיסון בכל מחיר' וגם לא בשאר העולם, אלא הבעת אמון במחקרים הקליניים שהוכיחו ומוכיחים מדי יום כי החיסונים נגד נגיף הקורונה בטוחים ויעילים".

אילו טעויות נעשו לדעתך בקמפיין מבצע החיסונים בישראל ואיך היית עושה זאת אחרת?

"בסופו של יום, הקמפיינים למבצע החיסונים בישראל החלו הרבה קודם ברשת החברתית ועל ידי מתנדבים ועמותות שאינן קשורות למשרד הבריאות. הם התמקדו במאבק במידע כוזב, בהפגת חששות ובאספקה בלתי פוסקת של מידע אמין. כך הייתי נוהג לו היה הדבר תלוי בי.

"מול אותם רופאים המפיצים מידע כוזב, שכבר הופרך, יש לטפל כפי שטופל ד"ר אריה אבני, שרשיונו נשלל בגין פעילותו המסוכנת"

"למשל, במשך חודשים התקיימו ברשת עשרות דפים המפיצים מידע כוזב על נגיף הקורונה והחיסון, ואיש לא עשה דבר בנדון, למרות תלונותינו הבלתי פוסקות. מתי החלו להתערב בנושא? כאשר התברר כי מובילי הדפים הללו מעודדים את חבריהם לקבוע תורים לחיסונים מבלי לבטלם כדי להוביל לזריקת החיסונים לפח. כלומר, נדרש אירוע מכונן כדי שפייסבוק יסגרו מספר דפים והמשטרה תתערב. בעיני, היה ראוי מהתחלה להתייחס לדפים הללו כטרור תודעתי, לסגור אותם ולהיאבק ברשת לאספקה של מידע שקוף ואמין על הנגיף והחיסונים נגדו".

האם קיבלת גם אתה נאצות ואיומים על חייך, בדומה לאיומים שקיבלה פרופ' גליה רהב, וכיצד הגבת?

"הסיפור של פרופ' גליה רהב זעזע אותי וחלקים רבים בציבור, אך בהחלט לא היה זר לי. בשנים שבהן אני נאבק במידע כוזב ומפיציו בארץ, קיבלתי עשרות איומים על חיי, נתבעתי מספר פעמים בבתי המשפט, נשלחו עלי תלונות שווא לכל גורם רפואי הקשור אלי במישרין או בעקיפין ואף הטרידו את בני משפחתי. לעתים נדרשתי לערב גורמים נוספים כדי להגן עלי, על פרטיותי או על בני משפחתי. כפי שציינתי, חלק מברוני הכזבים בישראל מתפרנסים היטב מהטראפיק שנוצר להם בעקבות המידע הכוזב והם מוכנים להיאבק בכל מי שקורא תיגר על דרכם המסוכנת".

כיצד לדעתך יש לטפל ברופאים המשמיעים את דעתם נגד חיסוני הקורונה, והכוונה היא לא לרופאים אלטרנטיביים.

"במהלך מגיפת הקורונה נחשפנו למספר רופאים שהשמיעו דעות כנגד החיסונים. יש לחלק זאת בעיני לרופאים המביעים דעה שונה, מטילת ספק ויוצרים שיח רפואי מדעי חשוב, שראוי לנהלו, ומהצד השני של המתרס, רופאים שאינם אלה שופר 'ממסומך' של הפייק ניוז באצטלה של רופאים. מול אותם רופאים המפיצים מידע כוזב, שכבר הופרך, יש לטפל כפי שטופל ד"ר אריה אבני, שרשיונו נשלל בגין פעילותו המסוכנת".

האם עוד עמיתים שלך נוטלים חלק בפעילות הזה?

"יש עוד רופאים הנאבקים במידע כוזב ברשת. רובם המוחלט כמגיבים או מתנדבים בעמותות כמו 'מחוסגן', 'מדעת' ומכון דוידסון. המודל שאני בחרתי, שהוא הקמת דף רשת פופולרי שמוקדש למאבק הזה, אינו נפוצה בארץ אך יש לו מקבילות בחו"ל".

האם ניתן להעריך שיהיה לזה סוף מתישהו? האם עתה, כאשר "המגיפה דועכת", יהיה צורך להמשיך באותה נחישות ועוצמה או שהנסיבות יביאו לכך שתהיה הרפיה? 

"דעיכת הקורונה לא תסמן את דעיכת מפיצי העל של הפייק ניוז. הם ימשיכו בשלהם וכפי שהפיצו את משנתם הרעילה במגיפת החצבת דאז ובמגיפת הקורונה היום, כך יבחרו לעצמם בעתיד מגיפה חדשה, לנסות ולערער בה את אמון הציבור בגורמי סמכות. ובשם מה? בשם הטראפיק, הממון והקונספירציה. אני, אמשיך להיאבק בהם עד שהרשויות יחליטו להיאבק גם הם בתופעה שללא ספק גובה ותגבה קורבנות רבים ומיותרים".

נושאים קשורים:  ד"ר ליאור אונגר,  מגזין,  מתנגדי חיסונים,  פייק ניוז,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
26.03.2021, 09:11

כל הכבוד לדר אונגר. מלחמה אישית ללא תמיכה, נגד כוחות האופל. מלחמה מתישה נגד כוחות לא גלויים, לא ממוקדים עם צורך בהשקעת אנרגיה אדירה. יישר כוח.

אנונימי/ת
26.03.2021, 09:34

פתטי.
אחד שהתחסן

אנונימי/ת
26.03.2021, 10:00

יישר כח!!

אדיוט

אנונימי/ת
26.03.2021, 12:06

מי,אתה? טוב שאתה מכיר היטב את עצמך

26.03.2021, 11:12

כל הכבוד לך ולכל מי שעוסק במלאכה. מידע כוזב אכן הורג וטוב שנלחמים בזה.

26.03.2021, 11:51

כל הכבוד!!! מתנגדי חיסונים רוצחים אנשים תמימים. חובה להעביר חוק עם ענישה כבדה נגד מפיצי פייק.

26.03.2021, 12:23

המשותף לקיצונים משני צדדי המזרק הוא התעלמות וזלזול בכלי המחקרי הטוב ביותר שנמצא: ניסוי מבוקר הקצאה אקראית (RCT). גם לאחר שנה - אין עדיין הוכחה חותכת מניסוי כזה לגבי השפעה בריאותית כוללנית של חיסוני קורונה - לא בהפחתת תמותה-מכל-סיבה, לא בהפחתת פניות למיון-מכל-סיבה וודאי לא בתחושת-בריאות, תפקוד או אפילו במניעת הפצת-הנגיף. הגיע הזמן להשמיע קול ברור וחזק בעד ניסויים ומחקרים ראויים ונגד ניפוח ארועים אנקדוטליים, קפיצה למסקנות, הפצת שקרים וספינים וכפייה.

26.03.2021, 17:17

הכלי המחקרי הטוב ביותר - אני מצטט אותך -
לא רלבנטי לשאלות קיומיות ומהותיות רבות בפרקטיקה הקלינית.
הוא מפרנס טוב , הכלי המחקרי הטוב ביותר , אנשי/ות מקצוע רבים וחרוצים.
אבל הלוחמים בשטח יודעים אחרת. קלינאים מובחרים , מורים שמחוברים לקרקע המציאות , יודעים לקחת הכל עם קמצוץ של ..
/
חג שמח

05.04.2021, 20:57

מקצוע הרפואה פירנס היטב דורות רבים מאד של רופאים. אבל הוא נהיה מועיל באמת למטופלים בעיקר בזכות מחקרים ראויים שאיפשרו לבחור נכון יותר. הקלינאים הטובים הם אלו שמכירים גם את השיטה המחקרית היטב (על מגבלותיה, הטיותיה ויתרונותיה) ואכן בוררים נכון את מעט התבן מהמוץ המרובה.

10.04.2021, 22:24

מודה לך על המילה האחרונה

אנונימי/ת
26.03.2021, 13:39

פופוליסט רודף פרסום שלא בוחל באמצעים. הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו

26.03.2021, 17:21

ליאור אונגר לא נרתע מלהתלכלך אבל אני חושב שבשיטותיו וביסודיותו הוא לא מלכלך על יריביו. הפופוליזם שהוא נלחם בו בהכרח נוקט בשיטות לא מדעיות ; אבירי הכזבים לא מחפשים תוקף רציונלי , אלא מדברים לחלקים עמוקים יותר באישיותם של אלו שנרתעים מן הממסד , שונאים רפואה אורתודוקסית מסיבות שונות , ורוצים לעמוד ב'נבדל' בתחומים רבים בחיים.
ליאור הזה גיבור כזה !

אנונימי/ת
05.04.2021, 11:44

כל מילה בסלע

אנונימי/ת
05.04.2021, 11:44

100%

אנונימי/ת
26.03.2021, 14:20

כל הכבוד. אומץ אישי שנהיה נדיר יותר ויותר במחוזותינו. חבל שהמוסדות שאמורים לטפל בעניין זה בוחרים בדרך הקלה ומשאירים ללוחמים בודדים בשטח לנהל את המערכה

אנונימי/ת
27.03.2021, 00:42

כל הכבוד דר אונגר אתה צדיק ותותח-על, ראיון מדוייק, מקצועי, כן ולא מתלהם!
אין ספק שצריך להדהד שוב ושוב את המסר שמידע כוזב מסכן חיים!!
גם אני ניתקלתי בחולה שדיממה למח לאחר שהלכה להתייעץ עם אריה אבני אחרי אבחנה של AML (!!!!!!) והציע לה איזה תמצית ויטמינים. האיש פושע וצריך לשבת בכלא. מאד מאד מתסכל הסובלנות שיש בחלקים בציבור לאותם חבורת נוכחים מפיצי כזבים... בקיצור - ישר כח ובהצלחה !

27.03.2021, 08:57

אין ספק שליאור משקיע המון מזמנו ומרצו למען מטרות נעלות. מעבר לנושא מתנגדי החיסונים הוא גם פעיל למען זכויות הרופא בהרי וכעת חלק מהוועדה לרופאים צעירים בכירים, על אף שאיני חברה ואיני מאמינה בארגון זה, לא יכולה אלה שלהסיר בפניו את הכובע על המסירות וההשקעה בעניני הזולת.

27.03.2021, 13:45

תומכת מאוד בך ובמאבקך. אני בטוחה שהוא נושא פרות רבים שאינך יודע להם. בעיניי אתה גיבור על כך שלמרות ההשמצות והאיומים אתה ממשיך לעשות את מה שאתה מאמין בו. חזק ואמץ.

27.03.2021, 19:41

כל הכבוד ל ד"ר ליאור

אנונימי/ת
18.10.2021, 12:36

תודה

28.03.2021, 03:49

ליאור היקר. תבורך על המאמר המעולה ומאבקך הצודק והעיקש. אני מסכים איתו ב200%. אשמח לעזור ככל שאדרש.
בברכה והצלחה
דר. דן וינברג.

אנונימי/ת
28.03.2021, 09:10

הסכנה הכי גדולה לרפואה האמיתית ,זה הפופוליסטים כמו ליאור,המשיכה לאור הזרקורים דומה למשיכת יתושים למקור אור באופן שטבעי להם.
אני חושב שבכל נושא המגפה והחיסון צריך להיות מאד ביקורתיים מאחר ויש פה מבצע חיסונים בכפייה (על כל חבריי מופעל לחץ לא סביר להתחסן) ברמה שלא הייתה מעולם .
פוליטיקאים וטכנוקרטים מהקהילה הרפואית משווקים את החיסון כאילו הוא היה המשיח המיוחל ובדומה לדתיים , האמונה בתכשיר עיוורת לגמרי.
אין פעם שלא שיווקו את התכשיר והמידע שניתן לציבור היה תואם את הנתונים המחקריים והדבר כולל הטעיה מתחכמת דוגמת עניין אישורו של התכשיר באישור חירום בלבד או בטיחותו בנשים הרות למרות שהעניין לא נבדק , בנוסף ניסיון לטאטא כל תפועות הלוואי מתחת לשטיח כל העת ומדובר בתופעות לואי של החיסון.
הסכנה יותר מוחשית כשעכשיו רוצים להזריק ילדים בתכשיר שלא נבדק על ילדים והדמגוגיה נגד אוכלוסיה זו לרבות שימוש במונחים "פצצה מתקתקת" כאילו ילדינו הפכו לאויב שיש להלחם בו.
ליאור , ומני אתה זה שנראה כנציג שתול של חברת החיסונים או סוכן שטח בתחפושת של רופא תמים.

אנונימי/ת
28.03.2021, 11:39

כל הכבוד לד״ר אונגר!
קל להפיץ פייק ניוז ותיאוריות קונספירציה למי שלא נושא באחריות לבריאותה של מדינה שלמה, ולא צריך לשלם על הנזקים הבריאותיים, הנפשיים והכלכליים של מעשיו לעתידם מיליוני אנשים.

29.03.2021, 03:40

השאלה אם הרופאים המכובדים כאן מודעים למספר הנכים ההולך וגדל , במדינת ישראל, מאז החל מבצע החיסונים.
יש אנשים, שמאז החיסון חרב עליהם על עולמם.
היכנסו נא לפייסבוק, לקבוצה הנקראת - נפגעי חיסונים, ותוכלו להתרשם כמו עיניכם.
והנפגעים נזרקים לכלבים. אין אף גוף או מרכז ממוסד ומסודר, שהם יכולים לפנות אליו, ולדווח על הפגיעה, ובעיקר, לקבל סיוע והדרכה, איך ממשיכים מכאן והחאה, כאשר הגוף נהיה נכה.
יש למשל, אזרחים טובים וצייתנים, שהלכו וקיבלו את החיסון, ואז החל להם טנטון נוראי בראש. יש כאלה שאומרים שממש יש להם בית חרושת בתוך הראש, יום ולילה. וכל זה החל רק לאחר החיסון !!!
מישהו עוזר להם ??? מישהו רושם דיווח כלשהו על הטראומה הנוראה שקרתה להם ???
איפה המדינה בסיפור הזה ?? לחסן ולזרוק ??? זו לא שיטת עבודה.
למה המדינה לא מגישה להם סיוע. למה רופאים בעיקר מנסים לנתק על קשר בין הפגיעה לבין החיסון ???
לאן הגענו ???

30.03.2021, 14:03

תודה שהזדהית בשמך. איני יודע מהיכן הסקת ש"הנפגעים נזרקים לכלבים". למיטב ידיעתי במרבית בתי החולים הוקמו מרפאות למעקב אחרי חולי קורונה וגם בקופות החולים הוגברה העירנות לגבי תלונות של מטופלים. התחום הוא חדש ודינמי ובכל העולם לומדים ומסיקים מסקנות. המדינה מגישה סיוע באמצעות קופות החולים- שזה תפקידן בתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי. על מה את זועקת?

אנונימי/ת
04.04.2021, 13:50

מסכים איתך, אני אישית פגשתי בעבודתי נפגעי חיסון קשים. משום מה קולם של משפחותיהם לא נשמע בערוצים הרשמיים. עכשיו זה יהיה התור של הילדים, כמו בתקופת הגזזת. שום דבר לא השתנה משנות ה-50 עד שנות ה-2020, אותו סוג של אנשים מחליט, לא יעזור כלום. לא יבדקו כמובן וגם יכחישו.

אנונימי/ת
04.04.2021, 13:50

מסכים איתך, אני אישית פגשתי בעבודתי נפגעי חיסון קשים. משום מה קולם של משפחותיהם לא נשמע בערוצים הרשמיים. עכשיו זה יהיה התור של הילדים, כמו בתקופת הגזזת. שום דבר לא השתנה משנות ה-50 עד שנות ה-2020, אותו סוג של אנשים מחליט, לא יעזור כלום. לא יבדקו כמובן וגם יכחישו.

יישר כוח לד״ר אונגר
כל הכבוד