• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות: "דיוני הקורונה נגועים בבהלת בחירות"

פרופ' חזי לוי בביקורת על ההחלטה לפתוח את המשק ואת מערכת החינוך: "אני לא מבין את הזיגזג שעשה ראש הממשלה - מקדם ההדבקה נמצא על 1 וסגר רביעי הוא אפשרות של ממש"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בניגוד להמלצות גורמי המקצוע, לרבות פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ואחרים, שהזהירו מפני עלייה מחודשת בתחלואה בעקבות אירועי פורים, אישרו אמש (ב') שרי הממשלה את "הפעימה השלישית" של החזרה לפעילויות שונות במשק. הבוקר (ג') התייחס לכך גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בראיון ל-103FM.

פרופ' לוי הזהיר: "סגר רביעי הוא עדיין אפשרות של ממש. הדיונים בממשלה וההחלטות שהיא מקבלת נגועים בשיקולים פוליטיים בשל הבחירות המתקרבות.

"שר הבריאות בישיבה אתמול הציג את הפעימה השלישית כלשונה והיא התקבלה. לא הקדמנו את פתיחת בתי הספר (כיתות ז'-י') משום שחשבנו שזה לא נכון. היתה הצעה או דיבור על כך שבתי הספר או חטיבות הביניים ייפתחו כבר במהלך השבוע,  כלומר מחר. לדבר הזה מאוד התנגדנו. חשבנו שזה לא נכון. לא נכון לפתוח את בתי הספר כבר ביום רביעי, חשבנו שיהיה נכון לראות מה קורה לתחלואה".

עוד אמר לוי: "בסך הכל הירידה, כפי שנראתה (עד כה) – נבלמה, אבל מקדם ההדבקה נמצא על 1 ולכן צריך לנקוט במשנה זהירות. בהחלט יש חשש ואנחנו צריכים לראות כיצד יתפתחו הדברים.

"אנחנו מקווים שלא נצטרך ברבות הימים ללכת אחורה משום שאנחנו רואים מה קרה בפורים. את התוצאות נראה בעוד עשרה ימים עד שבועיים. אני מקווה שהמציאות לא תטפח על פנינו ונצטרך לסגת אחורה לקראת פסח אם התחלואה תהיה כזאת שתלך ותעלה ותרוץ. לכן, סגר רביעי לא יורד מהפרק".

על התפנית בעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתמך בפתיחה של המשק, אמר פרופ' לוי: "אני באמת לא מבין את הזיגזג שעשה ראש הממשלה. כולם סבורים שכל הדיונים האלה מושפעים ונגועים בבהלת הבחירות. ללא ספק יושבים ומקבלים את ההחלטות שרים, שכל אחד מייצג גם את ענייניו ואת המשרד עליו הוא מופקד. יכול להיות שהדברים באים גם מתוך אג'נדה או מחשבה פוליטית. להגיד שנוח לי עם זה שהכל נפתח עם מקדם תחלואה 1? זה מעורר חשש ללא ספק. האם הבחירות תגרומנה לדברים אחרים? רק ימים יגידו".

גם פרופ' דרור מבורך, מנהל פנימית ומנהל מערך הקורונה בבתי החולים הדסה עין כרם בירושלים, הביע חשש מאפשרות של סגר נוסף בפסח. ל"ישראל היום" הוא אמר: "החשש שלי נובע מההתקהלויות האסורות שנראו בפורים. אני מודאג מהמצב. צריך לתת למחלה להירגע. היא לא הלכה מכאן. לכן, עוד סגר זו אפשרות ריאלית.

"אצלנו ב'הדסה' יש הרבה חולים, מספר גבוה של חולי קורונה שאיננו יורד. ייתכן שבעוד עשרה ימים זה אף יעלה. אם נגיע שוב ל-1,000 חולים במצב קשה בכל הארץ, יהיה צורך בסגר".

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  חדשות,  סגר,  19-COVID,  בנימין נתניהו,  תחלואת קורונה
תגובות