• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

משרד הבריאות ביטל לצמיתות את רשיון הרופא של ד"ר אריה אבני

"שרלטן", "מכחיש קורונה מובהק" ו"מאחז עיניים מסוכן", תיאר את אבני השופט בדימוס אמנון שטרסנוב בהחלטתו לשלול לצמיתות את רשיון הרופא של מתנגד החיסונים

ד"ר אריה אבני. צילום: מתוך "מהדורת השבת", ערוץ 13

משרד הבריאות הודיע אתמול (ג') על שלילה לצמיתות של רשיון הרופא של ד"ר אריה אבני. ההחלטה התקבלה על ידי השופט בדימוס אמנון שטרסנוב, אליו האציל משרד הבריאות את סמכויותיו להחליט בנושא. ההחלטה על שלילת הרשיון נקבעה על ידי השופט סטרשנוב לאחר שעיין בדו"ח ועדת המשמעת של משרד הבריאות מיום 16.2.21, שדנה בעניין הקובלנה שהוגשה נגד ד"ר אריה אבני ולאור מסקנותיה והמלצותיה, החליט סטרשנוב לבטל את רשיונו של ד"ר אבני ואסר עליו לעסוק ברפואה לצמיתות.

אבני הוא מראשי מתנגדי החיסונים בישראל. בין היתר תועד על ידי ערוץ 13 כאשר הוא לכאורה מסכים לזייף פנקסי חיסונים עבור מטופליו. הוא מפעיל אתר אינטרנט וכן מתחזק עמוד פייסבוק בשם "הרפואה הנכונה – ד"ר אריה אבני", בהם הוא מפרסם מאמרים שונים. בין היתר פרסם קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות באשר לנגיף הקורונה וכן מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים.

"אין ספק", כתב השופט שטרסנוב בהחלטתו לשלול את רשיונו של אבני, "כי בהתבטאויותיו הקשות והבוטות של הנקבל במאמרים שפרסם באתר האינטרנט, בפייסבוק ולאחרונה גם ביוטיוב, כנגד ההתחסנות מנגיף הקורונה – טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ובריאותו. הוסף לכך את השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות – אשר חורגים בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי, שהינו ערך חשוב ומוגן בכל חברה דמוקרטית – והרי לך מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת שאותה מנסה הנקבל לגרום, תוך שהוא מתהדר בתואר רופא ובכינוי דוקטור".

עוד ציין השופט שטרסנוב: "לא מצאתי כל קשר בין הערך החשוב של חופש הביטוי, לו טוען הנקבל, לבין הביטויים החריפים והמכפישים שנקט – ללא כל ביסוס מדעי או אקדמי – והכל מדמיונו הפורה וחסר המעצורים. יידעו הנקבל ושכמותו, כי חופש הביטוי, אין משמעותו חופש השיסוי או הביזוי".

יש לציין כי כרופא, אבני שנוי במחלוקת שנים רבות. בעבר כבר נשלל רשיונו זמנית מספר פעמים ולתקופות קצרות לאחר שפרסם מאמרי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים – ובעיקר נגד אונקולוגים. בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו תיאר למשל כיצד שלח מטופל שאשתו חולה, לקיים יחסי מין עם נערת ליווי. הוא מוכר מכבר במערכת הבריאות גם כזייפן פנקסי חיסונים ואחד ממטילי הספק במגיפת הקורונה ומתנגד לחיסונים בכלל. יש אף כאלה שרואים בו "גורו" ובוודאי מהבולטים בהקשר זה בישראל.

אבני גם עומד בראש מפלגה בשם "רַפֵּא – רק בריאות", המתמודדת בבחירות לכנסת ה-24. מפלגתו מבקשת, בין היתר, להקים משרד בריאות חדש, שהוא מגדירו "מחבק ולא כופה", שיאפשר להורים להיות המחליטים הבלעדיים על כל פעולה רפואית, כולל חיסונים וניתוחים.

בהחלטתו כתב השופט סטרשנוב: "כלום לא שמע הדוקטור הנכבד על למעלה מ-5,000 חולי קורונה שנפטרו, מרביתם קשישים, שככל הנראה לא שמעו או לא שעו להמלצתו של הנקבל 'לקחת ויטמינים'? כלום לא שמע הנקבל על תופעות הלוואי הקשות והחמורות מהם סובלים גם חלק ניכר מהמחלימים מקורונה? האם לא קרא הנ"ל את המחקרים לגבי יעילות החיסונים והצלחתם בלמעלה מ-90%, או שמא אלה נעלמו מעיניו??? האם הוא קרא בכלל מחקרים שנעשו בנושא הקורונה או חומר מדעי כלשהו? ספק רב, בעיניי.

"אולי בשביל ד"ר אבני הנכבד הקורונה היא קוריוז או 'בדיחה', כלשונו, אך לא לאלפי החולים, המתים וקרובי משפחתם אשר ניגפו במחלה איומה זו. צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באיצטלה של רופא מורשה.

"נסיבה מחמירה ביותר בעיני בפרשה זו היא העובדה כי בעוד מתנהלים כנגדו הליכים בתיק זה, הוא ממשיך להפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת, ללא כל מעצורים ומתוך זלזול חמור בבריאות הציבור. הנקבל הוא עבריין חוזר, במלוא מובן המילה, העומד לדין בפני ועדת המשמעת זו הפעם השלישית, תוך שהוא מזלזל ומצפצף בריש גלי על רשויות משרד הבריאות ואף אינו מביע חרטה או משפר את דרכיו, כהבטחתו החוזרת ונשנית".

בהחלטה קודמת ממאי 2019 אשר נקבעה בעקבות דיון בוועדת המשמעת של משרד הבריאות בענייניו, קבע השופט שטרסנוב, "שאם לא יעמוד הנקבל בהבטחותיו וישוב לסורו, בפעם הבאה כאשר יעמוד לדין, חס וחלילה, יישלל רשיונו לתקופה משמעותית וארוכה.

"סוף דבר, מדובר בנקבל שהוא שור מועד, שבהתנהגותו טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ולבריאותו, כאשר כל הצעדים והאזהרות שננקטו כנגדו בעבר – לא הועילו. הגם שאינני שוגה באשליות כי הנקבל יחדל מהפצת תורתו המסוכנת והנלוזה", ציין השופט בהחלטתו, "הרי עדיף שיעשה כן מבלי שייראה כבר סמכא ומבלי שיתהדר בתואר דוקטור לרפואה – שהוא אינו ראוי לו, בעיניי כלל ועיקר. אשר על כן, הנני מחליט לבטל את רשיונו של הנקבל, ד"ר אריה אבני, מלעסוק ברפואה לצמיתות".

נושאים קשורים:  ד"ר אריה אבני,  שלילת רשיון,  מתנגדי חיסונים,  מכחישי קורונה,  השופט אמנון שטרסנוב,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
24.02.2021, 11:34

מוטב היה אם היו שוללים את רשיונו לתקופה מוגבלת.
הוא רק ינצל את זה כדי להציג את עצמו כנרדף. הופכים אותו לקדוש מעונה, וקדוש הוא לא.
הוא חשוד בזיוף פנקסי חיסונים. אם יואשם ויורשע בכך, עדיף יהיה לפסול את רשיונו בגין זה

אנונימי/ת
24.02.2021, 18:44

רשיונו נשלל לתקופה מוגבלת כבר מספר פעמים. היו צריכים לשלוח כבר לפני שנים לצמיתות. גורו של אנטיווקסרים. אדם הזוי ומסוכן. גם בתקופת החצבת הוא היה מאוד פעיל ברשת והרצאות בלהפחיד הורים טריים והמליץ נגד החיסון.

אנונימי/ת
24.02.2021, 18:59

הנושא של פינקס החיסונים פוברק ולא נכון, אומנם ההתבטאויות שלו לעתים קשות אבל נובעות מידע וניסיון רב שנים עם מטופלים שנכוו ממערכת הבריאות כולל קרובי משפחה שלו שכבר לא איתנו. הכפייה של חיסונים, יצירת שני עמים והצגת תרופות כדבר הטוב ביותר לעומת תוספי תזונה כפלסבו- זו הבעיה האמיתית ולא ד״ר אבני.

מצב חירום מתיר שימוש באמצעי חירום. טרוריסט בשם קורונה משתולל בחוץ ומפיל אלפי חללים. זו חובתה של המדינה כלפי אזרחיהה, לנקוט באמצעים הנראים לה בכדי להגן עליהם, גם אם חלקם שוללים, מתנגדים או פוחדים להתחסן. אבל אין מקום, ואסור לתת במה, לאנשים שאמורים להנחות את הציבור, אשר מסלפים עובדות מוכחות ומטיפים לסרבנות. גם זה נקרא טרור.

אנונימי/ת
24.02.2021, 20:13

משפט דרייפוס

החלטה אמיצה של השופט סטרשנוב . חבל שכבלו את ידיו בחקירת פרשות השחיתות של ראש הממשלה .

אנונימי/ת
24.02.2021, 21:44

ופרופסור לס מקבל תוכנית ברדיו...

אנונימי/ת
25.02.2021, 00:03

טוב מאוד עשו ששללו את רישיונו.

אנונימי/ת
25.02.2021, 17:54

ללא קשר לקורונה האיש הזה מזמן עבר את הגבולות המותרים ולא ראוי להחזיק ברישיון רופא בישראל
ללא קשר לאבני הנוכל יש עוד כמה מכחישי -חיסונים antivaxers בקרבנו, חלקם בעמדות מכובדות מאד.

אסור לפגוע בחופש הביטוי אנחנו גאים לחיות במדינה בה ניתן להביע דעה גם היא בניגוד לדעת הריבון. בכל המדינות המערביות וגם אצלנו יש מכחישי קורונה ודרך הטיפול בה, כמו פרופ לב ועוד. אני קורא להסתדרות הרפואית לקרוא לשפיות ולחופש הביטוי ולמנוע רודנות ברפואה ע״י פקידים ממשלתיים.

סוף סוף החלטה נכונה ואמיצה. הצרה שאין כנראה אפשרות לשלול ממנו את התואר 'דוקטור'. יש לכן לעקוב אחריו בקפדנות ולהכניסו לכלא אם יעסוק ברפואה ללא רשיון.

בנוסף לכל האמור לעיל הוא גם מכר אישורים הנותנים פטור מעטיית מסיכה. הוא סכנה אמיתית וטוב שהצדק נעשה.

יום קשה לעולם הרפואה בה מערבים השופט הצבאי לרופא שחושב אחרת מפקידי הממסד. יש רבים בציבור בכל העולם המתנגדים לחיסון ואנו מסבירים להם את חשיבות החיסון אך לא כופים עליהם. בושה ואין להתגאות בזה למשרד הבריאות שפוגע בחופש הביטוי, אנחנו לא חיים ברוסיה.

26.02.2021, 15:19

כדאי לדייק- השופט סטרשנוב אינו שופט צבאי. אריה אבני הוא לא סתם מתנגד לחיסונים אלא נושא עליו לאורך שנים רבות קופת שרצים של רמאות- ייעוץ רפואי שרלטני ולא מדעי.

אנונימי/ת
01.03.2021, 13:00

שלום כוסא. לא שופט צבאי. לא מדובר במחשבה אחרת. אין פגיעה בחופש הביטוי. אתה בעד חופש ביטוי לנאונאצים ? אתה בעד דיעה אחרת התומכת באונס ילדים ? כאן מדובר בסכנה מוחשית לציבור על ידי שרלטן המפיץ הבלים ושקרים. זו לא שלילת חופש דיבור זו הגנה על הציבור.

26.02.2021, 17:26

איני תומך בדיעותיו של ד״ר אבני ועם זאת אני מצטרף לאלה החושבים שזהו יום עצוב לרפואה. בעידן שבו אלפי ״דוקטורים״ ברפואה אלטרנטיבית מקבלים לגיטימציה בהעדר נתונים ״מבוססי-ראיות״ ומסמאים את עיני הציבור בתואריהם המפוברקים, חבל שמאדם שהוא MD אמיתי נשללת הזכות לטפל החולים.
תבדקו את ההיסטוריה של הרפואה ב-100 שנה אחרונות ותראו שנאמרו ונעשו דברים נוראיים יותר שהתקבלו כקונצנזוס.
שאלתי היא - למה לא שומעים את קולה של הר״י ושל ועדת האתיקה בעניין?

28.02.2021, 18:44

אחחחח
כדורבנות דבריך

אנונימי/ת
01.03.2021, 13:05

הוא ממליץ כרופא המלצות המנוגדות לרפואה מדעית ומקובלת, כמו טיפול בסרטן או קורונה על ידי ויטמינים למשל. רופא כפוף למשרד הבריאות ולהנחיותיו, להנחיות של איגודים מקצועיים ולסטנדרטים של הרופא הסביר. מי שאינו נשמע לכללים בסיסיים של רופא סביר אין לאפשר לו להזיק עם רשיון לעסוק ברפואה.

אנונימי/ת
26.02.2021, 21:25

ברוך שפטרנו מעונשו של זה. מעכשיו הוא סתם אחד ולא אחד מאיתנו. מספיק העסיק את המערכת עם הבעיתיות שלו.

26.02.2021, 23:12

אין כאן כל קשר לחופש הביטוי! הקוואק-דוקטור אבני יכול לדבר כמה שהוא רוצה, אבל לא לשאת תואר של רופא בישראל.
ה-AMA האמריקני הקים בשנת 1849 (שנתיים לאחר הווסדו) גוף מיוחד לבדיקת תרופות ורופאי אליל ופרסם במשך 60 שנה (1913-1975) מידע לציבור על מרפאים רמאים שמתחזים לרופאים.

הדבר המתבקש והמובן מאליו נעשה. מדובר באדם המסכן את בריאות הציבור ועל חברה חפצת חיים להתגונן מפניו.