• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 עולמי

שבעה וריאנטים חדשים של נגיף הקורונה התגלו בארה"ב

החוקרים סבורים כי הוריאנטים החדשים עלולים להיות מידבקים יותר מהמוטציה הבריטית והדרום אפריקאית | הערכה: יהיה צורך לחסן עד 90% מאוכלוסיית העולם כדי להשיג חסינות עדר

עובד מעבדת נגיפים, חוקר. אילוסטרציה.

אם לא מספיקים שלושה וריאנטים של נגיף הקורונה – בריטי, דרום-אפריקאי וברזילאי שזוהו עד כה, אתמול דווח באתר Medrxiv שבו מתפרסמים ממצאי מחקרים בטרם עברו ביקורת עמיתים, כי במחקר שנעשה בארה"ב זוהו לראשונה שבעה וריאנטים חדשים נוספים, כולם אמריקאים.

על פי המחקר הזה, הוריאנטים החדשים "עלולים להיות מידבקים לא פחות ואולי יותר מהוריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי המוכרים יותר". השבעה זוהו במדינות שונות ברחבי ארה"ב וכל השבעה מאופיינים באותה מוטציה בדיוק.

ג'רמי קמיל, וירולוג מהמרכז למדעי הבריאות באוניברסיטת לואיזינה החוקר המוביל במחקר הנוכחי, אמר ל"ניו יורק טיימס": "עדיין לא ברור אם המוטציה הזו גורמת לוריאנטים החדשים להיות מידבקים יותר או קטלניים יותר, אך כיוון שהיא מופיעה בגן  ספציפי המשפיע על האופן שבו הנגיף חדר לתאי הגוף של הנדבק, קיים חשש גדול מאוד שכן".

בשלב זה, עדיין קשה לחוקרים לענות על השאלה עד כמה מהר יתפשטו הוריאנטים החדשים. ההערכה היא שהם התפשטו די במהירות ומפוזרים כבר במדינות שונות בארה"ב. עם זאת קיימת מחלוקת האם ההתפשטות המהירה הזאת היא תוצאה ממבנה הנגיף או שנוצרה מסיבות אחרות, כמו גל אירועים חברתיים המוניים שהתרחשו במקומות שונים מאז ראש השנה האזרחית.

בתוך כך דווח הבוקר בתקשורת האמריקאית כי תוצאות הניסויים בתרכיבי החיסון של החברות פייזר ומודרנה בקרב ילדים בני 12 עד 16 יהיו מוכנות רק בקיץ. כמו כן נמסר שההערכה עתה היא שיהיה צורך לחסן עד כדי 90% מכלל האוכלוסיה בעולם כדי להשיג חסינות עדר יעילה וצפוי שבתקופה הקרובה יתגלו וריאנטים מידבקים נוספים שימשיכו להתפשט.

בלב הניסויים הקליניים בילדים עומדת השאלה מהו המינון האפקטיבי הנכון, שעשוי להיות שונה מזה של תרכיבי החיסון שניתנים למבוגרים.

נושאים קשורים:  וריאנטים,  19-COVID,  מוטציה,  מגיפת הקורונה,  חיסון לילדים,  פייזר,  מודרנה,  חדשות
תגובות