• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

במקום בידוד במלונית: נבחנת הצעה לחייב באזיק אלקטרוני נוסעים מחו"ל

מערכת משרד הבריאות לא מסונכרנת עם משרדי בריאות בעולם - מחלימים ומחוסנים מחו"ל לא יהיו פטורים מבידוד כל עוד לא יעשו בדיקה סרולוגית

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון. צילום: פלאש 90

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, אמר הבוקר (ב') בדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת כי "ועדת החריגים הבוחנת פניות של ישראלים להתיר להם יציאה מישראל, או לשוב אליה מחו"ל, כמעט קורסת תחת עומס הבקשות". להערכתו, כ-80% מהפניות לוועדת החריגים נוגעות לנושא הזה.

בדיון אמר עוד ד"ר שלמון כי עדיין נבחנת הצעת  החלופה לבידוד במלונית לשבים לישראל: חובת אזיק אלקטרוני על מנת לוודא שהם אמנם שומרים על הבידוד הביתי. אכיפה אלקטרונית מחייבת חקיקה ראשית. "בעינינו  (משרד הבריאות) ההגבלה מהסוג הזה – אזיק אלקטרוני - פחותה ביעילותה מחובת בידוד במלונית, אבל יש הסבורים אחרת", אמר ד"ר שלמון.

בדיון בכנסת שעסק באישור התקנות המחייבות גם מחלימים ומחוסנים המבקשים להיכנס לארץ להציג בדיקת קורונה שלילית, אמר ד"ר שלמון כי כרגע אי אפשר להסתמך על אישורי החלמה מחו"ל - "נתקלנו בזיופים ואנחנו לא יכולים לסמוך על מתחסנים ומחלימים מחו"ל". לדבריו, כל עוד מערכת משרד הבריאות לא מסונכרנת עם משרדי בריאות בעולם, מחלימים ומחוסנים מחו"ל לא יהיו פטורים מבידוד כל עוד לא יעשו בדיקה סרולוגית.

ד"ר שלמון ציין כי ביצוע בדיקות סרולגיות בנתב"ג נתקל בקושי מצד רשות שדות התעופה. "אנחנו מקווים שיהיה ניתן לעשות בדיקה סרולוגית מדם האצבע וזה יהיה יותר קל לבצע גם בנתב"ג".

הח"כים בדיון דרשו לאפשר לטיסות מיעדים נוספים וגם של חברות תעופה נוספות נחיתה בנתב"ג, כאשר הממשלה החליטה שלפי שעה תתאפשר כניסת לא יותר מ-2,000 נוסעים מדי יום. הסיבה: החששות מפני הבאת מוטציות חדשות של הנגיף לישראל.

נושאים קשורים:  אזיק אלקטרוני,  בידוד,  מלונית קורונה,  ד"ר אשר שלמון,  19-COVID,  נתב"ג,  חדשות
תגובות