• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

הצלחה למבצע החיסונים בצה"ל: "עד כה לא זרקנו ולו מנת חיסון אחת"

בצה"ל מעריכים כי בתוך כשלושה שבועות כ-85% מהחיילים יהיו שבוע אחרי מנת החיסון השנייה נגד קורונה ונראה שהצבא יגיע בקרוב לחסינות עדר לנגיף

מבצע החיסונים בצה"ל. צילום: דובר צה"ל

בעוד בקופות החולים מדווחים בשבוע האחרון על האטה משמעותית בקצב ההתחסנות בקרב האוכלוסיה בישראל, הבוקר (ג') מדווח יואב זיתון ב-ynet כי בצה"ל מקבלי מדי יום את החיסון אלפי חיילים. על פי הערכה, בתוך שבועיים-שלושה, לפחות 85% מחיילי צה"ל יהיו שבוע אחרי מנה שנייה של חיסון נגד קורונה ונראה שהצבא יגיע לחסינות עדר לנגיף. המבצע מנוהל ממרכז שליטה מטכ"לי בפיקודה של קצינה בדרגת סגן אלוף מאגף המבצעים.

לפי פרסומי צה"ל, כ-150 אלף חיילים חוסנו עד כה ולפחות שליש מהם כבר קיבלו את המנה השנייה. בצה"ל פועלים 23 מרכזי חיסון אזוריים בבסיסים ברחבי הארץ. בחיל הרפואה כבר נערכים לסגור את מרבית המוקדים בתוך שבועיים ולהפעיל רק שלושה מוקדים מרכזיים. לפי הערכה נוספת, בין כ-10%-15% מהמשרתים סירבו עד כה להתחסן על רקע טענות כי חיילים חויבו להתחסן, בניגוד לפקודות.

מרכז חיסונים מרכזי פועל במחנה צריפין ליד ראשון לציון מאז חודש דצמבר ואליו מגיעים אוטובוסים עם חיילי פלוגות ויחידות. הנתונים על המתחסנים בצה"ל עוברים למשרד הבריאות, שמעביר את משלוחי החיסונים לצה"ל פעמיים בשבוע. בצבא מחסנים את כלל המשרתים מזה כשבועיים, ויחידות חיוניות חוסנו תחילה. קצין בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האחראי על מבצע החיסונים בצה"ל, ציין בסיפוק: "עד כה לא זרקנו ולו מנת חיסון אחת".

צה"ל השלים אתמול שבוע ראשון של עוצר יציאות ביחידות הסגורות, שאמנם התחיל באיחור בהשוואה לשני גלי התחלואה הקודמים, אך כבר עתה מורגשת ירידה בתחלואה לאחר שזינקה בשבוע האחרון ליותר מ-3,000 נדבקים בקרב החיילים. לאחר שמתקני ההחלמה והבידוד הצה"ליים באשקלון ובגבעת אולגה התמלאו בחודש שעבר, בצבא נערכים לפתוח בירושלים מלונית החלמה לחיילים. "ראינו שבידוד ביתי הוא הפתרון היעיל והאופטימלי לעצירת הדבקות, אבל היכן שאין ביכולת ההורים לכך, אנו מוצאים פתרונות לבידודים בבסיסים", הסביר הקצין הבכיר באט"ל.

לגבי מתן הקלות או הטבות ליחידות שכבר מוגדרות ירוקות, כמו פתיחה של חדרי הכושר, פעילויות חינוך וחזרה לשגרת יציאות רגילה, בצה"ל מעדיפים להמתין לפחות עוד שבוע, ואז לקיים הערכת מצב בנושא. עוד צוין בדיווח כי בצה"ל נערכים לרכוש ערכות בדיקת קורונה מהירות, עם תשובה מהימנה בתוך 15 דקות. הצבא נמצא במו"מ עם כמה חברות לרכוש את ערכות הבדיקה, בכפוף לאישורי משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  צה"ל,  19-COVID,  חדשות,  חסינות עדר
תגובות