• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ניצחון לפרופ' חגי לוין בתביעת לשון הרע נגד חברה לסיגריות אלקטרוניות

בית המשפט המחוזי הכפיל את סכום הפיצויים: חברת הסיגריות תפצה את הרופא המומחה לבריאות הציבור ב-200 אלף שקל

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. "על רקע המחסור ברופאים בארץ, לא קשה לדמיין מה יקרה פה". צילום: פרטי

בית המשפט המחוזי פסק בסוף השבוע פיצויים כפולים בגובה של 200 אלף שקל בגין תביעת לשון הרע שהגיש פרופ' חגי לוין, רופא מומחה לבריאות הציבור, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור לשעבר, כנגד חברת הסיגריות האלקטרוניות טייקאייר, לאחר שזו כינתה אותו בפייסבוק "מושחת" ו"שקרן".

פרופ' לוין זכה לפני שנה בבית המשפט השלום בתביעת דיבה כנגד חברת סיגריות אלקטרוניות בסכום פיצויים בהיקף של 100 אלף שקל. חברת טייקאייר ערערה לבית המשפט המחוזי על עצם הקביעה כי פרסומים שפרסמה כנגד פרופ' לוין היו לשון הרע ומנגד ערער פרופ' לוין על גובה הפיצוי שהיה, על פי הערעור, נמוך ולא סביר בנסיבות העניין.

בפסק דין שפורסם בסוף השבוע דחה בית המשפט המחוזי את ערעורה של "טייקאייר" ואישר כי הטענות הפוגעניות והשקריות של בעלי חברת סיגריות אלקטרוניות כנגד פרופ' חגי לוין היו לשון הרע, והכפיל את סכום הפיצויים.

עו"ד סער גרשוני, המייצג את פרופ' לוין, מסר: "לנוכח העובדה שהיו מספר השמצות שנעשו במטרה לפגוע וכיוון שהמשמיצים לא הביעו חרטה, בית המשפט הגדיל את סכום הפיצויים מ-100 אלף שקל ל-200 אלף שקל. מדובר בתיק בעל משמעות עקרונית, הן מהבחינה של הטלת אחריות על בעל מניות בחברה שלא היה מעורב בהעלאת הפוסט עצמו וכן לנוכח הניסיון של חברת סיגריות אלקטרוניות להשתיק רופא ומדען הפועל למען בריאות הציבור".

לדבריו, "מותר לסוחרי הסיגריות האלקטרוניות לחלוק על הטענה המקצועית של פרופ' לוין כי סיגריה אלקטרונית ממכרת ומזיקה לבריאות ולכן יש למסותה, אך אסורות השמצות אישיות ללא ביסוס במטרה לפגוע ולהשתיק משרת ציבור".

ממקורבי לוין, המתמודד כיום כמועמד מטעם מפלגת תל"ם לכנסת, נמסר כי הוא ימשיך לפעול עם חבריו וחברותיו למקצוע ללא מורא, למען האמת המדעית ולמען הגנה על בריאות הציבור מפני נזקי מוצרי טבק ועישון, מהם מתים לפחות 8,000 ישראלים בשנה.

נושאים קשורים:  סיגריות אלקטרוניות,  פרופ' חגי לוין,  תביעת לשון הרע,  חדשות
תגובות