וריאנטים גנטיים

ואריאציות גנומיות אצל קשורות לשעור תמותה מ-COVID-19

מוטציות של SARS-CoV-2, כמו גם סטטוס חיסוני כנגד BCG וגנוטיפים של HLA, עשויים להשפיע על הנטייה להדבק בקורונה ועל חומרת המחלה

נגיף הקורונה. אילוסטרציה

מגיפת מחלת נגיף קורונה (COVID-19), הנגרמת על ידי SARS-CoV-2 התפשטה במהרה לכדי מגפה כלל-עולמית. יחד עם זאת, מספר מקרי ההדבקה, המוות ושיעורי התמותה המיוחסים ל-COVID-19 משתנים ממדינה למדינה. על אף שמחקרים רבים נערכו, הסיבה להבדלים הללו טרם הובהרה.

במחקר זה, נחקרו 12,343 רצפים גנומיים של SARS-CoV-2 אשר בודדו מאנשים אשר הגיעו משישה איזורים גיאוגרפים שונים. החוקרים זיהו 1,234 מוטציות בהשוואה לרצף SARS-CoV-2 המקורי. החוקרים סיווגו את 28 מדינות המחקר לתוך שלושה מקבצים אשר הראו שיעורי תמותה שונים מ-COVID-19. באנליזות קורלציה, החוקרים זיהו שהוואריאנטים ORF1ab ,4715L וחלבון S, נמצאו בקורלציה חיובית משמעותית עם שיעורי התמותה.

החוקרים מצאו כי סטטוס החיסון נגד שחפת היה קשור באופן משמעותי לשיעורי התמותה, כמו גם למספר מקרי ההדבקה. במדינות בהן היו האנשים מחוסנים כנגד שחפת, תדירות הוואריאנט S614G נמצאה בקורלציה לשיעור תמותה גבוה יותר. החוקרים מצאו בנוסף כי התדירות של מספר אללים של HLA, כולל HLA-A*11:01, היו קשורים באופן משמעותי לשיעורי תמותה, על אף שגורמים אלו היו קשורים למספר מקרי ההדבקה ולא היו קשורים באופן בלתי-תלוי למידת הקטלניות אשר נמדדה.

החוקרים סיכמו כי מוטציות של SARS-CoV-2 כמו גם סטטוס חיסוני כנגד BCG וגנוטיפים של HLA עשוים להשפיע על הנטייה להדבק ב-SARS-CoV-2 ועל חומרת מחלת COVID-19.

מקור: 

Toyoshima et. al (2020) Journal of Human genetics DOI: https://doi.org/10.1038/s10038-020-0808-9

נושאים קשורים:  וריאנטים גנטיים,  נגיף הקורונה,  שיעורי תמותה,  19-COVID,  מחקרים
תגובות