• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

משרד הבריאות: גיל המתחסנים יורד ל-55 - ניתן לקבוע תורים

משרד הבריאות דבק באסטרטגיה שיש לחסן את כלל אוכלוסיית הסיכון כדי להקטין את מימדי התחלואה | היעד: חמישה מיליון ישראלים מחוסנים עד אמצע חודש מארס

חיסון לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

מבצע החיסונים בתרכיב "פייזר" נגד הקורונה מתרחב וממחר, עם קבלת משלוחי חיסונים נוספים, יחלו קופות החולים לחסן גם מבוטחים בני 55 ומעלה. עד כה לפחות באופן רשמי, ניתנה עדיפות לחיסון בני 60 ומעלה. בהמשך החודש, כאשר יגיעו משלוחי חיסונים כפי שהחברה התחייבה, יחלו לחסן גם בני 50 עד 55 ואחר כך, מדי שבוע או עשרה ימים, יוצעו החיסונים לקבוצות גיל צעירות יותר.

בהודעה שהפיץ משרד הבריאות הבוקר נאמר כי על המתחסנים לפנות לקופות החולים שלהם כדי לתאם תור לקבלת החיסון.

עד כה התחסנו 1.87 מיליון ישראלים. אתמול – פחות מ-50 אלף. אתמול גם הגיע משלוח שכלל 680 אלף מנות והוא יאפשר להתחיל גם לחסן עובדי הוראה ואחרים. בחודש הבא, הבטיח משרד הבריאות, המתחסנים שישלימו קבלת שתי מנות מהתרכיב יקבלו "תעודת מתחסן" ו"דרכון ירוק" .

על פי תכנית המבצע, עתה, כל שבוע או שבועיים, בהתאם לקצב הגעת משלוחי החיסונים לארץ, תהיה ירידה בפעימות של חמש שנים בקבוצות הגיל של המוזמנים לקבל את החיסונים. משרד הבריאות דבק באסטרטגיה שיש לחסן את כלל האוכלוסיה שבסיכון כדי להקטין את מימדי התחלואה כאשר היעד הוא להגיע עד אמצע מארס למצב שבו חמישה מיליון מאזרחי ישראל כבר יהיו מחוסנים.

עובדי ההוראה וצוותי החינוך אמורים לקבל מהיום הודעת מייל ו-SMS בנוגע לאפשרות להתחסן. עליהם למלא טופס רישום שיועבר למשרד החינוך וממנו למשרד הבריאות. הראשונים שיתחסנו הם מורי החינוך המיוחד. הם יקבלו את החיסונים החל מיום ד' מתוך כוונה לסיים את חיסונם בתוך שלושה ימים ולאחר מכן יוחל בחיסון שאר המורים במערכת החינוך.

אתמול קיים משרד הבריאות דיון עם נציגי קופות החולים בסוגיית שיעורי ההתחסנות הנמוכים ביישובים הקטנים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  מבצע חיסונים,  חדשות,  19-COVID,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
11.01.2021, 23:27

מה עם חולים צעירים?