• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

נפגעי החיסון לקורונה יהיו זכאים לפיצויים מהמדינה

סיכום על כך הושג בין שרי האוצר והבריאות‎‏ - הבקשה להכליל את החיסון לקורונה בחוק לנפגעי חיסונים הוגשה לכנסת

אחות מכינה חיסון לקורונה. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו: החיסון לקורונה ייכלל בחוק לנפגעי חיסונים. הודעה על כך נמסרה אתמול (ד'). שר האוצר חתם על הבקשה הנדרשת לשם קבלת אישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

בבקשה שנשלחה לחברי הוועדה נכתב: "להכנסת חיסוני הקורונה כתוספת לחוק נפגעי החיסון יש חשיבות גדולה לשם עידוד הציבור להתחסן. עמדת משרד הבריאות היא שהוספת חיסוני הקורונה תשדר מסר לאזרחים כי המדינה לוקחת אחריות ומאמינה בחיסון ובחשיבותו".

בעת שהתנהל המו"מ עם יצרניות תרכיבי החיסון "פייזר" ו"מודרנה", התחייב משרד הבריאות "לעשות את מירב המאמצים להכנסת החיסון לחוק נפגעי החיסון". משמעות הדבר היא: המדינה תפצה את מתחסנים שבריאותם נפגעה לאחר קבלת החיסון – אם יהיו כאלה, אבל בתנאי שיוכח ובוודאות מלאה כי קיימת פגיעה ממשית בבריאות המתחסן כתוצאה מקבלת תרכיב החיסון.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  חוק נפגעי חיסון,  פייזר,  מודרנה,  פיצויים,  19-COVID
תגובות
01.01.2021, 11:24

חוק נפגעי חיסון הוא חוק ללא שיניים לא ראיתי סטטיסטיקות כמה בקשות לפיצוי הוגשו וכמה מהם התקבלו

01.01.2021, 13:04

וכרגיל אם היו מחלות רקע אז מי שניפגע מקורונה המוות היה כתוצאה ממחלות רקע ואם מהחיסון אז מחלות רקע כך שבכל מיקרה המדינה לא לוקחת שום אחריות " אבל " אם לא היו נידבקים בקורונה ? היו יכולים לחיות עוד תקופה החל מיום ועד ? לא ידע ,ואם מהחיסון אותו דבר ללא חיסון יכלו לחיות עד לא ידע ,משמע ? אנו שוב לבד ואם צריך עו"ד להוכחתה יעלה המון כך ששוב נשארים עם הבעיה שהיא ? אין קשר לחיסון ואין קשר לוירוס . עד כמה הם חושבים שאנו מטומטמים התושבים ?