• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

קבינט הקורונה החליט: חובת בידוד במלוניות לישראלים החוזרים מחו"ל

בשל החשש מהתפשטות מוטציית הנגיף החדשה שנתגלתה בבריטניה, הוחלט בנוסף לאסור כניסת זרים לישראל

נוסעים חוזרים בנתב"ג. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

שרי קבינט הקורונה החליטו הבוקר (ב') שכל הישראלים המגיעים לארץ מחו"ל יחויבו בבידוד של שבועיים במלוניות. ההחלטה תיכנס לתוקף מחרתיים, יום ד'. ישראלים שיחזרו מחו"ל עד אז יחויבו בבידוד ביתי של שבועיים. בנוסף הוחלט לאסור כניסת זרים מכל המדינות. ההחלטות הן לאור החשש מהמוטציה בנגיף שהתגלתה בבריטניה.

מחויבי הבידוד במלוניות יוכלו לקצר את משך הבידוד לעשרה ימים, בתנאי שיבצעו שתי בדיקות קורונה - האחת בכניסה לישראל והאחרת לאחר תשעה ימים והתוצאות שיציגו יהיו שליליות לנגיף. כן הוחלט שאם לא ייוותרו מקומות אכסון במלוניות, ייקבע סדר עדיפות לבידוד בהן ורק אז חלק מהנוסעים יועברו לבידוד ביתי. הנשלחים לבידוד לאחר נחיתתם ב-48 השעות הקרובות יוכלו לקצר את משך הבידוד שלהם לעשרה ימים, אף זאת בכפוף לבדיקת קורונה. התקנות החדשות תקפות לעשרה ימים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי ביקש את כינוס הקבינט למטרה אחת בלבד: "סגירת השמיים", מאחר שהמוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות ו"ברור שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד. לכן צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הויראלית הנכנסת לארץ". ההחלטה למעשה חוזרת על מה שנעשה בישראל בגל הראשון של המגיפה.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר הבוקר: "אני רואה בחומרה את חוסר היכולת של השרים להחליט על צעדים למאבק בתחלואה. את ההשפעות של החיסונים נרגיש רק בעוד חודשיים-שלושה. להניח שאפשר להמשיך ללא צעדי ריסון עוד חודשיים, זה להניח שעוד אלפים יגיעו לבתי החולים וחלקם ימותו ולזה אני לא מוכן להסכים".

נושאים קשורים:  בידוד,  מלוניות,  חו"ל,  קבינט הקורונה,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  19-COVID,  חדשות
תגובות