• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מקדימים את תחילת מבצע החיסונים: רביעי הבא, 23 בדצמבר

לאחר חיסונם של הצוותים הרפואיים החל מהשבוע הבא, יוזמנו להתחסן במרפאות הקהילה ובמתחמי חיסון הקופות בני 60 ומעלה ומי שסובלים מרשימת מחלות כרוניות, שטרם גובשה סופית

הצוותים הרפואיים יחוסנו ראשונים. צילום אילוסטרציה

שינוי קל במועד תחילת מבצע חיסוני הקורונה בישראל: אמש (ב') קיימו ראשי משרד הבריאות דיון עם נציגי קופות החולים ובה נמסר כי היעד להתחלת מבצע החיסונים הוא יום רביעי בשבוע הבא, 23 בדצמבר, כאשר יהיו כבר בישראל מלאי מספיק של מנות החיסון מ"פייזר". מנות החיסון מגיעות לארץ בכמה פעימות מפס הייצור של החברה בבלגיה.

נכון לאמש, כפי שמסרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס בראיון לחדשות ערוץ 12, יש עתה בארץ 313 אלף מנות מהתרכיב ומחכים שיגיעו עוד כדי להתחיל, בשלב הראשון, לחסן את הצוותים הרפואיים בבתי החולים וכן במרפאות הקהילה. רק בהמשך יורחב המבצע לשאר האוכלוסיה וטרם נקבע סופית מי יוזמן להתחסן. בנושא זה נמשכים הדיונים בוועדת מומחים מיוחדת.

עם זאת, נמסר לנציגי קופות החולים כי בשלב הראשון יתחסנו חברי הצוותים הרפואיים. בבתי החולים נערכים לקראת מהלך זה בהסברה ותרגול מוקדם. לאחר מכן יש כוונה להזמין להתחסן במרפאות הקהילה ובמתחמי חיסון של הקופות בני 60 ומעלה וסובלים מרשימת מחלות כרוניות שטרם גובשה באופן סופי. נציגי הקופות קיבלו הנחיה לחסן גם את בני זוגם של בני 60 ומעלה, גם אם הם צעירים יותר.

מאחר שטרם נמצא פתרון לפיצול מנות החיסון המגיעות לישראל במכלים מיוחדים, כאשר מכל מגש של מנות החיסון ניתן לחסן כ-1,000 איש, פתיחת תחנות החיסון תיעשה כנראה בהדרגה. הראשונות שצפויות להיפתח יהיו במרכזי אוכלוסיה משמעותיים שבהן ניתן בשלב ראשון לחסן כמה עשרות אלפי אנשים (ככל הנראה 30-20 אלף) מדי יום.

ככל שיצטברו יותר מנות חיסון במחסני חברת הבת של "טבע", המאוחסנים במקפיאים המיוחדים, ישונעו תרכיבי החיסון למרפאות יותר מנות חיסון מתוך ההזמנות שבוצעו - כ-3.4 מיליון מנות שהובטחו עד סוף דצמבר ובהמשך עוד כמה מיליוני מנות נוספות). כעשרה ימים לאחר שלב ראשוני זה מתוכננות להיפתח גם תחנות חיסון קטנות יותר. עדיין לא ברור סופית מתי יחלו קופות החולים להזמין את המבוטחים לקבוע ולתאם תור לשם קבלת החיסונים.

אתמול קיימה יו"ר איגוד רופאי המשפחה בהסתדרות הרפואית, ד"ר מיכל שני, פגישה עם ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש ובה סוכם "להוביל במשותף את מאמצי ההסברה והמידע אודות החיסונים נגד נגיף הקורונה", הן בקרב הרופאים ובעזרתם לכלל האוכלוסיה. בהודעה שפורסמה לאחר פגישה זאת הכריזו משתתפיה: "החיסון בטוח - תתחסנו!". פרופ' אש אמר: "אנו רואים ברופאי המשפחה חזית משמעותית שהציבור פונה אליה לקבלת מידע אודות החיסון".

ד"ר שני קיבלה סקירה על ההיערכות למתן החיסונים והודיעה: "איגוד רופאי המשפחה הוא שותף מלא בהסברה ובהנגשת המידע לציבור על החיסון. הציבור ברובו פונה לרופאי המשפחה ומתייעץ איתנו בטרם קבלת החיסון".

משתתפי הפגישה גיבשו את המתווה המתאים להעברת המידע לצוותים הרפואיים והסכימו פה אחד על הצורך בשקיפות ביחס לכלל המידע אודות המחקרים שנעשו, יעילות ובטיחות החיסונים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  מבצע חיסונים,  חדשות,  19-COVID,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  ד"ר מיכל שני
תגובות