• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מערך הדגימות לנגיף הקורונה עובר ממד"א לחברות פרטיות

משרד הביטחון הנחה להעביר את מערך הדגימות לחברות פרטיות | מתחילת התפרצות הנגיף דגמו צוותי מגן דוד אדום יותר מ-3 מיליון איש

עובדת מד"א במתחם היבדק וסע לבדיקות קורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

משרד הביטחון הנחה להעביר את מערך הדגימות להימצאות נגיף הקורונה ממד"א לחברות פרטיות. החל מהיום (א') יחדל מד"א מביצוע בדיקות קורונה. מתחילת התפרצות הנגיף ועד היום דגמו צוותי מגן דוד אדום למעלה משלושה מיליון בני אדם.

בעקבות הנחית משרד הביטחון להעביר את מערך דגימות הקורונה לידי חברות פרטיות, שלח אמש (מוצ"ש) מנכ"ל מד"א אלי בין מכתב לראש הממשלה ובו הודיע כי "החל מיום ראשון (13.12) יסיים מד"א את פעילותו לאחר ביצוע של כשלושה מיליון דגימות במסגרת המאמץ הלאומי, והדיגום במתחמי 'היבדק וסע' ניידים, דגימות 'מחקירה לדיגום' ודיגומים דחופים של התפרצויות במוסדות חינוך, מקומות עבודה וכו׳, יועבר כולו לידי חברות פרטיות".

על פי נתוני מד"א, החל מהתפרצות נגיף הקורונה בישראל, בתאריך 24.2, הקים מד"א מערך דגימות הכולל מערכות ממוחשבות שפותחו במיוחד, שינוע ואחסון בקירור והכשרת אלפי דוגמים. עד היום לקחו החובשים והפרמדיקים של מד"א 3,078,643 דגימות לנגיף הקורונה. הדגימות בוצעו במהלך עשרת החודשים האחרונים במגוון מוקדים ובפריסה ארצית ממטולה בצפון ועד אילת בדרום - בבתי האזרחים, במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים, במסגרת פרויקט מגן אבות ואמהות, מוסדות לימוד, ישיבות ועוד.

מגן דוד אדום ערוך לבצע עשרות אלפי דגימות לזיהוי נגיף הקורונה ביום וימשיך ויבצע ברחבי הארץ את הדגימות לקורונה רק עבור קופות החולים, בבתיהם של המבוטחים ובמתחמי היבדק וסע שהקים מד"א עבור הקופות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "על פי הנחיית משרד האוצר והחשכ"ל היה צורך לסיים את הפטור ממכרז על ביצוע הבדיקות, ולעשות מכרז כפי שיש לעשות במינהל תקין. מנכ"ל משרד הבריאות האריך מעט את הפטור על מנת לענות לשאלות המתמודדים, לרבות מד"א. בסופו של דבר ארגון מד"א בחר לצערנו שלא לגשת למכרז".

נושאים קשורים:  מד"א,  אלי בין,  משרד הביטחון,  חדשות,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות