• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

נכים בוועדת הקורונה: "פיתחו את הבריכות הטיפוליות"

ח"כ שאשא-ביטון הפסיקה את ישיבת הוועדה בשל היעדרותם של בכירי משרד הבריאות מהדיון בנושא פתיחת ענפי הספורט ובריכות השחייה: "משרד הבריאות מפקיר ומבזה את הנכים"

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון. "הסתכלות צרה על תחום הבריאות רק דרך עיני הקורונה". צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

דיון ועדת הקורונה, שאמור היה לעסוק בחזרה לפעילות של ענפי הספורט ובריכות השחייה, הופסק הבוקר (ב') לאחר שמשרד הבריאות סירב לשלוח את מנכ"ל המשרד או את ראש שירותי בריאות הציבור לדיון. בעקבות זאת אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, כי משרד הבריאות מבזה את הכנסת ולא דואג לבריאות הציבור.

בדיון הוועדה הבוקר נכחו נכים שאינם מקבלים פיזיותרפיה ושחייה טיפולית בשל סגירת הבריכות והסגרים. דנה בריל, שהיא ובתה סובלות ממחלת ניוון ומאז סגירת חדרי הכושר אינה מקבלת טיפולי פיזיותרפיה, סיפרה: "הייתי מתעמלת חמש-שש פעמים בשבוע, מסיבות בריאותיות. אם השריר שלי ימות – לא ניתן להחיות ולהפעיל אותו מחדש". יערה מקמל, הסובלת אף היא מבעיית בריאות הדורשת שחייה שבועית קבועה, סיפרה על מצוקתה הרבה מאז סגירת הבריכות. לדבריה, רבים מהסובלים מתסמונות אלו יאבדו לצמיתות הפעלת חלק מגפיהם. היא ביקשה להפריד בין בריכות השחייה להנאה, לבין הבריכות הטיפוליות.

יו"ר הוועדה שאשא-ביטון אמרה בתגובה להיעדרות נציגי משרד הבריאות: "בסוגיה כה חשובה, על משרד הבריאות להתייצב באומץ ולומר את דעתו ואת מדיניותו. המשרד מבזה את ועדות הכנסת ואת האזרחים ומפקיר את בריאותם של אזרחי מדינת ישראל ומאות אלפי אנשים, ביניהם: נכי צה״ל, נכים כלליים, אנשים עם מחלות ניווניות, אנשים בשיקום רפואי, גמלאים שזה מה שמסייע להם לשמור על בריאותם ועוד רבים אחרים. כל זה, מתוך הסתכלות צרה על תחום הבריאות רק דרך עיני הקורונה וחוסר אומץ או יכולת לטפל בצורה נכונה במשבר הקורונה בכללותו לצד כמובן מניעת התפשטות הנגיף.

"במקום להגיע לוועדה ולראות איך מצילים את בריאותם של האנשים. יושבת ד״ר שרון אלרעי ובכירים נוספים במשרד הבריאות וחושבים איך לסגור מחדש את מדינת ישראל. זה לא לדאוג לבריאות הציבור. אנחנו מצפים שמשרד הבריאות יעמיד נציג שיוכל לבוא ולהסתכל בעיניים של כל האנשים שהגיעו לכאן".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות שהושמעו, שני נציגים של המשרד הרלוונטיים לנושא הדיון, ד"ר אריק האס ומר אביחי שגב, הגיעו לוועדת הקורונה של הכנסת. לצערנו, לא ניתנה להם רשות הדיבור".

נושאים קשורים:  ד"ר יפעת שאשא-ביטון,  ועדת הקורונה,  נכים,  בריכות,  שחייה טיפולית,  נכי צה"ל,  חדשות,  19-COVID
תגובות