• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

יועצי פרויקטור הקורונה מציגים צעדים לייצוב התחלואה ללא סגר

החמרה בקנסות על התקהלויות, ביצוע בדיקות תכופות לאוכלוסיות בסיכון ולעובדי ההוראה וקידום פתרונות דיפרנציאליים הן כמה מהמלצות המומחים למניעת סגר נוסף ולפתיחת המשק

שימוש בכלים טכנולוגיים בכניסה לחנויות, כגון סריקת קוד QR, יאפשר לקבוע האם ההדבקה התרחשה בחנות. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

צוות מומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הכין מסמך לפיו ניתן לייצב את התחלואה מבלי להטיל סגר נוסף, לצד  צורך בהחמרה בקנסות על מפירי ההנחיות, חובת כלל עובדי ההוראה להיבדק אחת לשבוע או עשרה ימים וכן ביצוע בדיקות תכופות באוכלוסיות בסיכון. כך מדווחת הבוקר (ה') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

בין מחברי מסמך ההמלצות לפרופ' אש נמצאים ד"ר שרון אלרעי-פרייס, פרופ' ארנון אפק, פרופ' נדב דוידוביץ, פרופ' סלמן זרקא, ד"ר בעז לב, פרופ' רן בליצר, פרופ' חזי לוי, פרופ' חגי לוין, ד"ר דורית ניצן, פרופ' גליה רהב ופרופ' שוקי שמר.

פרופ' בליצר, ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית, אמר לעיתון: "הדבר הבסיסי במסמך שחיברנו הוא התפיסה האומרת שבעידן הזה אנו באסטרטגיה של בלימה. יש לעשות הכל ולהימנע מסגר נוסף. בכל פעם שרוצים הקלה נוספת במערכת החינוך ובמערכות אחרות, חייבים להביא הישג של הממשלה בפעילות מקבילה שמורידה את מקדם ההדבקה, ה־"R.

במסמך ההצעות של המומחים: החמרה בקנסות על התקהלויות וחקיקה בנושא זה; שיפור החקירות האפדימיולוגיות כך שיתמקדו לא רק במגעים שמקיימים מתושאלים אלא גם בירור מדוקדק על המקומות שבהם היו הדבקות נרחבות; שימוש בכלים טכנולוגיים כמו סריקת קוד QR בכניסה לחנויות וכן קידום פתרונות דיפרנציאליים - התאמת תכנית הרמזור למצב התחלואה הנוכחי.

צעדים אלה, סבור הצוות, יעזרו להבין באילו חלקים באוכלוסיה ובאילו פעילויות יש סיכון גדול יותר, כך שאם אדם נדבק, ניתן יהיה להבין בחקירה האם ההדבקה התרחשה, לדוגמה, בחנות. מידע כזה עדיין איננו קיים או שהוא חלקי.

פרופ' בליצר אמר כי הוא עתה יותר אופטימי: "יש כעת פתיחות גדולה מאוד לרעיונות מגוונים שמטרתם לנסות ולנרמל את החיים במשק תוך אי רצון לפרוץ את מגבלות ה־R ולהגיע לעלייה בתחלואה". לדבריו, החלופות האסטרטגיות שהומלצו הן במטרה לעשות כל שנדרש באחריות ובסבלנות כדי לא להגיע שוב לצורך להטיל סגר".

נושאים קשורים:  פרופ' רן בליצר,  סגר,  קורונה,  פרויקטור הקורונה,  פרופ' נחמן אש,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  19-COVID,  חדשות
תגובות