COVID-19 בישראל

שר הבריאות מציג: טכנולוגיה ישראלית תקצר את פיענוח הבדיקות

במשרד הבריאות מבטיחים: בתוך כמה שבועות בדיקות PCR ישראליות יקצרו משמעותית את תהליך קבלת תוצאות הבדיקה | יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות: "מדובר עדיין בניסוי כלים"

אתמול נעשו 67,081 בדיקות קורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הציג היום (ב') את "מהפכת תוצרת הארץ בבדיקות הקורונה". בהודעה לתקשורת מסר כי "בדיקות PCR לקורונה מתוצרת ישראלית יפחיתו חמש שעות עד לקבלת תוצאות הבדיקה". המערכת שמפותחת במשרד הבריאות מוגדרת "מבצעית" ובתוך שבועות ספורים היא תיכנס לפעילות המעבדות ובתי החולים.

מקור: משרד הבריאות

במשרד הבריאות ציינו כי באמצעות הפיתוח החדש המבוסס על פעילות רובוטית, שהות הדגימות במעבדות תתקצר משמונה שעות לארבע שעות. העברת הדגימה למבחנת-משנה כיום נמשכת כשעה, אך בטיפול הרובוט הישראלי יתבטל הצורך במבחנת-משנה, נמסר. "במהפכה החדשה", נמסר, "הבדיקה עצמה תקוצר משעתיים לשעה ותוכנת הצגת התוצאות תעבד את הנתונים בעשר שניות בלבד במקום כחצי שעה שלוקח היום".

שר הבריאות אדלשטיין ציין: "הטכנולוגיה הישראלית שוברת שיאים פעם אחרי פעם. עכשיו העולם יוכל לראות את קיצור הדרך מפחית סיכונים, יעיל יותר, ולא פחות חשוב מכך - כולו מבוסס על תוצרת ישראלית. אני מודה לאגף המעבדות במשרד הבריאות ולמשרד ראש הממשלה שמסייעים בנושא".

יו"ר ארגון המעבדות אסתר אדמון אמרה בתגובה להודעת שר הבריאות: "אנו מברכים על כל מהלך שנועד לייעל את מערך בדיקות הקורונה, אבל בשלב הזה נבדק במעבדות הקורונה ב'בילינסון' וב'סורוקה' אך ורק שלב האינאקטיבציה של הנגיף. זהו אכן שלב חשוב המקצר את זמן הבדיקה ומגביר את בטיחות העובדים, אבל שאר התהליכים עדיין בחיתולים והדרך עוד ארוכה".

לדברי אדמון, "המהלך כולו עדיין בגדר ניסוי כלים וייקח עוד זמן רב עד שנוכל להטמיע אותו במערך המעבדתי. התהליך עלול להימשך שבועות ארוכים ואולי אף מעבר לכך.  נכון לעכשיו, אנחנו עדיין עובדים בנוהל הבדיקות הרגיל ומקדמים את שלב האינאקטיבציה בהצלחה".

נושאים קשורים:  חדשות,  יולי אדלשטיין,  משרד הבריאות,  קורונה,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות