• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

יו"ר הר"י: "יש לפתוח את גני הילדים ועסקים קטנים ללא קבלת קהל"

קבינט הקורונה אישר את המשך תקנות הסגר עד ליום ראשון בחצות | פרופ' ציון חגי: "עדיף לחיות עם מגבלות ולהסתגל לשגרה מיוחדת, מאשר לחזור במהירות לשגרה ולהסתכן שוב בסגר"

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית. "ביטול מיידי של הגזירות המבישות כנגד מערכת הבריאות". צילום: דוברות הר"י

קבינט הקורונה אישר אמש (ג') כי תקנות הסגר יוארכו עד ליום ראשון בחצות. דיון נוסף בנושא יתקיים ביום חמישי הקרוב ובמהלכו, בכפוף לנתוני התחלואה, עשויים השרים לאשר החרגות, בעיקר באשר לפתיחת עסקים.

טרם ישיבת הקבינט מסר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרפו' ציון חגי, כי "המשימה החשובה ביותר שעומדת כעת לפתחם של חברי קבינט הקורונה היא להפיק את מירב הלקחים מהיציאה החפוזה בתום הסגר הקודם ולפעול באופן הענייני והשקול ביותר תוך הישענות על המלצות הגורמים הרפואיים, למרות הלחצים הרבים והמובנים שמגיעים מכיוונים שונים. יש לעשות זאת באמצעות תכנית ברורה, עם קריטריונים ברורים, שתייצר ודאות וכך גם תגביר את האמון מצד הציבור".

ביום חמישי יתקיים דיון בקבינט הקורונה שבו ייבחן מהלך מקדמי לתכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים, איסוף עצמי (טייק-אוויי) ממסעדות ובתי אוכל. התקנות המגבילות הפגנות לא הוארכו ולמעשה תוקפן פג אמש בחצות. התוקף של מתווה התעופה הוארך עד ליום חמישי בלילה. בנוסף, הוחלט על התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית (לטובת חתונה של בן משפחה קרוב), ועל התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה.

לדברי פרופ' חגי, "אין ספק שבשלב הראשון יש להחזיר את פעילות הגנים ולשקול בכובד ראש את החזרת התלמידים בכיתות א'-ד', בהתאם לנתוני התחלואה". עם זאת, יש לעשות זאת, לדבריו, תוך שיתוף הצוותים החינוכיים והיערכות נכונה שכוללת בין היתר בדיקות יזומות ושוטפות של אנשי הצוות. בנוסף, יש לאפשר את פתיחתם של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, כמו כל עסק שיכול לפעול תוך הקפדה יתרה על כללי הריחוק הדרושים".

על אף הדברים, פרופ' חגי הבהיר: "יש להיזהר מאוד מהלחץ ההולך וגובר לפתוח מקומות סגורים שפוטנציאל ההדבקה בהם עדיין גבוה. אסור שנחזור על טעויות העבר, עם כל ההבנה ביחס לפגיעה הכלכלית ולרצון לחדש את הלימודים גם בכיתות הגבוהות. עדיף לחיות עם מגבלות מסוימות תוך הסתגלות לשגרה מיוחדת, מאשר לחזור במהירות לשגרה רגילה ושוב להסתכן בסגר נוסף שרק יעצים את הפגיעה הכלכלית, הבריאותית והנפשית".

לדבריו, יש לעודד פעילות תחת כיפת השמיים תוך הקפדה על כללי ריחוק ועטיית מסיכות – שני אלמנטים שיש בהם כדי להפחית באופן משמעותי את הסכנה".

נושאים קשורים:  קורונה,  פרופ' ציון חגי,  הר"י,  ההסתדרות הרפואית,  סגר,  גני ילדים,  עסקים קטנים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.10.2020, 13:05

שני מחקרים גדולים הודו ומארה"ב הראו שהקטנים אמנם לא חולים אך בהחלט מדביקים אחרים. לפ ני ההצהרות נא לעשות סקירת ספרות רצינית