• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

בתוך חודש זינוק ב-36% במספר חולי הקורונה הקשים בישראל

נחצה רף 200 אלף במספר מאומתי קורונה וחולים בישראל: בחצי השנה האחרונה נדבקו בקורונה 100 אלף ישראלים ו-100 אלף נוספו רק בחודש האחרון | הגידול בחולים הקשים בעיקר במגזר הכללי והערבי

טיפול בחולה קורונה ב"שערי צדק". צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

לאחר שאתמול (ד') נחצה רף ה-200 אלף – מספר מאומתי קורונה וחולים בישראל מתחילת המגיפה לפני שבעה חודשים, ניתוח הנתונים העלה כי נדרשו בישראל כחמישה חודשים וחצי מתחילתה בארץ, בחודש מארס, כדי שיהיו 100 אלף חולים ומאומתים כולל פטירות, מאושפזים ומחלימים, אבל נדרשו רק 32 ימים כדי להגיע מ-100 אלף ליותר מ-200 אלף.

יש לכך גם קשר עם העלייה במספר בדיקות-דיגום שנעשות מדי יום ושאתמול חצה את רף ה-61 אלף ובמקביל עלה שיעור התוצאות החיוביות שנתקבלו מעל 11%. כל אלה מצביעים על מהירות התפשטות המגיפה בישראל.

נכון לבוקר זה (ה'), שיעור המתים מקורונה בישראל למיליון עומד על 145 למיליון איש בעוד הממוצע העולמי הוא 126 למיליון.

כמו כן, ב-3 בספטמבר היתה ישראל במקום הראשון במספר הנדבקים היומי למיליון תושבים - 199.3, לעומת ממוצע שבועי כלל עולמי של 531.6 מקרים חדשים ביום למיליון איש. ערב הכניסה לסגר הראשון היה הממוצע בישראל כעשרה נדבקים חדשים ביום למיליון איש.

הגידול במספר החולים הקשים בעיקר במגזר הכללי והערבי

בתוך כך מצביע הבוקר (ה') הדו"ח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בנגיף הקורונה, המופעל בשיתוף אמ"ן, על כך שמספרם של החולים החדשים במצב קשה זינק מאמצע אוגוסט ועד אתמול ב-36% - מ-49 בממוצע היומי ל-67. כמו כן מצביע הדו"ח שכ-70% מהחולים הקשים הם בני יותר מ-60.

עוד עולה מהדו"ח שהגידול במספר החולים הקשים מקורו במגזר הכללי והערבי. במגזר החרדי עיקר התחלואה בקרב צעירים, אך תחלואה זו עלולה להביא גם לתחלואה גדולה באוכלוסיה המבוגרת. במגזר הערבי, 63% מהחולים במצב קשה היו בני למעלה מ-60, בחברה החרדית 54% ובכללית - 74%. עיקר העלייה בתחלואה, כאמור, במגזר הכללי, אבל רוב החולים במצב קל או בינוני.

מחברי הדו"ח ציינו: "העלייה המשמעותית במספר החולים בכלל המגזרים ברחבי הארץ בשבועות האחרונים מצטרפת לגידול המטריד במספר החולים במצב קשה. עליה זו מהווה סמן נוסף להתפשטות המחלה המייצרת מעמסה גדולה על מערכת הבריאות".

עוד נכתב בדו"ח כי  בקצב התחלואה הנוכחי יידרשו 90 יום כדי להגיע ליעד של 400 חולי קורונה חדשים ביום – יעד שיציג ירידה בשיעורי התחלואה.

נושאים קשורים:  קורונה,  תחלואה ותמותה,  חולים קשים,  מגזר ערבי,  חדשות
תגובות