קורונה בישראל

עולים שלב: 100 מתנדבים יגויסו לניסוי בתרכיב החיסון הישראלי לקורונה

שלב הניסוי הקליני בבני אדם בתרכיב החיסון שפותח במכון הביולוגי בנס ציונה יבוצע בקרוב בבתי החולים הדסה עין כרם ושיבא | אם לא יהיו תופעות לוואי משמעותיות, הוא יורחב לכמה מאות מתנדבים

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

כמאה מתנדבים, שגיוסם יחל בימים הקרובים, ישתתפו בשלב הראשון של הניסוי הקליני בתרכיב החיסון לקורונה שפותח במכון הביולוגי בנס ציונה וביצועו ב"הדסה עין כרם" וב"שיבא" יתחיל לאחר סוכות. כך מדווחת הבוקר (ה') שרית רוזנבלום ב-ynet.

בשלב זה של הניסוי תיבדק בטיחותו של תרכיב החיסון ואם לא יהיו תופעות לוואי משמעותיות, הוא יורחב בהמשך בהשתתפות כמה מאות מתנדבים בריאים נוספים. כולם יימצאו במעקב רפואי שיימשך שנה.

התרכיב שפותח במכון הביולוגי הוא "חיסון אקטיבי" המבוסס על נגיף פעיל ובלתי מזיק לבני אדם שעבר הנדוס גנטי והמעטפת שלו מכילה את חלבון נגיף הקורונה. מטרתו: לעורר את המערכת החיסונית של האדם שהתרכיב יוזרק לו באופן חד פעמי לשריר הזרוע או לישבן, לייצר את הנוגדנים שיחסלו את הנגיף וימנעו חדירתו לתאי הגוף. עד כה בוצעו הניסויים בתרכיב הזה על חיות מעבדה.

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, אישר שבית החולים ישתתף בניסוי. הנוהל מחייב עמידה קפדנית בכללי דיווח לרשויות עולמיות, ביניהן ה-FDA על כל מהלך ושלב בניסוי הקליני. בראש הצוות ב"הדסה" יעמוד פרופ' יוסי קרקו. פרופ' רוטשטיין מסר כי "שלוחת הדסה במוסקבה משתתפת בגיוס מאות מתנדבים לניסוי הקליני שמבוצע בתרכיב החיסון שפותח במעבדה ברוסיה והביע תקווה שגם 'הדסה עין כרם' תיטול חלק בניסוי הזה".

נושאים קשורים:  קורונה,  חדשות,  פרופ' זאב רוטשטיין,  חיסון לקורונה,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  חיסון ישראלי
תגובות