• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

מסתמן: חיסוני השפעת יינתנו במתחמי דרייב אין בסמוך למרפאות הקהילה

לקראת עונת החורף, "כללית" מגייסת צוותים נוספים לביצוע חיסונים לשפעת: אחיות פנסיונריות, רוקחים, סטודנטים לסיעוד וסטודנטים לרפואה

חיסון נגד שפעת. ירידה כללית באחוזי התחסנות, בעיקר בקרב קבוצות הסיכון בגילאי 65 ומעלה. צילום: אילוסטרציה

קופות החולים החלו בהיערכות לקראת עונת חיסוני השפעת. שירותי בריאות כללית ו"מכבי" מגבשים תכנית להקמת מתחמי דרייב אין מחוץ למרפאות לשם חיסון הציבור, כדי למנוע התקהלויות. קשישים יקבלו זימון לחיסון ביום ובשעה ייעודית. כך מדווח הבוקר ד"ר איתי גל ב-ynet. מבצע חיסוני השפעת צפוי כנראה להתחיל בארץ בספטמבר.

אחת ההצעות שטרם הוגשה לאישור משרד הבריאות היא להקים מתחמי דרייב אין לחיסוני שפעת שאליהם יזומנו מבוטחים ברכבם ויחוסנו כשהם מחוץ לרכב. עליהם יהיה להישאר להשגחה של 15 דקות לפחות, כמקובל אחרי מתן חיסון.

"כללית" ו"מכבי" הודיעו כי נוכח מחסור עולמי צפוי בחיסוני השפעת, האוכלוסיות יחוסנו לפי קבוצות סיכון: קשישים עם מחלות רקע או מחלות דיכוי חיסוני. להגדרת האוכלוסיות שבסיכון נוספה גם קבוצת חולי אסתמה, מבוטחים עם יתר לחץ דם, מחלות לב והשמנת יתר.

המבוטחים יוזמנו לחיסון בתור מראש, בחלק מהמרפאות תופרד כניסת המתחסנים מכניסת החולים הכללית. החיסונים יבוצעו בחדרים מרוחקים מחדרי קבלת החולים הרגילים. שעות הפעילות במרפאות הקופות תורחב. "כללית" מגייסת עתה לפי הדיווח צוותים נוספים לביצוע החיסונים בכלל זה אחיות פנסיונריות, רוקחים, סטודנטים לסיעוד וסטודנטים לרפואה.

נושאים קשורים:  דרייב אין,  קופת חולים הכללית,  מכבי שירותי בריאות,  חדשות,  קורונה,  חיסון נגד שפעת
תגובות
06.08.2020, 09:27

אפשר לחשוב מה עושות אחיות קופת חולים אחרי שעה 10.00 שצריך לגייס עובדים. לאחיות בסניפים אין יותר עבודה בגלל הקורונה זה סתם מהומה

אנונימי/ת
06.08.2020, 10:30

איפה ראית שכתוב שמגייסים עובדים? המטרה זה למנוע התקהלויות של מבוטחים

06.08.2020, 19:25

רונית לוי, אני מזמינה אותך להצטרף אלי ולראות בעצמך מה עושות אחיות אחרי 10 בבוקר לפני שאת כותבת שלאחיות בסניפים אין עבודה- מבטיחה לך שתתחרתי על דבריך.

06.08.2020, 22:05

תגובה תמוהה שכנראה מלמדת יותר על חוסר הידע של המגיבה. מי מבצע את המעקב הטלפוני אחרי חולים מאומתים פעילים? [כ2000 כאילו רק במחוז שלי]. חלק מדיגומי הקורנה מתרחשים במרפאות. לקחית דם ובדיקת אחות מתנהלת באיטיות עקב כך שיש ריווח של התורים ויש גם התמגנות. יש יותר ביקורי בית כולל ללקיחת בדיקות.

07.08.2020, 15:16

כנראה שהיא לא אחות, ולא צורכת הרבה שירותי בריאות בקהילה, במרפאה שלי כל 5-7 דקות מטופל לבדיקות דם לאחות - תכפיל ב3, + 5 נוספים דחופים, גם מעקבי קורונה כפי שציינת, ביקורי בית כל יום ולפעמים כמה ביום.
וזה בנוסף למקרים דחופים שמגיעים עם מלא תלונות שונות, טיפולים מוזמנים ומעקבים כרוניים. תוסיף לזה התקשרויות לאוכלוסיות בסיכון, זימונים לרפואה מונעת, מעקבים אחר מאושפזים, עירויי ברזל ונוזלים, ועוד מלא מטלות שמפילים על אחיות ללא תגמול ראוי

11.08.2020, 22:54

לגמרי מסכימה, היום הרי כל אזרח חושב פעמיים אם לגשת לרופא או לא ,לעניות דעתי תוצאות הדחיה של יעוצים ופניות לשירותי הרפואה יוכחו בעתיד הרחוק ,או ,הקרוב.